Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unger på sydentur, runde to

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 21:25   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unger på sydentur, runde to

Jeg lurer litt på hva dere synes om dette.
Eldste hos oss har vært plaget med atopisk eksem siden hun var baby og får hver vinter sår i ansiktet og i knehasene. (Og tilbud om smøring fra gud og hverman. )

Nå har vi fått bedre råd, og jeg lurer på om vi skal prioritere sydenferie i vinterferien, men jeg er usikker på hvordan vi skal gjøre det?
1) Dra bare med eldste og en voksen i vinterferien?
2) Dra med hele familien i vinterferien?
1) Dra bare med eldste og en voksen utenom vinterferien uten sykemelding?
2) Dra med hele familien utenom vinterferien uten sykemelding?
1) Dra bare med eldste og en voksen utenom vinterferien med sykemelding?
2) Dra med hele familien utenom vinterferien med sykemelding (på eldste selvfølgelig)?

Gammel 20-08-11, 21:26   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unger på sydentur, runde to

Hva mener du med sykemelding?

Gammel 20-08-11, 21:27   #3
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dra med hele familien i vinterferien?

Gammel 20-08-11, 21:29   #4
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva mener du med sykemelding?

Jeg vet ikke? Kan ikke noe om det tekniske med sykemelding, jeg er helt sikker på at skolen blir å si ja uansett om jeg har med meg et skriv fra lege eller ikke. Men jeg er vant til å ha sykemelding fra lege selv hvis jeg er borte så jeg tenkte litt vagt at det er en god ide? Men det er det kanskje ikke?

Gammel 20-08-11, 21:36   #5
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er hun såpass plaget at dette kunne være aktuelt å søke:

Det tror jeg ikke? Hun får det hvert år, i ansiktet og i knehasene, det blir sår og veldig tørr hud, men ... (Jeg kjenner ei hvor sønnen er ekstemt allergisk, og sammenlignet med ham har hun veldig lite)

Gammel 20-08-11, 21:36   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nåh sånn ja. Barn får jo ikke sykemelding på den måten, men man kan jo ved behov skrive en legeerklæring til bruk overfor skolen. Stort sett er ikke dette nødvendig, men av og til vil skolen ha dokumentasjon hvis det er mye ekstra. Sykemelding/pleiepenger til bruk for foreldre til syke barn vil du ikke få på dette grunnlaget.

Men til det du spurte om: Det kommer an på. Hvis dere har råd og mulighet til å reise alle i vinterferien er jo det det beste. Hvis ikke, må dere velge. Hvis dette er Ferien for dere, ville jeg tatt med alle, hvis dette er en tilleggstur kun med tanke på eldste, ville jeg reist alene med henne for å unngå skolefravær for yngste. I tillegg kan det jo være godt med litt alenetid med forelder.

Gammel 20-08-11, 21:37   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har reist to ganger til Thailand med atopikerbarn utenom skoleferien. Skolen har fått tilbud om legeerklæring, men rektor sa det var unødvendig. Han ser jo selv at hun er plaget. Vi reiser til sol og varme i vinter også, men da i juleferien. Årsaken til at vi har reist utenom skoleferien før, har vært at mannen har hatt problemer med å avvikle ferie når skolen har hatt ferie. Er det ett alternativ er at alle reiser i vinterferien, og at en av foreldrene reiser hjem med ikke-eksembarnet etter en uke?

Vi har forøvrig alltid gjort alle lekser + ekstraprosjekt når vi har hatt henne med utenom skoleferien.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:40   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolen trenger vel ingen sykemelding dersom det ikke er mer enn to uker dere eventuelt skal ha fri.

Når det gjelder å få det dekket er det vel egentlig bare å søke. Jeg kjenner noen som har fått dekket tur for to barn som jeg ville sagt ikke kvalifiserte, men det kommer litt an på hva legen skriver og hvor godt kjent du er i systemet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.