Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 10:03   #241
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Oi, den var perfekt, tåtti! Jeg må på Coop!

Gammel 14-09-11, 10:08   #242
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har eg smurt pakke til to i dag. Det blei skiver, skorper, mozarella (med tomat, basilikum og olivenolje), fiskekaker med agurk, eplebitar, spekeskinke, salatblad og ostebitar. Og mandler.
Er framleis strålande fornøgd med Planet Box. I dag tok eg i bruk dei små kjølelementa eg kjøpte på Ebay. Spent på om dei vil fungere, men antar at effekten er over når eg får matboksane i retur.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:15   #243
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det minner meg om at jeg har et par små fryselement i poseform. Det står avent på dem, de fulgte med pumpa mi... Men de virker...

Gammel 14-09-11, 10:27   #244
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

I dag tester vi ut denne matboksen som vi fant på Obs til 23 kroner. Jeg liker at det er én boks med flere rom i stedet for mange små løse deler hvor ikke alle kommer hjem fra barnehagen hver gang.

(Dette er min. Knotten sin har litt flere brødskiver og annet pålegg. Den så så fristende ut at jeg måtte utvide "en med ost og en med pølse" for min egen del også. )

Denne er veldig fin. Vi har hatt to slike i mange år og når ungene gikk i barnehagen spurte de alltid om de kunne få med "kule matboksen".

Det eneste jeg synes er litt "dumt" med den er at kantene er lave ytterst. Skulle likt at de var like høye som midten.

Gammel 14-09-11, 10:30   #245
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Her er dagens. Litt kjedelig, for nå var det tomt for frukt og bær, gitt!
1 brødskive med kaviar og ostefigurer på toppen, 2 Bixit Fullkorn med blåbær, 1 boks med maispuffer (Småfolk):

Gammel 14-09-11, 11:48   #246
Dalila
New in here

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
Dalila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Åh, nå fikk jeg lyst på karbonade! At ikke jeg gir det som matpakke til gutten min....? Det er jo genial mat!

Dalila er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 14:55   #247
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

I dag tester vi ut denne matboksen som vi fant på Obs til 23 kroner. Jeg liker at det er én boks med flere rom i stedet for mange små løse deler hvor ikke alle kommer hjem fra barnehagen hver gang.

(Dette er min. Knotten sin har litt flere brødskiver og annet pålegg. Den så så fristende ut at jeg måtte utvide "en med ost og en med pølse" for min egen del også. )

Oi, det var billig, jeg har 3 sånne fra dyrere steder, tror jeg hare betalt godt over 100 kr, nærmere 200 :P

De er veldig fine og brukes mye her, sønnen min likte de ikke fordi lokket satt så godt, så jeg og kjæresten bruker de mest

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 16:05   #248
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dagens matpakke er helt brødskivefri, vi får se om han er mett likevel.
Den inneholder pasta/tomat/agurk (paprikaen var dårlig, så det fikk han ikke i dag)
en pizzabolle og tre små kjøttboller, delt i to. Han spiste jo en pizzabolle hjemme også (totalt "vil ikke"-stemning i morges, så jeg gadd ikke ta kampen da han ville ha den, jeg bare hentet en ny til matboksen) før vi dro, så jeg tror nok han ble mett. (Matpakken er jo frokost, de har smørelunsj i barnehagen)

Gammel 14-09-11, 18:27   #249
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk en praktisk matboks fra Tine i forbindelse med lansering av deres nye barneprodukter. Ett stort rom, med en løs boks/romdeler. Veggen ut mot resten av boksen er i full høyde slik at ting ikke ramler over.

Her er den oppi kjølebaggen med et kjøleelement. Han pleier å ha en vannflaske oppi der også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 08:19   #250
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vetle har i dag noen små skiver med grovt nanbrød, lompe med salami, mini gulrøtter, bellost og spekepølse

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 10:05   #251
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

I dag er det turdag, så han har fått en litt mer "praktisk" lunsj:

1 Pågen God Form med kaviar (det beste han vet!) og 1 boks med blåbær og druer.

Gammel 15-09-11, 12:22   #252
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

"Mamma, jeg elsker å spise på skolen", kunne gutten min fortelle i går. Godt han er fornøyd med matpakkene. Det er nesten alltid tomt.

