|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skjerHvis man står i en veldig svak oppoverbakke på glatten, er det nesten umulig å løse bilen. Da kan man banne veldig høyt og slå fast at Audi er elendig på vinterføre. Sa en kompis.
![]() |
#22 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva skjerMin venninne som var ute og kjørte første gang etter å ha fått lappen (morens bil på nåde) erfarte at det gikk helt fint. Iallefall sa aldri moren noe i etterkant om at bilen ikke var som den skulle.
![]() |
#23 |
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skjerDen gamle bilen som jeg bruker å låne (når jeg en gang skal kjøre), er så innkjørt med brekket på, at vi merker ingen forskjell. Med andre ord, det virker ikke lengre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Leser
|
![]() Sv: Hva skjer
OK. Kan du si litt mer om dette? Jeg skal ha bilen inn i neste uke (for noe annet), men da kan jeg be dem om å ta en titt på håndbrekket også? Jeg har ikke kjørt 100 meter med håndbrekket på, men ca 5. Jeg merker godt at brekket er på, men bilen har ikke noe problem med å komme seg frem.
![]() |
#26 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hva skjerSå mange gode venninner som har testet ut hva som skjer når man kjører med håndbrekket på. Jeg har også en slik venninne. Kjekt.
![]() |
#27 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Jeg ville be verkstedet om å sjekke om det er ok. Det skal jo også være en del av EU-kontrollen. Det er forskjell på typer av håndbrekk.
![]() |
#28 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hva skjerJeg skjønner ikke hva man skal med handbrekket på inne i et parkeringshus, og værtfall ikke på flatmark.
![]() |
#29 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
#30 |
villende
|
![]() Sv: Hva skjerEn bekjent av meg påstår at bilen går veldig sakte og at det er fryktelig vanskelig å komme seg opp bakker. Kjører man lenge sånn så går det etterhvert litt raskere samtidig som det begynner å lukte litt svidd. Påstås det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Hva skjerEller man kan sette firehjulstrekkeren i Lock og synes bilen oppfører seg merkelig veldig lenge og man kan spørre en man(n) bor sammen med hva som skjer dersom man kjører med Lock i 80 km/t og samme mann kan se alvorlig på den som spør og svare at da, da er skaden umulig å fikse og er den som spør av den lettlurte sorten ser den som spør tusenlappene flagre mens den som svarer, den som svarer sånn, arme mann!
![]() |
#32 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva skjerDet at jeg drar i brekket hver gang er blitt en vane. Jeg lærte det av kjørelæreren min, og har gjort det siden. Eneste gangen jeg ikke bruker brekket er når bilen står ute og det er veldig kaldt.
![]() |
#34 |
Protonterapeut
|
Hadde vi samme lærer?
![]() |
#35 |
Protonterapeut
|
Ikke alle parkeringshus er "flatmark".
![]() |
#36 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Hva skjerDa jeg var 18 år og nybakt sjåfør, jobbet jeg for et bilutleiebyrå. Jeg hadde jo lært å sette håndbrekket på ved parkering. Så bilen som skulle leies dagen etter, ble kjørt i vaskehallen og vasket. Etterpå parkerte jeg den utenfor bensinstasjonen til dagen etter. Det var -10 C ute, og både bilen og håndbrekket frøs. Det var 2 mm is utenpå hele bilen og håndbrekket frøs fast. De klarte å taue den inn i vaskehallen for opptining dagen etter. Leiebil måtte lånes fra et konkurrerende firma. Gjett om jeg lærte noe.
![]() |
#37 |
frakoblet
|
Min lærer var iallefall veldig, veldig bestemt på at man måtte gjøre ting akkurat sånn og sånn. Nesten litt manisk.
![]() |
#38 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skjerGjør man det mange nok ganger antar jeg at håndbrekkvaieren kan bli litt slakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |