|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Vi skal i bryllup i helga, et skikkelig seterbryllup, og for første gang har jeg bunad. Jeg er kjempestolt over bunaden som jeg arvet av svigermor, og gleder meg skikkelig til å bruke den. Men noe sier meg at man bruker å skifte til annet antrekk etterhvert? Er det vanlig? Er det til kaffen man gjør det da?
|
|
|
#3 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Jeg er vant til å skifte fra bunad etter middagen.
|
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?De bryllup jeg har vært i, hvor gjester har hatt bunad, har mange skiftet etter middag, ja. Da er liksom "det formelle" overstått.
|
|
|
#5 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Hvorfor skal du bytte til noe annet enn bunad? Her jeg er i fra er det vanlig å ha samme antrekk hele selskapet. Tror de eneste gangene jeg har opplevd at noen har byttet fra bunad til noe annet er pga varmt sommervær. Har du lyst og ork til å ha på bunad hele dagen og kvelden så gjør du det. Kos deg i bryllup
|
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Jeg har byttet etter middagen, fordi jeg synes det er ubehagelig å gå i bunad for lenge av gangen.
|
|
|
#8 |
|
Trøtt
|
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?De gangene jeg har vært i bryllup og gått i bunad har det vært fine sommerdager og så varmt at jeg faktisk har byttet til kjole etter vielsen men før middagen. Lang tung ullbunad er varmt! Ut i fra det jeg har observert er både før middag, etter middag og ikke i det hele tatt brukt som "skiftetidspunkt". Så hyggelig at du får brukt bunaden din i bryllup
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Vi var i sommerbryllup i fjor, middagen var endel timer etter vielsen, så jeg byttet før middagen, og samtlige andre med bunad hadde gjort det samme. Men normen sier vel egentlig som flere her nevner, etter middag.
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Jeg har aldri byttet, men jeg har aldri vært i bryllup når det har vært varmt.
|
|
|
#12 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?[quote=Tuneland;2903240]Vi skal i bryllup i helga, et skikkelig seterbryllup,quote]
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Man kan bytte før eller etter middag om man vil. I vårt bryllup var det tropevarme og da forsvant det av endel bunader etter middag ja. Og mannen fikk tydelige hint om å ta av seg jakka så fort som mulig ved bordet.
|
|
|
#14 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Seterbryllup
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Vi har skiftet etter middag, men det er mest for å bli ferdig med det før det blir så sent. Tror ikke noen i selskapet tenker over når/ om du skifter.
|
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Når og om jeg bytter avhenger av bryllupet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Så spennende med seterbryllup! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Hadde jeg hatt bunad (er i komminga) og vært i bryllup, ikke pokker om jeg hadde giddet å skifte etter middag eller i det hele tatt - to antrekk!?? Næsj!!
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bunad i bryllup - vanlig å skifte senere? Når?Jeg har ikke tenkt til å bytte ut min fantstiske beltestakk i morgen når jeg skal i bryllup. |
|
|
|
![]() |
|
|