Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Nesbø: "Gjenferd" *SPOILER*

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 19:51   #41
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nesbø: "Gjenferd" *SPOILER*

Det var først 3 kulen som traff hodet, og det kan veldig gjerne ha vært et streifskudd all den tid han skrev at rekylen hadde ført hånda til Oleg så langt opp. De første 2 kulene traff brystet, og når rotta betrakter ham så "tenker" hun bare hull det lukter krutt og svidd tøy av, eller noe sånt, ikke blod. Og så var det noe med at den ene kulen hadde truffet der hvor hjertet er, men rotta kjente jo vitterlig hjerteslag.

Gammel 26-06-11, 19:52   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jupp.

Gammel 26-06-11, 21:18   #43
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Interference - du må begynne å jobbe i politiet .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 21:45   #44
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Gammel 26-06-11, 23:13   #45
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Det er jo slik at teksten kommer fortsatt frem når man drar musa over trådtittelen, hjelper ikke med spoilertags da...

Nettopp, og ble litt i forrige uka da jeg scrolla forbi denne tråden, men rakk å lese teksten. Men ble like blid etter et lite kvarter eller to, altså.

Ble ferdig med boka i dag, og jeg syntes det var ei god bok.
Når det gjelder slutten er jeg meget usikker, men heller nok mot Harry har tatt kveld.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 10:45   #46
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjenner at jeg er irritert fordi jeg må jobbe. Må hjem å lese ferdig, slik at jeg også kan være med å spekulere!!

Gammel 28-06-11, 18:39   #47
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat hørt ferdig boka nå, men klarer jo ikke å få åpnet spoilertaggene på mobilen. :-(

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 21:58   #48
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ylvania er litt kul
Standard

Jeg synes ikke denne boken var en av de bedre Harry bøkene for å si det sånn.
:litt skuffet:

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har akkurat hørt ferdig boka nå, men klarer jo ikke å få åpnet spoilertaggene på mobilen. :-(

Copy paste inn på et tekstfelt.

Gammel 01-07-11, 23:15   #49
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg er så skuffa!!! Det skulle jo ikke være Oleg!!! Men ihvertfall, jeg hadde glemt hele vesten jeg altså, og var overbevist om at dett var dett. Nå ble jeg mer usikker... Sånn ellers irriterer jeg meg grønn over vaktmesteren. "Ola Kvernberg"?! Wtf? Greit, Nesbø bruker rimelig ofte etternavn som er typiske for Møre og Romsdal, men han har ihvertfall holdt seg for god til å bruke faktiske, kjente, personer..

Gammel 03-07-11, 03:23   #50
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg lest boka ferdig, og jeg er enig med Inter.
Det er alt for mange løse tråder til at dette er siste boka. Det står vitterlig nok at "Dette var det siste Harry Hole tenkte", men det kan være for denne gang. Bellmann er ikke avslørt, kompis Truls har ikke fått sin hevn eller sin Ulla og jeg tipper at neste bok starter med at Oleg har meldt fra om at Harry er skadet og at Harry blir reddet. Og at Oleg er på flukt og Harry skal finne han og vips: Så har vi en ny bok.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 10:36   #51
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er helt på linje med Inter.

Gammel 03-07-11, 11:33   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker som 007.

Gammel 03-07-11, 22:02   #53
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så morsomt å se at vi tenker ulikt.
Jeg kjenner at det irriterer meg en del dersom dette virkelig er slutten. Spesielt siden det var Oleg som da avslutta det hele!

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:07   #54
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Denne boka var langt frå den beste. Det var nesten eit ork å lese den ferdig. Men eg måtte jo.
Tipper at det kjem ei bok til. Er litt for mange lause trådar enno.

Gammel 10-07-11, 14:19   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte boka.

Og han mannen som blir begravet er vel flyveren? Det var jo ekskona og den eneste flyvertinnen han ikke hadde hatt sex med, eller noe sånt, som var i begravelsen?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:10   #56
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ylvania er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg likte boka.

Og han mannen som blir begravet er vel flyveren? Det var jo ekskona og den eneste flyvertinnen han ikke hadde hatt sex med, eller noe sånt, som var i begravelsen?

Stemmer.

Gammel 19-07-11, 19:40   #57
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Har akkurat hørt den ferdig nå og tenker i samme baner som Inter. Og dette var ikke den beste boka til Nesbø.

Gammel 19-07-11, 19:47   #58
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også hørt den ferdig og er litt skuffet over at det var lite krim og mye dop. Det var dog ganske spennende når Harry var nede i den kjelleren.

Av og til blir jeg litt irritert på super macho-Harry som er fløtepus-forelsket i det ene øyeblikket for så å plutselig ombestemme seg i det neste.

Og så åpne slutter er teit! Greit at vi vet hvordan det gikk med mange, men denne boka roper jo om en fortsettelse.

Gammel 31-07-11, 18:49   #59
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Damn, you're good, Inter! Jeg har argumentert frem og tilbake med min mor pr sms i dag, overbevist om ditt scenario, men du har alle detaljene som virkelig bekrefter det, så nå blir det ny sms til mor.

Gammel 31-07-11, 20:53   #60
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også som Inter, etter at jeg hadde lest hennes argumenter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.