Gammel 15-09-11, 12:38   #253
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra, Apple! Jeg fikk høre av storesøster (som ikke har matpakker i nærheten av de jeg sender med de to minste) at vennene hennes var alltid så interessert i hva hun hadde med seg i dag, da! Og da er det nok frukten de tenker på. Oppskjærte bær og vannmelon ser utrolig godt og innbydende ut. Storesøster har likevel sagt at hun vil ikke ha med seg frukt lenger, og det er fordi det blir så mange timer i sekken. Det blir bløtt og vassent, som hun sier. Så nå venter vi veldig på matboksen som skal komme helt fra USA med kjøleelement.

Gammel 15-09-11, 13:39   #254
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Dine matpakker er jo skikkelig innbydende da, Ramses. Men synd at Sundt og variert kosthold skal bli ødelagt av manglende kjøling. Rart de ikke har kjøleskap på skolen. Jeg hadde første dag på jobb den e uka og glemte å legge matpakken kaldt. Det var skikkelig nedtur i lunsjen. Hadde glemt hvor kjip svett matpakke er, så tror jeg må sende med kjøleelement hver dag.

Gammel 15-09-11, 13:52   #255
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de kunne fjerna den hersens melka, og heller fått matpakkene inn i kjøleskap. Det ideelle ville være å kjøpt et par kjøleskap til, så det blir plass til matpakker, slik som i barnehagen. Kan ikke forstå at det skal være en umulighet.

Gammel 15-09-11, 14:12   #256
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Helt enig. Det hadde hatt så mye å si for mathverdagen til barna.

Gammel 15-09-11, 14:30   #257
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpeskap på skulen kan vere ei sak for FAU Dei sit med eigne pengar som kan brukst til denne type ting
:FAUmedlem:

Men det kan nok vere eit logistik-problem på ein stor skule da. Kor mange kjøleskap, kven organiserer å sette inn og ta ut av kjøleskap, etc, etc

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 14:43   #258
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Da har jeg kjøpt 2 geniale matbokser, og 2 geniale salatbokser! Like som de tåtti viste frem lenger opp her.

Gammel 15-09-11, 16:07   #259
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kjøpeskap på skulen kan vere ei sak for FAU Dei sit med eigne pengar som kan brukst til denne type ting
:FAUmedlem:

Men det kan nok vere eit logistik-problem på ein stor skule da. Kor mange kjøleskap, kven organiserer å sette inn og ta ut av kjøleskap, etc, etc

Jeg tenker klassevis. Og med ordenselever eller noe som kan rengjøre en gang i blant?

Gammel 16-09-11, 09:18   #260
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Kjøleskap bråker og krever renhold. Hadde ikke hatt dem inne på klasserom ihvertfall, ifht støy. Renhold forutsetter at voksne har tilsyn med det, (og jeg syns vel ikke det er en jobb for lærerne, jeg vil de skal bruke tida si på andre ting enn å vaske, for min del). Så har du det ekle problemet med gjenglemt mat o.l. Det krever noe å drifte dette. Av og til bør det klorvaskes, hvem gjør det? Gangarealene er vanligvis rømningsveier og skal holdes fri for møbler o.a. hindringer.

Ikke for å være vanskelig eller noe..

Bruk maten selv som kjøleelement. Jeg bruker små kjøttboller som jeg har i frysern med 4-5 boller i hver pose, fort gjort jeg kjøper en pakke med kjøttboller (bruker de med 80 % kjøtt fra Tulip) og pakker dem om, da er jobben gjort for lang tid framover - og legger en pose med i matboksen. Kan sikkert gjøre det samme med de små minifiskekakene fra Fiskemannen. Pass på at frosne ting ikke kommer i direkte kontakt med frisk frukt o.l., de får frostskader (jeg har bare noe i mellom, et knekkebrød, en serviett - whatever). Maten holder seg frisk og er ferdig tint til lunsj, og kjøle-elementet blir spist opp og trenger ikke drasses på hjem igjen....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.