Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg har tovet hatt til Lillemann

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-11, 10:24   #21
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har tovet hatt til Lillemann

Den var knalltøff! Jeg elsker også drager.

Gammel 17-08-11, 11:06   #22
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Stilig!

Gammel 17-08-11, 14:58   #23
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Så utrolig stilig den var
Deler du oppskrift?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 16:29   #24
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så utrolig tøff! Har du sydd på dragen i etterkant?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 18:13   #25
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Den var kul. Heldige lillemann altså

Gammel 17-08-11, 18:20   #26
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Så fin den ble! Og flott drage på, det passet veldig fint!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 19:21   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for hyggelige kommentarer.

gnuri - jeg brukte egentlig ikke noe oppskrift, bare eksperimenterte ut fra hodet mitt, men jeg gjorde omtrent slik:

Garn - P3, pinner str 6.

Jeg la opp 70 masker og strikket glattstrikk 20 omganger, tror jeg det var. Deretter begynte jeg felle av ved å strikke 8 masker, strikke sammen maske 9 og 10 osv en runde, deretter en runde uten felling. Neste runde strikket jeg 7 masker, så sammen maske 8 og 9 osv. Forstsatte slik annenhver runde, med 6, 5, 4, 3, 2, 1 og til slutt to og to masker sammen siste fellingsrunden. Tror jeg satt igjen med ca 10 masker da som jeg snurpet sammen på toppen.

Deretter tok jeg opp masker på bunn av lua. Jeg endte opp med 88 masker rundt, og jeg strikket fem omganger glattstrikk. Deretter økte jeg en maske for hver 10. maske, og strikket fire omganger til omganger. Så økte jeg en maske for hver 11. maske, strikket så det til sammen ble fem omganger, og fortsatte slik til jeg hadde økt til en maske pr 13. Etter dette felte jeg 13 masker på starten av pinnen, strikket ut, fortsatte med vrangstrikk bakover, og felte 13 masker der, slik at det ble en rett kant bak på "bremmen." Strikket igjen, glattstrikk fram og tilbake, slik at det ble til sammen 5 omganger. Da la jeg opp en maske for hver 14 maske, strikket igjen til det ble fem omganger, og så felte jeg av.

Jeg tovet hatten på 40°C i vaskemaskina, og den kom ut i størrelse Lillemann. Han er 6 år, men han har et ganske lite hode, så jeg vil tro den passer til et barn på 4-5 år med normal hodeomkrets.

Dragen har jeg filtet på i etterkant. Jeg klipte ut en liten drage i grønt ullstoff, som jeg la på hatten og filtet forsiktig fast langs kantene. Deretter filtet jeg ull til øyne og pynt/detaljer rundtomkring, før jeg til slutt filtet lysere grønn ull på toppen av det grønne ullstoffet.

Jeg veit ærlig talt ikke hvor mye røff bruk denne draken vil kunne tåle - Lillemann er jo en heller rolig liten fyr, så jeg har ikke vært så bekymret for løse detaljer. Jeg tror jeg vil anbefale å sy fast pynt på hatter til mer bevegelige barn.

Gammel 17-08-11, 19:23   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig hatt og herlig gutt. Toving er gøy, jeg skal jammen prøve meg på noe selv igjen snart.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 19:25   #29
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så stilig hatt!
Lillemann kledde den godt!

Gammel 17-08-11, 19:43   #30
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så fin hatt, og gutt.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.