|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matHummus, pure av kikerter. Kikerter, spisskummen, olivenolje og masse sitron.
|
|
|
|
#22 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) mat
Du er nok ikke den eneste som er gal nok til å gjenta spetakkelet 3 ganger, nei!
|
|
|
#24 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Hmm, det viste seg å være vanskeligere enn jeg trodde å finne enkle oppskrifter på thairetter - det er jo ofte en del ingredienser involvert. Hvis jeg skulle improvisert en thaivegetarrett som ikke involverte mye arbeid, ville jeg woke grønnsaker som aspargesbønner, sukkererter, brokkoli, paprika, bønnespirer og litt ingefær (hjelper mot kvalme), blande i en saus av thai fiskesaus/soyasaus, lime og litt sukker (eventuelt chilli eller en thai chillisaus hvis du orker det litt sterkt) og ha i nudler og frisk koriander. Eller jeg ville lagd en suppevariant med buljong, vårløk, ingefær, bønner og nudler. For proteinenes skyld, kan du ha i tofuterninger - det smaker jo ingenting, men finnes kanskje ikke på REMA1000.
|
|
|
#25 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har også de som gjør dette fire ganger tross hyperemesis har jeg hørt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kleintje I + II
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matNå må jeg prøve å finne den linken om en nederlandsk studie om hva som var den uventede fellesnevneren for oss med hyperremis.
Sist redigert av meisje : 25-06-11 kl 23:13. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Born to run
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matNå har ikke jeg lest testen, men jeg antar at nudler ikke er noen høydare ernæringsmessig sett. Når man har hyperemesis og kaster opp av nær sagt alt, må man ofte fire på de ernæringskravene man ellers har (det gjorde i alle fall jeg). I de verste tilfellene er det ikke snakk om hva som er sunt eller ei, det er rett og slett snakk om å få i seg næring i det hele tatt.
|
|
|
#28 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matSkyr er godt og proteinrikt, kunne det vært noe?
|
|
|
#29 |
|
Kleintje I + II
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matJeg fant den! Linker til et nederlansk nettsted, men studien er norsk viste det seg.
|
|
|
|
#30 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: oslo
![]() |
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matpannekaker med brie og stekt sopp brettet sammen og varmet i ovnen.
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matJeg er jo veganer og spiser jo heller ikke kjøtt og fisk. Jeg har en blogg med oppskrifter, du kan jo ta en titt der og feks. legge til ost og kumelk og sånt om du vil det. Jeg spiser MYE bønner og linser, samt kikerter. Og lager mye forskjellige grønnsaksburgere, falafler og kjøtterstatninger av TVP (soyaprotein, har endel oppskrifter på det i bloggen). Du kan jo se om du finner noe fristende.
|
|
|
#32 |
|
Søt og rar
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matAqua: Jeg har ikke vært borti haloumi før - det er en ost man kan spise når man er gravid også? Hvor finner man det da, skal tro?
|
|
|
#33 |
|
Søt og rar
|
Snodig. Lite sjømat kan stemme i hvert fall. Er ikke noe god på det.
|
|
|
#34 |
|
Live and let live
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matJeg levde halve siste svangerskap på grønnsaksomelett.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 13-07-11 kl 21:32. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matLinser er veldig enkelt å tilberede, kok dem i en god grønnsaksbuljong, da smaker de godt.
|
|
|
#36 |
|
Born to run
Har du prøvd hjemmelagde knekkebrød?? De er enkle å lage, lukter lite og metter godt.
|
|
|
#37 |
|
tankefull
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matJeg har ingen gode tips, som ikke er nevnt her tror jeg. Jeg vil bare gi deg en klem, og ønske god bedring. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matVi spiste noe skikkelig godt når vi var på hyttetur, som var enkelt å tilberede. Vet ikke om det går innenfor kvalme-mat, men det var noe sånn:
|
|
|
#39 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: oslo
![]() |
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) mathmm, jeg spiste ikke haloumi når jeg var gravid så det vet jeg faktisk ikke, finner ikke noe informasjon om det. Men det er en gresk geiteost hvertfall.
|
|
|
#40 |
|
Fortynnet
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matKan vel knapt kalles en oppskrift, men jeg har akkurat lagd meg en liten enmannsmiddag av nye gulrøtter i strimler, ny kål i strimler, litt vårløk og litt dill. Stekte det veldig raskt i panna med grovmalt pepper og Maldonsalt, og spiste det med en liten rømmeklatt til. Og riktig god bedring!! |
|
|
|
![]() |
|
|