|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?
Jepp. Jeg praktiserer også to (tre) gaver, ikke en stor en. Det er også stas å gi fra seg en gave.
![]() |
#22 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#23 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Tjorven, vi gir en gave, men dyrere enn Hvis bare et barn skal i besøk.
![]() |
#24 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Når jentene er bedt i samme bursdag har de med hver sin gave (evt. en dobbelt så stor) til bursdagsbarnet, så i ditt tilfelle ville de hatt med 100 kr hver. Det er en selvfølge syns jeg.
![]() |
#25 |
*Happy*
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Jeg hadde gitt 100 kr fra hver.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Når begge jentene mine er bedt i same bursdag har dei med ei gave kvar, verdi som kva helst slags gave. Trur alltid jentene har fått det av søskengjestar også.
![]() |
#27 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Ville også gitt dobbel så dyr gave, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Jeg hadde gitt en gave, på rundt 150 tror jeg.
![]() |
#29 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Gir en gave fra hvert barn. I vår krets er det veldig vanlig å åpne pakker med flasketuten peker på ( hvert barn sitter med gaven de skal gi i en ring, og bursdagsbarnet åpner en og en gave ettersom - nettopp! - flasketuten peker på.... ) og da vil jo hvert barn hvertfall ha lyst til å gi sin egen gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Saken er jo den at de ble bedt e t t e r at butikkene stengte på lørdag, slik at penger var eneste alternativ. Derfor ble det en 200-lapp med et kort fra begge. |
![]() |
![]() |
#31 |
can-jur
|
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Det skulle tatt seg ut, vi går ofte alle sammen, og 4 gaver til ca 100 kr
Sist redigert av Floksa : 20-06-11 kl 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Jeg har bare et barn som går i bursdager, men venter ikke at om det kommer et søskenpar her, så skal det være to pakker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Nå ble jeg litt forundret. Jeg har bare sendt med ungene en presang når de har gått i bursdag. Når de har hatt søskenpar her, så har det også bare kommet en presang. Jeg har ikke tenkt så mye over verdien.
![]() |
![]() |
#34 |
Travelt opptatt
|
Gavelager er tingen! Da husker man ikke lengre hva tingene kostet, så fokus blir på hva bursdagsbarnet blir glad for. Mine unger liker veldig godt å levere hver sin pakke, men innholdet i dem er jo ikke så veldig dyrt.
![]() |
#35 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Barnebursdag - søsken er bedt - hvor mye gir man?Vi har hatt tvillinger her i bursdag og de har gitt en gave, felles.
![]() |
#36 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barenbursdag - søsken er bedt -hvor mye gir man?Jeg dobler når begge mine er invitert.
![]() |
#37 |
Muligens verdt å vente på
|
Har jeg misforstått? Jeg trodde det gjaldt barnebursdag, altså en sånn typisk barnehage/klassebursdag.
![]() |
#38 |
Er frisk!
|
Signerer. I barnebursdager har de med en gave hver, i familiebursdager og vennebursdager har vi med gave fra hele familien.
![]() |
#39 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Eg syns ikkje det og hadde helt sikkert gjort det eg òg om ungene mine var så store! Og eg hadde absolutt ikkje reagert om mine unger fikk "bare en pakke" fra et søskenpar. Tror faktisk eg hadde blitt mer overraska om søskenparet hadde med hver sin gave igrunnen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Jeg ser jo at du har valgt alternativet med 200,- kr. Jeg ville lagt vekt på at det er stort sett bare én av guttene dine som leker sammen med bursdagsgutten. Da ville det vært mest naturlig for meg å gi gave fra bare én (kr 100), eller plusse på litt (kr 150). Pengebeløpet er vurdert ut i fra beløpet dere normalt gir i gave.
![]() |
|
|