Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Starbucks kommer endelig til Norge!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 11:17   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Starbucks kommer endelig til Norge!

Ja, jeg tenkte også det, Ritazza er definitivt verdt å sette av 5 minutter i kø for i et ellers stramt regime. På de andre kaféene, derimot ...

- Jooodaa, det er klart du får god kaffe på internasjonal også, vi bare mååå på tax-free-en, ass.

[insert hypermuggen Candy på jobbtur med kolleger]

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:21   #42
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På internasjonal har de ikke drikkelig kaffe, nei.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:39   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Starbucks kommer endelig til Norge!

De kan ikke måle seg med dromedar.

Gammel 16-06-11, 11:42   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipper Stjørdal er neste på lista!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:22   #45
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, jeg tenkte også det, Ritazza er definitivt verdt å sette av 5 minutter i kø for i et ellers stramt regime. På de andre kaféene, derimot ...

- Jooodaa, det er klart du får god kaffe på internasjonal også, vi bare mååå på tax-free-en, ass.

[insert hypermuggen Candy på jobbtur med kolleger]

Omtrent det samme skulle jeg til å skrive, bare med Java i stedet for Candy.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:25   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffen blir garantert ikke billigere med Starbucks, nei.

Jeg ante faktisk ikke at Ritazza hadde god kaffe, før jeg ble informert om det på FP for litt siden. Jeg tror bare at jeg har drukket kaffe på internasjonal, og det har jeg måttet slutte med.

Gammel 16-06-11, 12:25   #47
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nam! Håper de fortsatt serverer den sinnsykt gode sjokoladekaka der også og hvis noen har kaffe-maskin som kverner bønner er det verdt og kjøpe bønner på Starbucks!

Etter noen år i USA er det en av de mange tingene jeg savner.

Gammel 16-06-11, 12:27   #48
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kun at starbucks er stas siden de har herlige kaloribomber av kaffevarianten. - Dromedar her i byen (og i Bergen) kan gjøre vel så bra kaffe de også, men klart jeg kommer til å handle kaffe der de få gangene jeg er på gardermoen.

Gammel 16-06-11, 12:29   #49
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Ei venninne av datteren min skryter så voldsomt av Starbuckskaffen,og jeg som helst drikker svart kaffe eller latte med karamell,trodde på henne,så jeg blir überskuffet hvis den ikke er god,altså.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:36   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

meh.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:11   #51
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Syns du virkelig kaffe fra Starbucks er god uansett, eller er det fordi det føles kult og eksotisk og amerikansk å drikke den?

Som jeg svarte Tinetoff så synes jeg ikke den er god hvis melken er steamet feil. Og det skjer. Men jeg bruker altså kaffen til å farge melken, og er mest opptatt av Mocca Frappe og sånne ting, og må innrømme at jeg aldri har reagert på at kaffen er vond. Det er også veldig, veldig sjelden kaffebarene jeg stikker innom i Oslo lager Frappe o.l., og de jeg har fått har ikke alltid vært så gode. Men Starbucks sine synes jeg er kjempegode. Kakene også. Og så er jeg stor fan av at jeg kan få kaffeproduktene uten sukker, selv om det er frappuccinos.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

..og for de som synes en Venti Mocca Frappucino er en av de største lykkene her i verden

Same, same!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:51   #52
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Kan ikke huske at det var noe spesiellt med Starbucks kaffe. Men de har fine thermo kopper og annet tilbehør. Kanskje de tar med seg Latin Amerikanske Økologiske bønner?

Ellers kommer United Bakeries til OSL i 2012, der finner dere meg. Og i Oslo og Sandvika er det Stockfleths.

Gammel 16-06-11, 13:55   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal Starbucks ha, de er flinke til å ha mange økologiske alternativer. Norske kaffebarer kommer etter der, men har en liten vei å gå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 16:36   #54
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starbucks er jo ikke kaffe for folk som virkelig liker kaffe, det er kaffe for folk som syns alt fra Amerika er kult.

Djiiizzz, så teit sagt! Så jeg liker ikke kaffe, eller i beste fall: Jeg har ikke greie på kaffe? Jeg synes bare Amerika er kult og derfor liker jeg Starbucks?

(Joda, jeg liker Amerika også.)

Sist redigert av 007 : 17-06-11 kl 16:42.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 16:49   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker også Amerika. Og mener fortsatt at om man syns det er en høydare at enda en streamlined kjede etablerer seg, så er det ikke fordi kaffen deres er av så innmari høy kvalitet. I tillegg kan du trekke til deg de lange provinstærne dine, siden jeg ikke har sagt et kvekk om hvordan jeg liker min kaffe eller hva jeg syns om amerikakjærlighet og dens utslag.

Gammel 17-06-11, 17:19   #56
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Provinstær?

Gammel 17-06-11, 17:20   #57
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JOg mener fortsatt at om man syns det er en høydare at enda en streamlined kjede etablerer seg, så er det ikke fordi kaffen deres er av så innmari høy kvalitet.

Jeg tror ikke det er en naturlig slutning altså, at man ikke kan være glad fordi man synes kaffen er god. Det er en rimelig subjektiv greie, om man liker kaffen eller ei. Det blir egentlig som å juble for at Zara endelig kom til Norge. Ikke fordi vi endelig fikk tilgang på fashion, men for mange handlet det om kule nok klær til en rimelig penge, som tidligere kun har vært forbeholdt utenlandsreiser. Og som er way bedre enn Cubus og KappAhl. (Og Starbucks er way bedre (synes jeg!) enn kaffen hos Deli de Luca, 7-11, Wayne's, Baker Hansen, Kaffepikene osv, med mange gode tilleggsprodukter.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 17:22   #58
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Ja. Det Pepper sa. Bortsett fra at jeg ikke liker klærene fra Zara.

Og jeg liker virkelig kaffeen fra Starbucks. Jeg drikker mye kaffe, elsker kaffebarer og Starbucks er noe av det beste jeg har smakt etter min smak.

Gammel 17-06-11, 17:42   #59
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg sier ikke at det ikke går an å like Starbuckskaffe, men det er ikke det samme som at det er kvalitetskaffe. Akkurat som årets sommerhit ikke er kvalitetsmusikk, men man kan like den fordet. Jeg mener at kvalitet ikke er opp til hver enkelt å bedømme. Og jeg tror ikke en bulgarsk kaffekjede hadde hatt like stor gjennomslagskraft, samme søren hvor mange artige tilleggsprodukter de har.

Før dere hopper i strupen på meg igjen; jeg drikker decaf Soyalatte, og kan absolutt ikke kalles en kaffeconnoiseur. Jeg syns Starbuckskaffe er helt ok, det er format franchise-aspektet jeg mener er kulturforsøpling.

Gammel 17-06-11, 18:01   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Provinstær?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.