|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjedelige trauste matpakkerHer kommer endel i retur. Jeg lager midt på treet spennende lunsjpakker. Ofte grovt brød med pålegg, minigulerøtter eller agurkskiver. Ikke mye mikk makk og ikke tidskrevende. Pålegg varierer ikke enormt det heller, men leverpostei, salami, makrell (liker han forsåvidt best å spise når den er helt fersk), ost ol |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjedelige trauste matpakkerMin gutt spiser kun prim på grovbrødskiver uten hele korn.
|
|
|
#43 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjedelige trauste matpakkerMine får stort sett et par brødskiver, en liten youghurt, og det som måtte befinne seg i kjøleskapet av frukt og grønt. Kanskje et kokt egg hvis jeg gidder. Men jeg beundrer de som lager fancy matpakker, og er litt missunnelig fordi ingen lager fancy matpakke til meg. Eldste lager som regel selv, men de er ikke mer fancy av den grunn. Jeg nekter å bruke smør under kyllingpostei, jeg syns det er så ekkelt, så da lager hun den heller selv. Sikkert på tide også. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjedelige trauste matpakkerJentene mine spiser også "bare" vanlig matpakke. Det har hendt at de har gått med på noen små tomater oppi matboksen, men der går grensa hos de. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Sv: Kjedelige trauste matpakkerAkkurat nå har jeg gjort ferdig litt i frysen, både pizzasnurrer, matmuffins og fylte horn med ost og skinke. Ungene setter pris på det. ellers går det i skiver, litt middagsrester, frukt osv. Men de er like glade i vanlig skiver. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kjedelige trauste matpakkerHer er poden veldig fleksibel, og tar det han får. Han synes matboks i seg selv er et veldig spennende konsept. Men jeg er opptatt av at innholdet i matboksen skal være greit sammensatt, næringsmessig, om det ikke er like spenstig alltid.
|
|
|
|
#47 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kjedelige trauste matpakkerJeg har unger som spiser det meste, og er ikke spesielt opptatt av eller interessert i å lage fancy matpakker. Ërgo prioroterer jeg ikke å bruke tid på det heller. Vanligvis er det sammenlagte brødskiver med prim, ost/skinke, salami eller leverpostei. Det glir ned, alt sammen. Det fine med at de ikke er så godt vant, er at de synes det er skikkelig kult hvis jeg en gang imellom glimter til med en fiskekake eller en pastasalat. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kjedelige trauste matpakker
Jeg startet ikke denne tråden for å kritisere, da hadde jeg antakelig gjort det i den andre tråden, hehe.
Nei, det kan ikke jeg heller. Uten tvil vinklet negativt? Da har jeg formulert meg for dårlig, det var ikke meningen.
Tja, jeg tror ikke akkurat at våre matpakker er greit sammensatt, bestående av brunost, kaviar, salami og prim dag ut og dag inn (takk og lov for at Lille ihvertfall liker makrell i tomat og leverpostei!) Så jeg kan liksom ikke helt lene meg på den heller. Og ikke gidder jeg kritisere mannen som lager matpakkene hver dag heller, jeg er takknemlig for at han gjør det siden jeg synes det er så gørr.
|
|
|
#49 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kjedelige trauste matpakkerLa det fare! Noe skal det alltid være. Noen lager fancy matpakker, noen har alltid rent hus, noen er aldri syke, og atter noen har sikkert flere ting på en gang. Det er alltid noe man ikke er, men hvorfor bruke energi på det?
|
|
|
|
#50 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjedelige trauste matpakkerDet som begrenser mest for meg er at matboksene skal ligge i sekken fra 07.15 (De går og har ganske lang skolevei og somler, så bruker nesten 1 time!!!) til ca 11.15 da de skal spise. Guttene gidder ikke dra på svære matbokser heller. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Kjedelige trauste matpakkerFancy matpakker er ikke helt min greie. Heldigvis har ikke dattera mi noe i mot kjedelige matpakker. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Kjedelige trauste matpakkerHer går mitt hjemmebakte grovbrød med skinkeost, kaviar og leverpostei ned på høykant i barnehagen hver dag. Som regel med litt paprika og agurk på, men der stopper det. Ingen klager og sunt er det også.
07, 09, 13 Sist redigert av Bille : 23-08-11 kl 00:03. Årsak: midt -> mitt |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjedelige trauste matpakkerHiawata spiser epler både hele og i biter. Bitene blir ofte laget for å få plass i matboksen, eller hvis jeg vil lage eplekaniner. Læreren har sagt i fra at hun ikke bruker tid på å skjære opp frukten, men på SFO gjør de det. Jeg mener å ha lest at barn spiser mer frukt om den kommer i biter.
|
|
|
#54 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Kjedelige trauste matpakkerMine spiser epler hvis de ikke er oppskjært også, men de spiser mer hvis det er i biter. Dessuten er det lettere å få plass i matboksen når de er i biter. Jeg har en epledeler fra IKEA, så det tar to sekunder. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjedelige trauste matpakkerMine barn spiser hvertfall mer frukt/grønt hvis de er skjært opp. Hvis vi sender med hel frukt kommer det som regel i retur. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Kakemonster
|
Sv: Kjedelige trauste matpakkerEt helt eple har til nå vært for mye for toåringen, derfor har jeg delt opp. Nå er det superstas å spise det helt, så da utgår oppdelingen oftere.
|
|
|
|
#57 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjedelige trauste matpakkerHer smører ungene selv fra andre klasse. Nå er de to eldste tenåringer og får skolefrukt. Ellers har de grovt brød med ett eller annet på. Og de vokser seg store og sterke og får gode karakterer. Happymøffinmammagenene mine bruker jeg på andre områder. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjedelige trauste matpakker
Disse trådene er redningen for meg. Jeg synes det er flantastisk å lese alle trådene med matpakketips, interiørflinkiser, kakegenier, superslankere, fantastiske husmødre og så videre. Jeg blir skikkelig inspirert, og av og til tar jeg i et tak. Jeg har kjøpt nye matbokser, og har puttet bittelitt ekstra i dem.
|
|
|
#59 |
|
|
Sv: Kjedelige trauste matpakkerEg går for enkelt, men fristande. Eg er heimeværande for tida, så eg kunne ha laga ekstremfancy matpakker, men innser at eg legger lista grusomt høgt for den dagen eg evt. ikkje gidder. Av og til er det greit, særleg på turdagar o.l. Men kvar dag gidder eg ikkje. Har alltid med frukt eller grønnsaker då.
|
|
|
#60 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Kjedelige trauste matpakkerRedningen? Assa, hallo?
|
![]() |
|
|