Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jammen har vi det godt her i landet ja

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 19:56   #41
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja

3500kr er mye penger på en gang, men hvis man kjøper jakken for å ha den i en del år, så er det ikke så dyrt, synes jeg. For meg er godt utstyr halve moroa når det kommer til skikjøring. At plagget er vindtett, vanntett og puster er et must.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:38   #42
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hva med de som har råd, men som er for gjerrige da? Teller de med?

Seriøst, jeg har vondt for å tro at folk virkelig har råd til å bruke sånne summer på et plagg som for mange bare brukes til hverdags og slettes ikke til ekstremforhold. Jeg ser for meg mye hyl og tenners gnidsel bak lukkede dører og foreldre som gir etter fordi "alle andre har" o.s.v. og forsakelser hos foreldrene for å kunne utstyre ungene med et slikt moteplagg.

Jeg tror virkelig ikke det er så mye penger blant folk som alle skal ha det til, jeg tror det er mange som har digre lån de nesten ikke betaler på, som låner opp igjen så fort huset har steget litt i verdi. Jeg kjenner flere sånne.

Dette tror jeg du har helt rett i. Jeg har ei jente på snart 12, og vi begynner å merke presset på merkeklær nå. Den og den har det og det merket på klær. Og det verste er at vi er med på det selv, ønsker så gjerne at barna skal ha skikkelige funksjonelle plagg, og dermed kjøper vi dyrere merker som vi vet holder. Dette gjelder for vår del uteklær. Inneklær er vi svært lite "snobbete" med.
Vi har råd til det, men jeg ser jo at alle ikke har det, og egentlig synes jeg det er leit om vi er med på gjøre presset større for de som egentlig ikke har råd. De fleste av oss har kanskje godt av å tenke litt gjennom forbruket vårt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:48   #43
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to gore-texjakker. Den ene er 15 år, den andre er 10 år gammel. Jeg har faktisk lyst på ny :file:

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:51   #44
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp kjøpt en slik jakke og jeg er ikke flau over det en gang. Riktignok på salg, og da koster den 2500. Jeg har hatt lyst på en skikkelig gore-tex jakke i årevis, og den andre vinterjakka jeg bruker er 7 år gammel. Jeg har knapt nok kjøpt klær siden jeg ble gravid for 3 år siden, og jeg bruker ikke noe penger på sportsutstyr. Jeg driver ikke ekstremsport og kunne sikkert klart meg med en billigere, men vi er mye ute med S og jeg hadde lyst på en jeg følte meg ok i, blant annet ved at den har jentefasong. Min er forøvrig turkis og blå, dog uten det heftige mønsteret som vel er 71 grader nord opplegget, og jeg opplever den som relativt tidløs. 10 år - nei kanskje ikke, men sikkert som lekejakke med barna - 5 år - ja, det tror jeg helt sikkert.

Jeg er enig i at man ikke bør klage over dårlig råd hvis man kjøper slike jakker, men man trenger ikke være millionær for å kjøpe en akkurat. Det blir jo en prioritering som alt annet; noen kjøper masse andre klær, noen kjøper merkeklær til barna, noen røyker, noen bruker mye penger på ferie osv.

Sist redigert av apan : 15-03-07 kl 21:03.
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:54   #45
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bergansjakkene er jo laget for ekstreme forhold og har mange detaljer.
Det finnes lignende jakker som fungerer like bra for oss dødelige. Feks Helly Hansen (som jeg er veldig fan av).

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:10   #46
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

hehe, jeg klarte aldri å grine meg til en sånn Milet-jakke jeg

Ikke jeg heller . Skal love jeg gråt mine sure tårer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:24   #47
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1.Jeg syns ikke Bergans er fine
2. Tror neppe noen bruker den i 10 år som en investering
3. De er for dyre
4. Det er ikke mote lenger, de som kjøper de nå for fashion sin del, er for sen

Jeg kjøper heller billigere jakker og bytter dem ut oftere. Med unntak av regnjakken min fra IJ kjøpt denne uke.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 23:47   #48
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helly Hansen kommer en en rutete allværsjakke nå. :reklame:
Litt sånn "burberryaktig".

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 01:58   #49
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Millet-jakkene som vi grein etter på 80-tallet framstår plutselig som direkte billige.

Jeg fikk Monclerjakke, den ene henger i kjelleren fremdeles. Kjøpt i 1979/80

Den Bergansjakken er kjempefin, men den er altfor dyr og "alle" har den.
Det er ikke gøy (lenger).

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 03:05   #50
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Seriøst. Det er vel de færreste som har tenkt å ha denne jakken i ti år. Mulig jeg tar helt feil?

Helt enig med deg! Den teorien holder ikke i 2007. Hvem kjøper en Bergans-jakke til 3500,- og bruker den i 10 år? INGEN tør jeg påstå. Den er jo totalt umoderne om kort tid, og i utgangspunktet er vel ikke Bergans akkurat kjent for å ha så veldig moderne og fancy snitt. Nei, her tror jeg at det dreier seg om mye og riktig markedsføring gitt....

Jeg ville forøvrig aldri i verden kjøpt en slik jakke til den prisen, men værsågod til den som vil.

Gammel 16-03-07, 03:08   #51
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Helly Hansen kommer en en rutete allværsjakke nå. :reklame:
Litt sånn "burberryaktig".

Bilde?

Gammel 16-03-07, 08:58   #52
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde aldri betalt så mye for en allværsjakke.
Fikser ikke å gå i slike "turklær" uansett.

Gammel 16-03-07, 09:37   #53
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Hadde aldri kjøpt til full pris nei. Var i Bergen nettopp og der var det utrolig mange som hadde slik jakke. Kanskje fordi de kan bruke den 360 dager i året(regn,regn og regn)

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 09:48   #54
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg fikk Monclerjakke, den ene henger i kjelleren fremdeles. Kjøpt i 1979/80

Den Bergansjakken er kjempefin, men den er altfor dyr og "alle" har den.
Det er ikke gøy (lenger).

jeg har min Moncler jakke og vest fra samme tidsrom fremdeles jeg også
Kjøpt hos Burre i Tønsberg

For å være ærlig syntes ikke jeg 3500,- for en skikkelig allværsjakke er så himla dyrt.
Vi/jeg kjøper glatt en utedress til minsten til 1400,- som kanskje varer en sesong. Sammenlignet med det og om man kjøpper en klassisk jakke i en ordinær farge, så er det ikke ille
Om jeg hadde hatt en slik jakke i 10 år vet jeg ikke, men ihvertfall 5-6 år
Jeg er ferdig utvokst og sliter ikke på klærne på samme måte som barna her i huset gjør

Gammel 16-03-07, 09:49   #55
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.

spetakkelrandi: jeg har ikke lest hele tråden, men de (bergans) er til 30 % på intersport (?) ssom ligger i det bygget nedom xhibition (?), håper du skjønner hvor jeg mener? Mener husfliden, en bank og en annen sportsbutikk er i samme bygg og.

Gammel 16-03-07, 09:53   #56
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

jeg har min Moncler jakke og vest fra samme tidsrom fremdeles jeg også
Kjøpt hos Burre i Tønsberg

For å være ærlig syntes ikke jeg 3500,- for en skikkelig allværsjakke er så himla dyrt.
Vi/jeg kjøper glatt en utedress til minsten til 1400,- som kanskje varer en sesong. Sammenlignet med det og om man kjøpper en klassisk jakke i en ordinær farge, så er det ikke ille
Om jeg hadde hatt en slik jakke i 10 år vet jeg ikke, men ihvertfall 5-6 år
Jeg er ferdig utvokst og sliter ikke på klærne på samme måte som barna her i huset gjør

Jeg er forsåvidt enig med deg. Men da må det være i en klassisk farge og tidløs. De med edderkopp-nett (eller hva det er? ) på seg og rare farger tror jeg ikke holder seg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 10:02   #57
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er forsåvidt enig med deg. Men da må det være i en klassisk farge og tidløs. De med edderkopp-nett (eller hva det er? ) på seg og rare farger tror jeg ikke holder seg.

Helt enig

Syntes jeg ser meg selv, 42 år gamle dama i en slik jakke

Gammel 16-03-07, 10:14   #58
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei er det kun de 71 grader nord bergans jakkene det er snakk om er jeg enig, men bergans har MYE mer enn det da og mange klassiske jakker. Min forrige Norrøna jakke hadde jeg i 11 år og denne skal jeg nok hvertfall ha i 5-6 år men mest sannsynlig lenger. Og nei da synes jeg absolutt ikke det er dyrt. Men kommer jo selvsagt ann på bruken, vi er mye på fjellet (bor omtrent på fjellet) og går på ski og står på ski. Men er det kun til by bruk så blir det jo litt annerledes...!
I tillegg er det jo snakk om prioritering!

Her er min jakke

Gammel 16-03-07, 10:29   #59
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Hadde aldri kjøpt til full pris nei. Var i Bergen nettopp og der var det utrolig mange som hadde slik jakke. Kanskje fordi de kan bruke den 360 dager i året(regn,regn og regn)

det er veldig mange som bruker de

Jeg investerte i dyr regnjakke selv denne uke, Ilse Jacobsen til 1600 kr, mest fordi jeg liker modellen, ikke står det logo på den heller, så jeg føler ikke at jeg reklamerer særlig for IJ og det er jo bra.
Den ligner på den forrige jeg hadde, den har jeg faktisk hatt i tyve år, en rød fra HH.
Den kostet ca 200 kr den gangen. Det må sies å ha vært en god investering

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 10:34   #60
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg du har helt rett i. Jeg kjøpte selv en jakke til 3990, enda dyrere enn de jakkene det okkes over i tråden her, men da valgte jeg en jakke i rødt og med klassisk snitt. Så den tror jeg holder seg i mange år. Kikket på noen lekre i hvitt og turkis. De var et par tusen billigere, men hadde sikkert vært fullstendig UT allerede neste år. Og hvite jakker i fjellet, feks på blåbærttur.... Tror ikke det, nei!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.