Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du må stå ansikt til ansikt med din fobi

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-11, 18:18   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du må stå ansikt til ansikt med din fobi

Jo altså, jeg vil jo ha dem bort og tar jo kur. Jeg har aldri hatt lus, heldigvis, men får jeg det en gang så tar jeg jo selvsagt kur. Men jeg LIKER ikke å drepe noe, og jeg synes det er trist at jeg blir sett på som sprø pga. det.

Gammel 05-07-11, 18:26   #62
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har snegler til alle som vil redde dem. Kom å hent, alle skal få.

Ser jeg en orm i blad,på tv eller gud forby, i levende livet så tar panikken meg. Jeg har ikkesjanse til å oppføre meg normalt. Jentene er dessverre blitt påvirket, men vi gjør alt for å unngå steder de kan ferdes.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 18:40   #63
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Dixie: Jeg ser ikke på deg som sprø. Kanskje en tanke eksentrisk på akkurat det området, men ikke sprø.

Jeg kverker eddisser og vepser som kommer inn i huset uten å blunke. Det vil si: Mannen tar eddissene. Vepser klarer jeg å klatte med en sammenrullet avis eller noe. Jeg var også sneglemorder da vi bodde i Hillbillyhelvete. Vi var fullstendig invadert av brunsnegler.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 18:44   #64
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei sprø nei, jeg bare prøver å finne ut om ikke du også har en grense hvor mordinstinktene våkner i deg, men da har du sikkert ikke det da.

Gammel 05-07-11, 18:56   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Nei sprø nei, jeg bare prøver å finne ut om ikke du også har en grense hvor mordinstinktene våkner i deg, men da har du sikkert ikke det da.

Jeg har det når det gjelder mennesker.
Altså, det er bare denne drepingen av insekter fordi man synes de er ekle jeg ikke skjønner. At man skal gå rundt og ta livet av alt man synes er ekkelt. Jeg synes naturen er fascinerende, og at insekter ikke er ekle, det er jo levende små skapninger med livets rett. Så fremt de ikke invaderer og gjør ugagn, man må jo ta grep når man blir truet. Det er noe annet.

Gammel 05-07-11, 20:04   #66
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har mange fobier, men ikke araknofobi - heldigvis, kanskje, den gangen jeg faktisk ble bitt av en giftig edderkopp.

Men jeg er lite glad i lyn og torden for å si det mildt, og jeg var sikkert et syn den gangen vi rømte fra århundrets tordenvær fra teltplassen i markamidt på natta: to barn på 2 og 4 i sykkeltralla og meg løpende ved siden av mens lynet bokstavlig talt i hælene. "Det er ikke farlig, ikke vær redde" mens jeg skvatt til og huket meg ned hver gang det smalt. Grøss. Men jeg har ikke sporet noen stor angst for tordenvær hos dem enda. Flyskrekken tror jeg også jeg har klart å holde for meg selv.

Gammel 05-07-11, 20:19   #67
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mener dypt og oppriktig at lus, mygg og klegg ikke har livets rett. Edderkopper tar jo tross alt livet av fluer og fluer er jo mat til fugler så jeg kan godt forstå hvordan de har sitt sted i økosystemet, men klegg, lus og mygg?

Gammel 05-07-11, 20:37   #68
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke redd eddisser, men må innrømme at jeg kvepper når det plutselig er en foran meg (eller jeg hører at den knatrer over gulvet bak meg). På samme måten som jeg hadde kveppet hvis det var en fremmed katt i stuen min, eller en (søt) mus. Det er noe med at jeg tror jeg er alene, og så er det plutselig noe der. Men jeg dreper dem aldri, bare bærer dem ut i et glass. (Jeg orker ikke ta i dem, de kiler så ekkelt).

Men de er drit irriterende, de store. TRE ganger har vi hatt alarmutrykning pga sannsynlig edderkoppkravling nær alarmsensoren. Dyre utrykninger. Møkkadyr.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 20:59   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det som ER ekkelt, er at nesten alt av rødt syltetøy og smågodt inneholder knuste lus. DET er ikke særlig kjekt.

