|
|
#242 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Her har eg smurt pakke til to i dag. Det blei skiver, skorper, mozarella (med tomat, basilikum og olivenolje), fiskekaker med agurk, eplebitar, spekeskinke, salatblad og ostebitar. Og mandler. |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Det minner meg om at jeg har et par små fryselement i poseform. Det står avent på dem, de fulgte med pumpa mi... Men de virker...
|
|
|
#244 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Denne er veldig fin. Vi har hatt to slike i mange år og når ungene gikk i barnehagen spurte de alltid om de kunne få med "kule matboksen".
|
|
|
#245 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Her er dagens. Litt kjedelig, for nå var det tomt for frukt og bær, gitt!
|
|
|
#246 |
|
New in here
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Åh, nå fikk jeg lyst på karbonade! At ikke jeg gir det som matpakke til gutten min....? Det er jo genial mat! |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oi, det var billig, jeg har 3 sånne fra dyrere steder, tror jeg hare betalt godt over 100 kr, nærmere 200 :P |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Dagens matpakke er helt brødskivefri, vi får se om han er mett likevel.
|
|
|
#249 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Vi fikk en praktisk matboks fra Tine i forbindelse med lansering av deres nye barneprodukter. Ett stort rom, med en løs boks/romdeler. Veggen ut mot resten av boksen er i full høyde slik at ting ikke ramler over.
|
|
|
#250 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Vetle har i dag noen små skiver med grovt nanbrød, lompe med salami, mini gulrøtter, bellost og spekepølse |
|
|
|
|
|
#251 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?I dag er det turdag, så han har fått en litt mer "praktisk" lunsj:
|
|
|
#252 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?"Mamma, jeg elsker å spise på skolen", kunne gutten min fortelle i går. Godt han er fornøyd med matpakkene. Det er nesten alltid tomt.
|
|
|
#253 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Så bra, Apple! Jeg fikk høre av storesøster (som ikke har matpakker i nærheten av de jeg sender med de to minste) at vennene hennes var alltid så interessert i hva hun hadde med seg i dag, da! Og da er det nok frukten de tenker på. Oppskjærte bær og vannmelon ser utrolig godt og innbydende ut. Storesøster har likevel sagt at hun vil ikke ha med seg frukt lenger, og det er fordi det blir så mange timer i sekken. Det blir bløtt og vassent, som hun sier. Så nå venter vi veldig på matboksen som skal komme helt fra USA
|
|
|
#254 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Dine matpakker er jo skikkelig innbydende da, Ramses. Men synd at Sundt og variert kosthold skal bli ødelagt av manglende kjøling. Rart de ikke har kjøleskap på skolen. Jeg hadde første dag på jobb den e uka og glemte å legge matpakken kaldt. Det var skikkelig nedtur i lunsjen. Hadde glemt hvor kjip svett matpakke er, så tror jeg må sende med kjøleelement hver dag.
|
|
|
#255 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg synes de kunne fjerna den hersens melka, og heller fått matpakkene inn i kjøleskap. Det ideelle ville være å kjøpt et par kjøleskap til, så det blir plass til matpakker, slik som i barnehagen. Kan ikke forstå at det skal være en umulighet.
|
|
|
#256 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Helt enig. Det hadde hatt så mye å si for mathverdagen til barna.
|
|
|
#257 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Kjøpeskap på skulen kan vere ei sak for FAU |
|
|
|
|
|
#259 |
|
Ringskrømt
|
Jeg tenker klassevis. Og med ordenselever eller noe som kan rengjøre en gang i blant?
|
|
|
#260 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Kjøleskap bråker og krever renhold. Hadde ikke hatt dem inne på klasserom ihvertfall, ifht støy. Renhold forutsetter at voksne har tilsyn med det, (og jeg syns vel ikke det er en jobb for lærerne, jeg vil de skal bruke tida si på andre ting enn å vaske, for min del). Så har du det ekle problemet med gjenglemt mat o.l. Det krever noe å drifte dette. Av og til bør det klorvaskes, hvem gjør det? Gangarealene er vanligvis rømningsveier og skal holdes fri for møbler o.a. hindringer. |
|
|
|
![]() |
|
|