Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alexandra Beach

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 22:49   #21
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alexandra Beach

Vi skal hit i sommer.
Noen som vet om det er mulighet for å benytte vaskemaskin på hotellet?

Gammel 06-07-10, 23:06   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Restauranten Posidon ligger rett bortenfor. Anbefales!

Enig, og så vil jeg anbefale Artemis som ligger i Agia marina på sjøsiden
(står alltid en kjempe søt og koselig jente utenfor med en liten Chihuahua,
nå har de to valper der også!..verdt et besøk )der er det god mat og billig,
Troulakis som grenser nesten til Platanias har også supergod mat(ligger på sjøsiden).
Vanilja i Platanias har vi også vært kjempefornøyd med!
Ellers hvis ungene har lyst på pannekaker så er det en dame og datteren hennes
som står ved en fortauskafè/taverna like ved grensen til Platanias, ungene her elsket de!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:21   #23
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Vi skal hit i sommer.
Noen som vet om det er mulighet for å benytte vaskemaskin på hotellet?

Det husker jeg faktisk ikke, det var ikke i leilighetene ihvertfall.

Gammel 28-08-11, 22:34   #24
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen som har vært der i år?
Vurderer å reise dit neste år med to barn på 2 og 3 år. Og 5 voksne. Er det mange restauranter i nærheten, eller er det enklest med all inclusive. De små er ikke fryktelig tålmodige, så om de fortsatt er trege, bør vi kanskje vurdere alternativ.

Gammel 28-08-11, 22:45   #25
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi var der jo, og foreldrene mine var der i år. Det er endel restauranter innenfor noen få hundre meters avstand, så dere trenger ikke bestille all inclusive for det ihvertfall.

Gammel 28-08-11, 22:46   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper dere er heldige med været i sept/ okt, man kan nok oppleve et litt mer ustabilt vært der da.

Jeg har vært i Agia Marina flere ganger og på Alexandra Beach en gang. Det er et helt ok hotell. Hyggelige folk som jobber der. Maten er ikke noe særlig på hotellet, men det er flust av restauranter i bakkene opp mot gamlebyen. Stranda er ok, og sånn generelt er det mye å gjøre på Kreta. Ville absolutt hatt bil, og med så store unger ville jeg gått Samariaravinen. Kjør til Elafonissi, Falassorna, til den nydelige botaniske hagen litt oppi fjellene, samt til sydkysten! Chania er også verdt et par besøk. Selve Agia MArina er ikke så spennende, men det er fint i bakkene opp mot gamlebyen (dog ikke noe spesielt stort sted og ingen butikker).

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:50   #27
venla
jabbsaft

venla sin avatar

venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi var der jo, og foreldrene mine var der i år. Det er endel restauranter innenfor noen få hundre meters avstand, så dere trenger ikke bestille all inclusive for det ihvertfall.

Bra. Greit å kunne ha flere ting å velge i.
Tenker å reise i midten/slutten av juni. Svigermor er godt kjent med Kreta, så vi kan bruke henne som guide

Gammel 28-08-11, 22:52   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men ikke spis på hotellet. Selv om hotellet er aldri så ok, så er ikke maten noe særlig i det hele tatt.

Gammel 28-08-11, 22:55   #29
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men ikke spis på hotellet. Selv om hotellet er aldri så ok, så er ikke maten noe særlig i det hele tatt.

Isj, ikke frokosten heller?

Gammel 28-08-11, 23:00   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Nei, absolutt ikke den, dessverre. Men nå er jeg muligens kresen altså. Vi er ofte i såkalte "syden"-land og vi har ofte bestilt frokost på hotellet, aldri noe mer. Noen ganger er det ok, andre ganger direkte dårlig. Aldri kjempebra. Den beste sydenhotellfrokosten jeg har fått var på Caldera Village, en liten kilometer fra Alexandra Beach. Generelt liker jeg det hotellet bedre enn A.B., men det ligger ikke på stranden. (Uten at jeg syntes det gjorde noe, det har en nydelig beliggenhet.)

Gammel 28-08-11, 23:01   #31
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Frokosten var grei syns vi, og hvis jeg husker riktig så var den ikke så dyr heller. Men enig med Hyacinth at maten var litt stusselig, ihvertfall middagen.

Gammel 28-08-11, 23:02   #32
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi var der i slutten av juni for 4 gang. Mange kommer tilbake slik som vi igjen og igjen. Vi tar nok en lengre pause nå da jeg synes det koster svært så mye. Et flott anlegg og rolig. Svært trivelig de som jobber der. Maten er ikke direkte ille men ikke noe å skryte av og det koster mye. Det er mange koselige spisesteder tett ved som også er barnevennlige. Kun en ting er negativt og det er tafikken så pass på når dere krysser veien.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:02   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Frokosten var grei syns vi, og hvis jeg husker riktig så var den ikke så dyr heller. Men enig med Hyacinth at maten var litt stusselig, ihvertfall middagen.

Vi spiste ikke middag der, men lunsj noen ganger. Maten er som på andre hoteller, ikke noe spennende. Det er massevis av mer og mindre gode restauranter i bakkene mot gamlebyen. Frokosten synes jeg var en gedigen skuffelse, men jeg vet jeg er kresen.

Gammel 28-08-11, 23:04   #34
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Frokosten er god men jeg synes det har blitt dyrt å¨spise siden første gang vi var der. Denne gangen spiste vi kun 3 ganger frokost. En trenger ikke bestille direkte via ving men betale direkte til hotellet om en ikke vil ha frokost der hver dag.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:42   #35
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bodde ikke på det, men var innom der på sånn infomøte når jeg var i hellas. Et veldig flott hotell, tror dere vil komme til å trives der God tur.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:44   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Siden vi var inne på Caldera Village: Ei venninne av meg syntes sengene var harde, og det er også en som kommenterte dette på TRip Advisor. Men jeg syntes ikke de var annerledes enn på Alexandra Beach, altså. Greske senger ER knallharde, og jeg har ofte lurt på hvorfor.

Gammel 28-08-11, 23:47   #37
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi var der for 2.gang i sommer, spiser ikke på hotellet. Ellers synes jeg ikke trafikken er så ille, den var mye verre før, nå koster jo bensin omtrent som hjemme.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:50   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ville ikke valgt allicl. der, spiste der på onsdager da det var klovneshow og det var helt greit for en kveld.
På Callisto (Kypros) var allicl. helt perfekt!
Mange bra restauranter i gangavstand, ellers så er det et veldig barnevennlig og bra hotell.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.