|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Mayday. Tett doÅ jada. Er det ikkje det eine så er det det andre. Altså, doen er tett. Potta tett. Stått med sugekoppen og prøvd å danna nok vakum til at ting kunne gå ned, men neida. Det ville det slettes ikkje.
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mayday. Tett doAll sympati!!
![]() |
#3 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mayday. Tett doEr det blokka av "naturlige ting" så kan det hjelpe å helle bøtter med kokende vann nedi. Er det en gjenstand som sitter fast så tror jeg det kun er gummihansker og manuelt arbeid som gjelder. Lykke til i alle fall! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mayday. Tett do1. Ta opp telefonen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
wizzzard
|
![]() Sv: Mayday. Tett doGubbis brukar alltid ein lang lang ståltrådgreie som han stikk ned i doen og freistar løyse opp med, eg plar fylle ei bøtte med vatn og tømme den i kjapt nedi. (Type holde bøtta eit godt stykke over do, snu den brått.)
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: Mayday. Tett doEg tipper det er ei sånn doblokk som sitter fast. Slik som fargar vatnet. Eg har sagt at det ikkje må hengast opp, men mannen skjønte vist ikkje heilt det. Så eg mistenker at det er ein slik som står fast nedi der. Så skubbing og varmt vatn vil ikkje fungere her.
![]() |
#7 |
Unik
|
![]() Sv: Mayday. Tett doStakefjær prøvd. Men eg får ikkje fiska noko opp med den. Trur i alle fall eg merka blokkeringa.
![]() |
#8 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mayday. Tett doJeg ville brukt to-tre hele bæreposer som handske, tatt klype på nesa, sett til siden og tenkt på noe vakkert. -Og så latt det stå til med roting manuelt.
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Mayday. Tett doOg for framtiden: det finnes sånn godluktsgreier i geleform som man bare setter på innsiden av doskåla. Varer et par uker. Null plastikkgreier.
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() Sv: Mayday. Tett doJa, det er klart mannen vil spare penger på å få deg til å gjøre jobbe i stede. Om dere har alternative do-fasiliteter eller kan låne hos naboen så foreslår jeg løsning nr to: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Mayday. Tett doJeg tror mannen din må a)Komme hjem og grave ned i driten selv eller b)Bite i det sure eplet og ringe rørlegger. Jeg tipper at en rørlegger må på banen til slutt uansett, vi måtte i alle fall ha rørlegger da vår luktedigngs tettet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() Sv: Mayday. Tett doJeg syns Fakse er smart. Det er i det minste slik jeg ville gjort det.
![]() |
#16 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Mayday. Tett doHvis jeg hadde ønsket å bruke 1000,- på å få en rørlegger til å fikse noe for meg, så hadde ikke mannen min hatt mye vetorett på det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Mayday. Tett doSympati fra denne kanten også. Toalettet vårt gikk tett i mars/april, men vi hadde heldigvis en do til. Uansett, eneste løsningen (etter at to flasker plumbo mm. var forsøkt i ren desperasjon) var å skru hele skiten ned og pelle ut det som satt fast, sammen med alt det andre som dertil ikke hadde kommet seg videre... *kvalm*
![]() |
#18 |
Unik
|
![]() Sv: Mayday. Tett doDette er ikkje første gongen ein slik dings havner i doen. Så eg sa eit par ting når han kjøpte den. Dei tinga gjekk ikkje inn, så han måtte teste. Så då skal han få lov til å grave den fram igjen og.
![]() |
#19 |
Unik
|
![]() Sv: Mayday. Tett doAltså, eg vil gjerne ta ein quick fiks og ringe rørleggar. Problemet er at me ikkje har dei pengane det koster. Om det så er 500 eller 1000,-
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Mayday. Tett do
Jepp! Det har vært eneste løsning for oss de to (!) gangene doen har tett seg. Betalte mellom 3-og 4000 hver gang. Alle sympati i verden herfra! Vi måtte i tillegg vente flere dager på hjelp, det er moro med 3 små i hus.
![]() |
|
|