Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åpner du andres post?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-11, 11:24   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpner du andres post?

Jeg åpner knapt nok min egen post - det er det kjedeligste jeg vet - så jeg åpner ikke andres frivillig, nei.

Gammel 09-08-11, 11:27   #62
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg åpner bare pakker adressert til meg. Post er kjedelig.

Nei, vent, jeg har åpnet posten til mamma og pappa en stund nå, de har vært på hytta og ba meg om å gjøre det.
"Ring hvis det er noe spennende" fikk jeg beskjed om.

Gammel 09-08-11, 12:47   #63
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 13:06   #64
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Pakker åpnes ikke nei.

De hentes gjerne, men åpnes ikke.

Gammel 09-08-11, 13:08   #65
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Åpner all post som er regninger. Privat post åpnes ikke av andre enn den som den er adressert til.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 14:01   #66
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Jeg åpner min og mannens post, ungene åpner sin.

Gammel 09-08-11, 14:21   #67
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så grusomt ille å åpne en strømregning f.eks. som er adressert til den andre? Dette er jo utgifter som gjerne er felles, men som er adressert til den ene i husholdningen.

Gammel 09-08-11, 14:28   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg misliker faktisk at andre åpner min post, uansett, av en eller annen merkelig grunn. Irriterende, i grunnen, siden jeg jo også misliker å gjøre det selv. :har stabel:

Gammel 09-08-11, 14:34   #69
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo ikke ditt "innhold"? Jeg hadde reagert om mannen åpnet post som ikke var regninger, men av personlig art, men regninger man gjerne deler når man har felles økonomi?

Gammel 09-08-11, 14:36   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Mitt navn - min ting.

Gammel 09-08-11, 14:37   #71
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det var deg jeg skulle bodd med. Søren og. :har ingen problemer med å gi fra meg strømregningen, jeg:

Gammel 09-08-11, 14:37   #72
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå som mannen er pendler åpner jeg posten hans. Jeg har blitt opplært til at man aldri åpner andres post så det føles ikke bra selv om vi er enige om det.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 14:37   #73
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg reagerte ikke på at mannen åpnet vår felles livsforsikrings-regning her i forrige uke, nei. Heller ikke om han åpner barnehageregningen. Når innholdet er åpenbart og felles ansvar, spiller det liten rolle.

Men jeg kunne aldri ha åpnet selvangivelsen hans, for eksempel (om han ikke ba meg spesifikt om å gjøre det selvfølgelig), selv om den angår oss begge. Og jeg hadde ikke likt det om han åpnet blodprøvesvarene mine fra fastlegen, selv om han er fullstendig klar over at jeg har blodtype AB Neg og ikke har syfilis. Mitt brev.

Gammel 09-08-11, 14:54   #74
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg reagerte ikke på at mannen åpnet vår felles livsforsikrings-regning her i forrige uke, nei. Heller ikke om han åpner barnehageregningen. Når innholdet er åpenbart og felles ansvar, spiller det liten rolle.

Men jeg kunne aldri ha åpnet selvangivelsen hans, for eksempel (om han ikke ba meg spesifikt om å gjøre det selvfølgelig), selv om den angår oss begge. Og jeg hadde ikke likt det om han åpnet blodprøvesvarene mine fra fastlegen, selv om han er fullstendig klar over at jeg har blodtype AB Neg og ikke har syfilis. Mitt brev.

Og din pakke. Jeg hadde også blitt irritert.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 15:07   #75
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jupp, eneste jeg ikke åpner er ting som er morsomt for ungene å åpne selv, feks bursdags invitasjoner osv.
Og ja, jeg tar mannens telefon om den ringen og jeg leser meldinger som kommer til han (og motsatt).

La ordstormen begynne

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 15:11   #76
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jupp, eneste jeg ikke åpner er ting som er morsomt for ungene å åpne selv, feks bursdags invitasjoner osv.
Og ja, jeg tar mannens telefon om den ringen og jeg leser meldinger som kommer til han (og motsatt).

La ordstormen begynne

Ingen ordstorm herfra. Men jeg ville ikke hatt det sånn selv. Jeg liker å dele livet mitt med mannen, men jeg synes vi skal få lov til å beholde noe som er eget også.
Meldingene jeg får er sjelden sensitive eller hemmelige, men det er jo ingen selvfølge at folk vil at meldingene de sender skal bli lest av andre enn mottakeren.

Gammel 09-08-11, 15:17   #77
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg åpner alle i vår hustand sin post.
Men sånn som flere her så åpner jeg ikke slike ting som ungene kan synes er gøy å åpne selv.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 15:21   #78
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det var deg jeg skulle bodd med. Søren og. :har ingen problemer med å gi fra meg strømregningen, jeg:

Jeg åpner mannens post noen ganger ja, men det er jo, som flere nevner, stort sett regninger og skit. Mest fordi det er jeg som legger de inn. Jeg ser jo som regel hvor brevet kommer fra.

Om det kommer et brev uten avsender som ser privat ut så åpner jeg det ikke. Men det tror jeg nesten aldri har skjedd.

Jeg åpner også barnas post.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 15:28   #79
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner ikke private brev jeg ser hvor kommer fra heller. Selv når jeg opplagt skjønner at konvolutten fra tanta hans i midten av desember er et julekort, så lar jeg ham åpne det selv. Den gleden kan han så ha.

Men ja, regninger og sånne greier åpner jeg glatt. Bortsett fra at jeg for tiden er i permisjon, og av praktiske årsaker (posten kommer sent) henter posten somregel på vei til barnehagen for å hente, og om det ikke ser veldig spennende ut blir det bare lagt på passasjersetet, hvor det ligger til jeg plukker opp mannen etter barnehagen, og sier "ja, der er posten", så åpner evt han regningene, uansett hvilket navn som står på.

Men vi får ikke så mange regninger lenger heller. E-faktura og avtalegiro. Fine greier.

Gammel 09-08-11, 15:36   #80
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner ikke mannens post med mer at han har spurt meg om det eller jeg ser at det er en regning som bør betales før han kommer hjem (han har ofte reist i 2-3 uker).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.