|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggførst: fjern frukt og vask ned kjøkkenet... så sett en skål med epleeddik blandet med zalo på benken i 1 døgn. vips.
|
|
|
#22 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnlegg
Hehe, i min verden er det ikke vips å vaske ned kjøkkenet altså.
|
|
|
#23 |
|
Ekvilist
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggIkke en eneste bitteliten bananflue på klisteret jeg hengte opp i går.
|
|
|
#25 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggDet er umulig å fjerne all mat, så vi har innfunnet oss med å leve sammen med disse irriterende småkrypa. Har en skål med eddik/vann/zalo/sukker i vindusposten, og der dauer de som fluer, men helt kvitt dem blir vi ikke. De flyr inn skapåpninger, kommer seg på mirakuløst vis inn til matavfallet (som vi overhode ikke gidder å tømme hvert femte minutt), og annet søppel bak lukke dører.
|
|
|
#26 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggVi blir FAEN ikke kvitt jævlene, har holdt på i to måneder nå, uansett hvor mye jeg fjerner mulige kilder, heller kokende vann i slukene, forsøker å lure med mystiske blandinger (som titalls dauer i, bare ikke alle tydeligvis) og nå KLIKKER jeg snart!!!
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggMine bananfluer elsker (les: elsket |
|
|
|
|
|
#29 |
|
www.bomulls.no
|
Jeg har bare orkideer, og det er jo et helsike å bytte på. Men liker de seg der da? Er jo ikke rare fukten der i alle fall ...
|
|
|
#31 |
|
Tatt på
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggVi hadde ikke noe liggende på kjøkkenbenken eller i søpla da vi reiste på ferie. Etter to uker kom vi hjem og jeg skulle bla om på familiekalenderen som henger på veggen sa det bare popp og det var en sky av slike fluer som hadde bodd bak den som kom ut.
|
|
|
#32 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggEplecidereddik med en dråpe zalo i fjerner dem her.
|
|
|
#34 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggNå har fluene invadert huset her også, men denne gangen er det ikke slike som er pga mat... Tror jeg da.
|
|
|
#35 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggHer også! Jeg fjerner kilder, og vasker, og klorer, og heller kokende vann, men ingenting hjelper.
|
|
|
#36 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggKjøttspisende planter |
|
|
|
|
|
#37 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggJeg har nå kverka et sted mellom 70 og 80 fluer i to svært vellykkede blandinger bestående av saft, eddik, sukker og Zalo. De dauer som fluer, men det er stadig noen virrende rundt her!!
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er da ikke _så_ vanskelig å fjerne mat som står fremme? De kommer seg jo ikke inn i kjøleskapet og er uinteressert i tørrvarer. Og matavfall - hett tips er få seg avfallsboks med lokk |
|
|
|
|
|
#39 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggHmmm ...jeg fant faktisk tre fluer på epler og bananer INNI kjøleskapet forleden. De koste seg så atte!!!
|
|
|
#40 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggHmmm ...jeg fant faktisk tre fluer på epler og bananer INNI kjøleskapet forleden. De koste seg så atte!!!
|
![]() |
|
|