Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tippoldeforeldre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 15:58   #21
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tippoldeforeldre

Jeg hadde 2 tippoldemødre da jeg ble født. De levde til jeg var 3-4 eller noe.
Guttene hadde også to tippoldeforeldre i livet da de ble fødd. Oldemoren min døde da lillebror var baby. Oldefar døde i fjor, da var guttene 4 og 6 år .
Har en steoldemor i livet, som da blir guttenes stetippoldemor.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 15:59   #22
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Barna mine har forresten 5 av 8 oldeforeldre i livet.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:09   #23
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen tippoldeforeldre i vår familie.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:16   #24
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen tippoldeforeldre her, nei. Eldste har fortsatt en oldemor i live som også er tippoldemor til søskenbarnet til datteren min sine barn.

6-åringen hadde tre oldemødre da hun ble født, men nå er alle døde. Kvinnene i familien blir gamle, men har ikke reprodusert seg tidlig nok til å rekke å bli tippoldemødre...

Gammel 11-09-11, 16:55   #25
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

..........................

Sist redigert av Adele : 01-01-12 kl 16:36.
Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:16   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har knapt nok hatt besteforeldre, så på min side er det bare morfar igjen for gutta mine.

Min kjære mener han har hatt oldeforeldre, men han kan ikke huske dem. Guttungen rakk å ha ei oldemor, men han møtte henne aldri, dessverre.

Tippoldeforeldre er en utopi for våre barn. Svigermor og svigerfar, derimot, blir oldeforeldre nå, i en alder av 64, så om lille som kommer i februar blir like tidlig ute med å bli forelder, som sin far, som vil være 18, og sin bestemor, som var 18, ja, så er det stor sjans for at svigerforeldra mine kan bli tippoldeforeldre.

Gammel 11-09-11, 17:56   #27
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tippoldefar levde til jeg var nesten året. Har et koselig bilde av fem generasjoner på når jeg var 6 mnd

Gammel 11-09-11, 18:25   #28
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi er ikke så tidelig ute altså. Storesøs er tross alt 24 år, og gift.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:26   #29
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Eldstejenta mi hadde tippoldemor til hun var 3 år. Farmoren min er bare 77 år, så man skal ikke se bort fra at hun også blir tippoldemor engang, forhåpentlig om ganske lenge riktignok Farmor var 18 da hun ble gravid, pappa var 19 da jeg ble født, og jeg var 21 da jeg fikk eldstejenta.

Gammel 11-09-11, 18:31   #30
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en tippoldemor som liten. Hun døde i en ulykke (!) som 97-åring.

Bestemoren min ble tippoldemor i fjor da kusinen min ble bestemor for første gang.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:32   #31
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Min niese som er ti nå hadde, og har fremdeles tror jeg, to tippoldreforeldre i live på farssiden. For ikke å snakke om at hennes farmor var 36 da hun ble bestemor, stakkar.

Det ligger visst i slekta der å få barn tidlig, søstern mumler noe om å låse inne jentungen så snart hun nærmer seg puberteten.

Gammel 11-09-11, 18:33   #32
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, ingen tippoldeforeldre i live i verken min eller min manns familie. Jeg hadde en oldefar som levde da jeg ble født. Ungene mine hadde ingen oldeforeldre, og kun tre besteforeldre. Som de heldigvis fortsatt har.

Gammel 11-09-11, 19:46   #33
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Storebror hadde tippoldemor i to og et halvt år. Hun døde 104 år gammel for 2 år siden. Hun hadde 7 tipp oldebarn. Ungene har nå 2 oldemødre som er friske og raske, mistet ene oldefaren i fjor (min morfar). Damene i min familie har en tendens til å bli ganske gamle.

Min farmor har forresten 25 barnebarn, 28 oldebarn og et på vei. Hun husker alle bursdager, jeg tipper at hun nok kan få oppleve mange tippoldebarn også.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 20:40   #34
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tippoldefar til jeg var 6 år. Frøkna hadde til hun var 4 år.
Jeg husker min veldig godt, han hadde solo og sjokolade i kjøleskapet sitt på gamlehjemmet. Frøkna husker ikke sin.

Gammel 11-09-11, 21:23   #35
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lille Villes oldefar rakk å bli tippoldefar. (Svigermor var yngst av seks søsken, og eldste søster ble oldemor en måned før svigermor ble farmor). Nå har Lille Ville to sett med oldeforeldre igjen, og alle bor i nærheten. Tippoldeforeldre spørs det nok om de blir - da må de leve veldig lenge og Lille Ville være tidlig ute.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:25   #36
Morgaine
Aquademiker

Morgaine sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Min oldefar fikk med seg at jeg var gravid før han døde.
Min oldemors bror ble på en måte tippoldefar for min eldste. Nesten et helt år.

Gammel 11-09-11, 22:00   #37
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min farmor er tippoldemor. Det ble hun da hun var 85,5 år.

Gammel 11-09-11, 22:02   #38
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søsteren min opplevde tippoldemoren vår.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:05   #39
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Never mind, leste feil.
Nei, hverken jeg eller noen av mine barn har noengang sett snurten av tippoldeforeldre

Sist redigert av Sir Limpalot : 11-09-11 kl 23:32.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:11   #40
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vår eldste datter hadde tippoldefar til hun var nesten 3 år gammel.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.