Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tåttis tråkletråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-11, 23:57   #101
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tåttis tråkletråd

Du er virkelig RÅFLINK & KREATIV.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 06:50   #102
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk.

Jeg liker det hvite blomstrete stoffet så godt, jeg har hatt det liggende i mange år og tenkte nok å sy gardiner av det en gang. Men i stedet har det blitt brukt til mange små prosjekter og nå er det snart ikke mer igjen.

Gammel 04-08-11, 08:39   #103
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fristet til å vise deg strikketøyposen min, pinnene stikker ut av plasten...

Her er det stadig med imponerende nydelige klær og vesker/poser.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 09:04   #104
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den strikkeposen var fantastisk fin. Jeg sitter og lurer på om jeg kunne få til noe tilsvarende, men jeg tror kanskje ikke det.

Gammel 04-08-11, 10:07   #105
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Så mange flotte ting du lager! Jeg liker stoffvalgene dine spesielt godt .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 10:19   #106
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Du er råflink!

Gammel 04-08-11, 12:49   #107
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Takktakk, alle sammen.

Katta: Jeg tror du kan. Det er ikke så vanskelig, man må bare være veldig nøye med å få til en runding som passer med størrelsen på sidestykket. Og omkretsen av en sirkel kan du vel nå.

Gammel 04-08-11, 12:50   #108
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Takktakk, alle sammen.

Katta: Jeg tror du kan. Det er ikke så vanskelig, man må bare være veldig nøye med å få til en runding som passer med størrelsen på sidestykket. Og omkretsen av en sirkel kan du vel nå.

Ja, merkelig nok tror jeg det skal gå bra å regne ut formel for sirkelomkrets.

Gammel 06-08-11, 22:34   #109
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Prinsesse på vift.

Dette var et forsøk på å bli kvitt noen stoffrester, derfor er plasseringen av sidesømmer og prinsessefigurer ikke helt sentrert. Men jeg tipper at målgruppen for denne ikke bryr seg om sånt. Innerstoffet er en gammel sommerkjole som på mystisk vis har havnet i lageret mitt. Og hvis man vil være inkognito en dag, kan posen brukes med vrangen ut.

Gammel 06-08-11, 22:39   #110
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så flott veske!

Gammel 06-08-11, 22:59   #111
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så nå fant du ut hvordan du skulle få den til å bli vrengbar. Kult. Så når kommer how-to-do'en??

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 12:39   #112
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg skulle vært på veskekurs med deg ser jeg.

Gammel 07-08-11, 12:55   #113
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Freya: Tusen takk.

Bobbis: Jeg kan prøve å ta noen bilder underveis når jeg syr den neste og så lage en liten oppskrift.

Katta: Kanskje vi kan ha sy(m)posium?

Gammel 07-08-11, 13:12   #114
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det synes jeg du skal. Helt klart.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:05   #115
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin bag - og der ble den vendbar også

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:24   #116
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så flink du er!!!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:28   #117
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det var et fint nett! Jeg skulle pinadø ha laget noe lignende til Lille, til byttetøy på skolen.

Gammel 08-08-11, 08:21   #118
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Jeg har sydd min første, og forhåpentligvis nest siste (det er nemlig to bord på rommet ) duk. Dette må være verdens kjedeligste syprosjekt, kanskje bortsett fra gardiner. En halvtime klipping, en time stryking og fem minutter med søm. :blæh:

Men jeg er fornøyd med arbeidet mitt. Kantene ble rette og jeg fikk til hjørnene som beskrevet i syboken jeg fant i en hylle. Og stoffet er jo bærre lækkert.

Gammel 18-08-11, 08:41   #119
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Jeg er fart!

Endelig ferdig med jakke til Knotten. Skjønner ikke hvorfor jeg må gjøre det så vanskelig for meg selv, det er ikke godt nok å følge en oppskrift, liksom.

Når sant skal sies, så er jeg ikke særlig imponert over oppskriften heller, jeg brukte et S&S-mønster til lommene, og ikke bare ble jeg lurt til å montere lommene 90 grader feil, det ble også en stygg glippe ved siden av lommepaspoalen som jeg måtte snurpe sammen for hånd.

Jakkefasongen er modifisert fra et "Børnetøj du selv kan sy"-mønster jeg likte godt, og fôret og glidelås med klaff har jeg utredet selv. Denne gangen husket jeg til og med å lage hempe før jeg sydde på kragen.

Nå får han ikke slutte å like Lynet eller vokse fra den før den er utslitt. Og jeg skal koble av med å sy noen legotepper og lekeposer før jeg pønsker ut neste utfordring.

Gammel 18-08-11, 08:43   #120
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow. :har ikke ord:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.