Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjedelige trauste matpakker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 20:03   #41
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjedelige trauste matpakker

Her kommer endel i retur. Jeg lager midt på treet spennende lunsjpakker. Ofte grovt brød med pålegg, minigulerøtter eller agurkskiver. Ikke mye mikk makk og ikke tidskrevende. Pålegg varierer ikke enormt det heller, men leverpostei, salami, makrell (liker han forsåvidt best å spise når den er helt fersk), ost ol

skolefrukt får han også (selvom jeg skjønner godt at den ikke alltid blir spist da de får en tørr uskrelt gulerot :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:16   #42
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Min gutt spiser kun prim på grovbrødskiver uten hele korn. Veldig viktig at smør og prim er i et tynt lag, ellers er det ekkelt, sier den 7 år gamle feinsmeckeren. Grønnsaker elsker han, men jeg kan ikke sende det med i matboksen, for da spiser han det istedenfor skiver. Han bør få i seg mat med kalorier, for han er ekstremt tynn med laber appetitt. Så grønnsaker er dessert her i huset. Vi har rikelig med dessert hver dag, vi.

Gammel 22-08-11, 21:22   #43
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mine får stort sett et par brødskiver, en liten youghurt, og det som måtte befinne seg i kjøleskapet av frukt og grønt. Kanskje et kokt egg hvis jeg gidder. Men jeg beundrer de som lager fancy matpakker, og er litt missunnelig fordi ingen lager fancy matpakke til meg. Eldste lager som regel selv, men de er ikke mer fancy av den grunn. Jeg nekter å bruke smør under kyllingpostei, jeg syns det er så ekkelt, så da lager hun den heller selv. Sikkert på tide også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:23   #44
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jentene mine spiser også "bare" vanlig matpakke. Det har hendt at de har gått med på noen små tomater oppi matboksen, men der går grensa hos de.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:05   #45
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat nå har jeg gjort ferdig litt i frysen, både pizzasnurrer, matmuffins og fylte horn med ost og skinke. Ungene setter pris på det. ellers går det i skiver, litt middagsrester, frukt osv. Men de er like glade i vanlig skiver.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:09   #46
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er poden veldig fleksibel, og tar det han får. Han synes matboks i seg selv er et veldig spennende konsept. Men jeg er opptatt av at innholdet i matboksen skal være greit sammensatt, næringsmessig, om det ikke er like spenstig alltid.

Gammel 22-08-11, 22:16   #47
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har unger som spiser det meste, og er ikke spesielt opptatt av eller interessert i å lage fancy matpakker. Ërgo prioroterer jeg ikke å bruke tid på det heller. Vanligvis er det sammenlagte brødskiver med prim, ost/skinke, salami eller leverpostei. Det glir ned, alt sammen. Det fine med at de ikke er så godt vant, er at de synes det er skikkelig kult hvis jeg en gang imellom glimter til med en fiskekake eller en pastasalat.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:56   #48
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Herlighet, for en tråd. Begynt å gå tom for ting å kritisere?

Jeg startet ikke denne tråden for å kritisere, da hadde jeg antakelig gjort det i den andre tråden, hehe.

Jeg synes det var ok for min egen del å se at også andre lager kjedelige matpakker, siden jeg sjelden vet hva andre barn spiser, og det som regel er kule matpakker som får spalteplass i forum og media. Men det finnes altså flere barn som mine og det er jo kjekt å vite når man får selvpåførte Dårlig Mor-vibber.

Fancy matpakker er uten tvil vinklet negativt i denne tråden, og det synes jeg er rart. Jeg kan ikke se noe negativt med å legge sin flid i matpakkene når man har matglade barn som elsker å prøve nye ting.

Nei, det kan ikke jeg heller. Uten tvil vinklet negativt? Da har jeg formulert meg for dårlig, det var ikke meningen.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her er poden veldig fleksibel, og tar det han får. Han synes matboks i seg selv er et veldig spennende konsept. Men jeg er opptatt av at innholdet i matboksen skal være greit sammensatt, næringsmessig, om det ikke er like spenstig alltid.

Tja, jeg tror ikke akkurat at våre matpakker er greit sammensatt, bestående av brunost, kaviar, salami og prim dag ut og dag inn (takk og lov for at Lille ihvertfall liker makrell i tomat og leverpostei!) Så jeg kan liksom ikke helt lene meg på den heller. Og ikke gidder jeg kritisere mannen som lager matpakkene hver dag heller, jeg er takknemlig for at han gjør det siden jeg synes det er så gørr.

Gammel 22-08-11, 23:01   #49
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La det fare! Noe skal det alltid være. Noen lager fancy matpakker, noen har alltid rent hus, noen er aldri syke, og atter noen har sikkert flere ting på en gang. Det er alltid noe man ikke er, men hvorfor bruke energi på det?

Gammel 22-08-11, 23:17   #50
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Det som begrenser mest for meg er at matboksene skal ligge i sekken fra 07.15 (De går og har ganske lang skolevei og somler, så bruker nesten 1 time!!!) til ca 11.15 da de skal spise. Guttene gidder ikke dra på svære matbokser heller.

2.klassingen har nå spist 1-2 skiver med leverpostei og eplebiter hver eneste dag! Av og til får han med en yoghurt og litt rosiner. Kresen fyr. Han liker også kaviar med fårepølse på skiven, men kaviaren blir visst ekkel i matboksen. Til og med en slik liten tube til å ta på rett før man spiser.

4.klassingen får 2 skiver med servelat eller brunost og bringebærsylt. Han liker baconost men klager på at den blir ekkel i matboksen. Han elsker frukt og grønt så matboksen blir fylt opp med gulrøtter og agurk i staver, eplebiter, melonskiver, noen plommer, en halv tomat, yoghurt med litt havregryn i en boks, mandler osv. Ingenting fancy bare kjapt lagt oppi, kuttet med vanlig kniv.

Skulle gjerne sendt med fiskepudding og fiskekaker til minsten og kjekkere ting til storebror, men det var det med varmen og mangel på kjøleskap.....

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 23:50   #51
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Fancy matpakker er ikke helt min greie. Heldigvis har ikke dattera mi noe i mot kjedelige matpakker.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 23:53   #52
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Her går mitt hjemmebakte grovbrød med skinkeost, kaviar og leverpostei ned på høykant i barnehagen hver dag. Som regel med litt paprika og agurk på, men der stopper det. Ingen klager og sunt er det også.

Sist redigert av Bille : 23-08-11 kl 00:03. Årsak: midt -> mitt
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 23:55   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiawata spiser epler både hele og i biter. Bitene blir ofte laget for å få plass i matboksen, eller hvis jeg vil lage eplekaniner. Læreren har sagt i fra at hun ikke bruker tid på å skjære opp frukten, men på SFO gjør de det. Jeg mener å ha lest at barn spiser mer frukt om den kommer i biter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 00:08   #54
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mine spiser epler hvis de ikke er oppskjært også, men de spiser mer hvis det er i biter. Dessuten er det lettere å få plass i matboksen når de er i biter. Jeg har en epledeler fra IKEA, så det tar to sekunder.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 00:14   #55
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine barn spiser hvertfall mer frukt/grønt hvis de er skjært opp. Hvis vi sender med hel frukt kommer det som regel i retur.

Jeg spiser heller ikke epler hvis de ikke er i biter.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 02:12   #56
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Et helt eple har til nå vært for mye for toåringen, derfor har jeg delt opp. Nå er det superstas å spise det helt, så da utgår oppdelingen oftere.

Gammel 23-08-11, 09:28   #57
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her smører ungene selv fra andre klasse. Nå er de to eldste tenåringer og får skolefrukt. Ellers har de grovt brød med ett eller annet på. Og de vokser seg store og sterke og får gode karakterer. Happymøffinmammagenene mine bruker jeg på andre områder.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:42   #58
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Herlighet, for en tråd. Begynt å gå tom for ting å kritisere?

Disse trådene er redningen for meg. Jeg synes det er flantastisk å lese alle trådene med matpakketips, interiørflinkiser, kakegenier, superslankere, fantastiske husmødre og så videre. Jeg blir skikkelig inspirert, og av og til tar jeg i et tak. Jeg har kjøpt nye matbokser, og har puttet bittelitt ekstra i dem.

Men av og til blir det så fylt med fantastiske tråder, de blir kjempelange, med 687 innlegg, og jeg får dårlig mor/husmor/kostholdsplanlegger/slanker/altmuligannet syndromet. Da er det godt å se at en slik tråd dukker opp. Ikke som kritikk til alle de som som er kjempeflinke, men som en påminnelse om at jeg ikke er den eneste her inne som ikke alltid er like flink til alt. Internett blir ofte litt flink jente preget, og FP består av utrolig mange flinke og ressurssterke mennesker.

*Og innrømmer glatt at jeg er akkurat som de fleste andre. Liker best å vise mine positive sider, men skriver gjerne i en slik tråd at ja, jeg er ikke supermatpakkemor*

Gammel 23-08-11, 10:05   #59
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg går for enkelt, men fristande. Eg er heimeværande for tida, så eg kunne ha laga ekstremfancy matpakker, men innser at eg legger lista grusomt høgt for den dagen eg evt. ikkje gidder. Av og til er det greit, særleg på turdagar o.l. Men kvar dag gidder eg ikkje. Har alltid med frukt eller grønnsaker då.

Gammel 23-08-11, 10:39   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Redningen? Assa, hallo?

Jeg har en som foretrekker at jeg holder det enkelt, hun er heldigvis fruktglad, så der er det rom for mye fancy, hehe (og med fancy mener jeg fargesammensetninger og en blanding av masse spennende og god frukt), men når det gjelder maten foretrekker hun brødskive med enten baconost eller salami, og that's it. Ikke noe pastasalat eller middagsrester der i gården, og det er helt greit, poenget er å gi barna det de liker - traust eller ei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.