|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?Alt med dyp farge falmer fortere. Men om man er villig til å gå over huset litt hyppigere enn ved lyse farger så er det ikke noe å bry seg om. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?
Enig. Den blir mer et statement, mens oransje vinduer blir klovn. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?Jeg så et hus igår som hadde beige rundt karmene og hvitt på sprossene, huset var ganske mørkeblått. Det var knallfint. Ellers funker det med en varm gråfarge også, jeg synes ikke det er like fint, men det fungerer. Glem oransje, du kan leke med komplementærfarger andre steder enn på hus.
|
|
|
#26 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?Hehe ok, jeg sparer det oransje til dør eventuelt. Så får jeg se på varm grå og beige. Alle skriver lys grå? Ikke en mørkere altså? Tror det kunne blitt fint jeg. Garasjedøren må males i samme farge forresten. Eller orange?
|
|
|
#27 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?En lys farge synes jeg, for å få litt kontrast. Tenker at da vil blåfargen komme best til sin rett og ikke "konkurrere" med den andre fargen.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?Jeg ville tatt hvitt eller lys grå. Foreldrene mine har forøvrig blått hus (mørk blått), og vinduskarmene er røde og hvite. Ser faktisk helt ok ut. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?Beige eller varm grå. Muligens lys antikk eller no lign hadde vert fint? Hmmm... Beige tror jeg er tingen, eller grå
|
|
|
|
#30 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?
Nå skulle jeg inn og foreslå beige karmer!
|
|
|
#31 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?Ja nå er den orange døren drømmen altså.
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?En nabo har orange hus (varm farge, ikke knallorange) med blå karmer, det passer veldig fint sammen. Så jeg vil tro at det motsatte, blått hus med orange karmer, vil bli fint det også. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: [haster] Farge på karmer osv når huset er mørkeblått?Jeg ville helt klart valgt en lys nøytral farge på karmene, helst hvitfarge, men lys grå eller lys beige kan også være fint. Garasjeporten bør helst være nøytral, og så kan du jo heller slå til med inngangsdøren. Synes orange karmer blir veldig feil, mens orange ytterdør er noe helt annet. Vi har mørk brunt hus med hvite karmer og varmrød ytterdør, vurderte orange, men døren vår er veldig bred med sidefelt med glass, orange ville blitt for dominerende for oss. Hadde døren vært mindre, kunne vi også ville valgt en pen orangefarge. |
|
|
|
![]() |
|
|