|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp meg å takle friHøres sikkert fjernt ut for mange, men for meg er dette et irriterende "problem". Jeg takler dårlig å ha fri og ferie. Det går greit så lenge vi er på reis, eller har anre "ut av huset" planer. Men å tilbringe dagene hjemme og "få gjort noe" fungerer dårlig. Spesielt ille er det når jeg har fri, men resten av familien fremdeles er i arbeid og i bhg. Det skjer noe med meg når jeg skal være alene hjemme en hel dag og liksom "få gjort noe". Jeg får bare ikke gjort noe. Eller føler at jeg ikke får gjort noe. Indre uro, stress, dårlig selvfølelse osv bare siger inn over meg og gjør det vanskelig. Jeg mestrer ikke å prioritere tiden min, planlegge, få gjort ting og gjennomføre prosjekter. Kanskje er det den følelsen av at "nå i ferien skal jeg få gjort SÅ mye" som tar knekken på meg? Jeg skjønner det ikke, men jeg vil så veldig gjerne få gjort noe med det.
![]() |
#2 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hjelp meg å takle friLister, du må lage lister over hva du skal gjøre. Så krysser du av etterhvert og ser hva du faktisk får gjort. Det er lov å nyte solen, vinden i håret og kose seg også. Sett det på lista også du.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å takle friTenker du at du må gjøre noe? Hva med å bestemme seg for å nyte en rolig dag og rett og slette lade opp litt? Prøve å legge bort alle stressende tanker og bare nyte roen?
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp meg å takle friLeser tråden med interesse. Mannen min kan heller ikke ha fri hjemme. Derfor er vi alltid på reise i feriene våre. Jeg blir litt sliten av det, men han takler rett og slett ikke å være hjemme.
![]() |
![]() |
#5 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å takle friDette kunne jeg skrevet selv. De eksakt samme ordene.
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Hjelp meg å takle friDette hørtes ikke aldeles ukjent ut, nei.
![]() |
![]() |
#7 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Hjelp meg å takle fri
Hadde du sett alle listene mine.....
![]() |
#8 |
Ute av drift
![]() Sv: Hjelp meg å takle friHva med å kutte ut lange lister. De fører ikke noe annet med seg enn dårlig samvittighet. Men hver kveld skriver du ned EN, eller TRE ting du skal gjøre. Ting som ikke er vanskelige, bare man får begynt. Og kanskje en tidsfrist for når du skal ha begynt med det.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp meg å takle friMå du egentlig gjøre så mye?
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å takle friJeg kjenner meg igjen i dette. Har vært student i flere år, med mye tid som skal disponeres på egenhånd, og det er utrolig vanskelig. Helger også. Blir ofte for mye apati, utsettelsesvannvidd og dårlig samvittighet. Sist redigert av indie : 26-06-11 kl 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har glorien til vask.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å takle friJeg har ingen andre gode råd enn de som allerede er nevnt. Håper du får en fin ferie
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hjelp meg å takle friJeg kjenner meg også igjen. Det siste halvåret har jeg studert, hatt eksamener, vært i praksis, tatt ekstravakter, gått gjennom samlivsbrudd, solgt hus, flyttet. I tillegg har jeg tre små barn. Og nå når jeg sitter her og "bare" har barna og sommerjobb å tenke på, så klarer jeg ikke slappe av. Jeg føler hele tiden at jeg burde gjort noe. Enten noe nyttig eller noe som gjør at jeg føler jeg får utnyttet tiden. Setter jeg på en film, så blir jeg skikkelig stresset av å bare sitte her. Men det handler nok mye om at jeg føler meg så tom inni meg også. Og at jeg føler tiden er så begrenset at jeg må fullt ut nytte den.
![]() |
![]() |
#18 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute av drift
![]() Sv: Hjelp meg å takle friJeg har snakket med psykologen om dette i dag. De tipsene jeg fikk fra henne var:
![]() |
#20 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hjelp meg å takle friJeg skjønner ikke hva som er vanskelig. Vil du får gjort ting eller sliter du med å klare å slappe av?
![]() |
|
|