Gammel 05-07-11, 21:02   #70
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er noe eklere enn at det er kjøtt i kjøttdeig. Det er et animalsk produkt, som tilfeldigvis har flere enn fire bein. Det er jo "rent", fremstilt i fabrikk, og ikke hodelus fulle av basselusker det er snakk om.

Men unødvendig er det, spesielt i f.eks jordbærsyltetøy som jo er rødt fra før.

Gammel 05-07-11, 21:07   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg synes ikke det er noe eklere enn at det er kjøtt i kjøttdeig. Det er et animalsk produkt, som tilfeldigvis har flere enn fire bein. Det er jo "rent", fremstilt i fabrikk, og ikke hodelus fulle av basselusker det er snakk om.

Men unødvendig er det, spesielt i f.eks jordbærsyltetøy som jo er rødt fra før.

Nå synes jeg jo alt animalsk er ekkelt da. Men jeg tenkte mer på dette med at folk synes insekter er så utrolig ekle, men de spiser dem kanskje daglig. Men okei, det var bare en påpekelse (er det et ord?).
Fikk nettopp vite at det helst er i syltetøy uten eller med mindre sukker lusene er, siden mindre sukker gjør at fargen holder seg dårligere. I smågodt vet jeg ikke.

Gammel 05-07-11, 21:25   #72
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Ja, sånnt naturlig lett-syltetøy ser jo gørrete ut. Vi hadde et glass, og etter at det hadde stått åpent i en liten uke kastet jeg det. Grøss og gru! (Det smakte grøss også, i følge mann og barn.)

Gammel 05-07-11, 21:34   #73
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nå synes jeg jo alt animalsk er ekkelt da. Men jeg tenkte mer på dette med at folk synes insekter er så utrolig ekle, men de spiser dem kanskje daglig. Men okei, det var bare en påpekelse (er det et ord?).
Fikk nettopp vite at det helst er i syltetøy uten eller med mindre sukker lusene er, siden mindre sukker gjør at fargen holder seg dårligere. I smågodt vet jeg ikke.

Jeg så ett eller annet sted noen som argumenterte mot E-stoffer, som brukte de døde lusene som skrekk-eksempel. Da tenkte jeg at han hadde bomma litt. Lus er da naturlig som bare det.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:46   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

DET blir litt bom ja.

Gammel 06-07-11, 23:07   #75
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det er jo en grunn for at jeg bare spiser syltetøy med skikkelig sukker i.

Gammel 06-07-11, 23:18   #76
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det som ER ekkelt, er at nesten alt av rødt syltetøy og smågodt inneholder knuste lus. DET er ikke særlig kjekt.

Hææææ?

Hvor har jeg vært? Dette visste jeg ikke!! Er dette noe "alle" vet?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 23:32   #77
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Hææææ?

Hvor har jeg vært? Dette visste jeg ikke!! Er dette noe "alle" vet?

Tja det er ikke hemmeligholdt informasjon i alle fall, rød konditorfarge er laget av lus.

Gammel 07-07-11, 10:09   #78
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Tja det er ikke hemmeligholdt informasjon i alle fall, rød konditorfarge er laget av lus.

Det visste ikke jeg..... Det er jo faktisk ekkelt.
Hvorfor leste jeg denne tråden da....

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 12:07   #79
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg trodde en god stund det var klesvask som var din største fobi.

Og fobi mot klesvask er det veldig dumt å overføre til avkommet. Jeg har nemlig store planer for hvordan jeg skal slippe unna om noen år.

og

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 17:41   #80
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det er jo en grunn for at jeg bare spiser syltetøy med skikkelig sukker i.

Det ER jo skikkelig sukker i denne, ikke noe kunstig søtningsstoff. Det er bare mindre sukker i den. Mindre sukker - mer bær, eller noe sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.