Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 10:40   #461
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ikke sant! Nå ble jeg glad! (Elsker å prakke yndlingsbøkene mine på andre.)

Jeg har lagt Murakami på vent, og så vidt begynt på Gaudy Night av Dorothy Sayers. Absolutt inspirert av Tinetoff.

Gammel 08-03-07, 11:37   #462
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

My name is red.
Men tar den seg opp eller?
Burde jeg fortsette?

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 08-03-07, 11:38   #463
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Også leser jeg en av mine yndlingsbøker, igjen, Uendelige Øyeblikk av Nils-Einar Rye. Den er fantastisk.

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 08-03-07, 17:34   #464
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

My name is red.
Men tar den seg opp eller?
Burde jeg fortsette?

Litt vel treg start......den tar seg opp etterhvert. Men jeg har ikke lest den ferdig enda, så evaluering må jeg vente litt til med.

Gammel 08-03-07, 17:54   #465
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant! Nå ble jeg glad! (Elsker å prakke yndlingsbøkene mine på andre.)

Ikke sant? Vil gjerne ha flere tips, jeg.

Jeg er ferdig med den nå, og den var vakker og morsom. Sjelden jeg faller så totalt for en bok og for en forfatter. Jeg vil gå på kafé med Helen DeWitt. Det er vel stort sett bare Doomsday Book og Cryptonomicon som er i samme divisjon, for meg da.

Har kjøpt den i gave til en venn som kan kantonesisk og japansk og har store kunnskaper om elektronikk, medisin og filosofi. Skal bli spennende å se hva han synes.

Sist redigert av Esme : 08-03-07 kl 20:34.
Esme er ikke aktiv  
Gammel 08-03-07, 19:08   #466
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Derimot ligger Tyvenes marked av Jan Guillou i sekken. Fikk den av en kollega her om dagen, men har ikke gjort meg opp noen mening om den ennå.

Ferdig. Greit tidsfordriv på bussen - ikke noe mer.

Nå er jeg i gang med Anne B. Ragdes "Berlinerpoplene".

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 08-03-07, 23:45   #467
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har forresten akkurat lest Tove Nilsens "Sommer 2005", og oppdaget til min begeistring at man har et liv etter fylte femti også!

*løper og gjemmer meg*

Og så satt jeg faktisk og gråt i stuen da jeg leste den triste delen. Lenge siden sist, skylder på hormoner!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 09-03-07, 00:04   #468
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har lagt Murakami på vent, og så vidt begynt på Gaudy Night av Dorothy Sayers. Absolutt inspirert av Tinetoff.

Låner du den bort etterpå?

Gammel 13-03-07, 22:24   #469
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Den evige gartneren - av John le Carré

Nettopp ferdig med Isak og Inger, og de andre hyggelige menneskene på Sellanrå.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 00:10   #470
lil'c
Passiv

Standard

Jeg har tatt pause fra My name is red, jeg kommer ikke inn i den nå.
Uendelige øyeblikk er jeg ferdig med for lengst, også er jeg snart ferdig med Ro uten årer av Ulla-Carin Lindquist, den er veldig, veldig bra.
Også har jeg just begynnt på Anna Karenina av Tolstoy, den er jo vidunderlig, og tragisk, jeg elsker den.

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 01:09   #471
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Den evige gartneren - av John le Carré

Åh, jeg har sett filmen! Den er fantastisk! Anbefales på det sterkeste!

Gammel 14-03-07, 01:10   #472
witchfrk
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2007
witchfrk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Prosjekt baby.. veldig god bok! Er ikke en faktabok, men humor om hvordan vi blir når vi desperat jakter på den blå strek!

witchfrk er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 09:55   #473
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Anna Bache Wiig: Sommernattsdrømmen

Er revet med så langt.

Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 09:56   #474
Virra
Superaktiv

Virra sin avatar

Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Bokhandleren i Kabul.

Virra er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 10:34   #475
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

"Idas dans" men Gunnhild Corwin. :snufs:

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 10:37   #476
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Også har jeg just begynnt på Anna Karenina av Tolstoy, den er jo vidunderlig, og tragisk, jeg elsker den.

Det er den besteste av de russiske klassikerne, synes nå jeg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-03-07, 11:12   #477
lil'c
Passiv

Standard

Det er den besteste av de russiske klassikerne, synes nå jeg.

Jeg og!

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 15-03-07, 21:51   #478
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Nå er jeg i gang med Anne B. Ragdes "Berlinerpoplene".

Og for en merkelig bra bok det var....

Fort over på bok nr. 2 Eremittkrepsene.

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 15-03-07, 21:55   #479
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der ligger The Norton Anthology of British literature.

Gammel 15-03-07, 21:57   #480
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Låner du den bort etterpå?

Jepp! Jeg skal prøve å raske på litt.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.