|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Drømmer
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereEr det det sært å ha bøker kjøpt på loppemarked i julekalenderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggere foren dere
Har du link, Ru? Vet du om det kommer flere varianter? Pirates of the Carribean f.eks?
![]() |
#145 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg synes det er ekstra fint å ha brukte ting i julekalender om man absolutt skal ha pakkekalender. Grunnen til at vi har aktivitetskalender er blant annet at jeg synes kjøpefokuset og forbrukskarusellen til jul blir litt voldsomt, og jeg kutter forbruk der jeg kan. Å gi gjenbrukte gaver er en annen måte å holde både penge- og ressursforbruk i sjakk på, kjempeflott spør du meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereHjelpes, for en skummel tråd. Innen første desember skal vi være ute av rekkehuset og inne i eneboligen, så det blir nok ørlite kaos i desember, ja. Så kanskje vi burde gjøre noen av tingene tidlig selv om det strider mot min vanlige vrangvilje?
![]() |
#147 |
nju nja njo
|
Ah, dette har jeg tenkt litt på. Forrige jul fikk hun gaver kun i helgene, men det ble mye ræl, så i år har jeg enten tenkt å kjøpe SingSang-julesettet som inneholder 24 julesanger etter hva jeg har forstått, eller så blir det ny tannkost, ny tannkremtube, hårstrikk, sokker, truser osv. Ting hun uansett ville fått, og helst kun i helgene i år også. Et tredje alternativ jeg har vurdert er å kjøpe puslespill med en-to brikker per dag.
![]() |
#148 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg er i gang med planlegging av gaver, og er utrolig fornøyd med å ha kommet på noe til mannen. Han er vanskelig å kjøpe til, men har en idé nå som jeg tror blir bra. Ellers er listet laget som skal krysses ut etter hvert, og forsøke å dele det litt opp økonomisk framover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Kald på føttene
|
Litjpia her skal få leikekjøkken til jul, så jeg tenkte å putte litt leikemat og koppestell i adventspakkene. Det er jo fine ting å dele opp.
![]() |
#151 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg har et par gutter på 8 år som jeg må kjøpe gave til. Noen som kan tipse meg om hva gutter på 8 år liker?
![]() |
#152 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Pandemonium
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereForeløpig er hun bare opptatt av å rydde Duploen opp i lekekassen. Hvor lenge dét enn varer. Smådyr som pakkes inn er selvsagt en ide, men er ikke Schleich-dyrene skrekkelig dyre (pun not intended)?
![]() |
#154 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereJeg kjøpte en sånn eske med kjøleskapsmagneter som til sammen ble en kjøleskapsmagnetbondegård fra sprell.no, det var akkurat 24 oppi så da ble det en hver dag. Perfekt.
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08 "Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli Sist redigert av sindrome : 26-09-11 kl 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke det du spurte om, men jeg kjøpte noen sånne dyr til jenta vår i sommer. Hun er jo litt eldre enn din, men de falt overhode ikke i smak. Eller, hun hadde ikke noe i mot dem, de var bare ikke interessante. Skikkelig hjelpsom jeg, jeg vet |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Crazy Cat Lady
|
Vesla her får blandt annet hårstrikk, strømpebukse, sokker, rosinesker (de bittesmå), votter, reflekser, Samuel og Rudy plysjfigurer fra favoritten Fugleveien 3 (Hun har allerede en Muffin), fargestifter, ny pysj på lillejulaften (tradisjonen tro, eldste har fått ny pysj lillejulaften hvert år siden hun var baby), lommelykt, tutu, Hello Kitty sammenleggbar turkopp og pepperkakeformer. Masse kjøpt på e-bay for under en tier inkl porto.
![]() |
![]() |
#158 |
Pandemonium
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereI er en skrekkelig jåle (tro hvor hun har det fra?
![]() |
#159 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggere foren dereÆsj, jeg er lei av Blåfjell altså.
![]() |
#160 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
De liker sikkert det samme som jenter på 8 år - og som foreldrene liker fordi det er forbruksvarer! - dvs. lommelykt, hodelykt, reflekser, teleskop-pølsepinne til grilling (passer ofte greit til sånne vinteraktivitetsdager de har på skolen uansett...) turkopp o.a. turutstyr, sånne dere akesurfebrett. Bøker er flott - her står Frans-bøkene og Bølla Britt høyt i kurs, ellers er Roald Dahls barnebøker og bøkene til danske Lund Kierkegaard også slagere, med mye rampunger. Også Rampete Robin, da. Med bøker er det viktig å vite litt om lesenivået så man ikke kjøper for vanskelige bøker, de er gode på det i bokhandlene, ofte. Det fins jo egne Leseløve-serier i ulike nivåer også (Frans er leseløvebøker). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|