|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Peppy!
|
Sv: Storbyferie med 6-åringValencia er forresten en bra by å dra til. Der var vi i fjor, og var på det mest fantastiske akvarium jeg har sett. Det var helt rått. Og så var vi på et science museum som var enormt. Dette ligger i et område som jeg ikke for mitt bare liv husker hva heter, men som er lett å komme til og hvor du kan gå i dagesvis å se på kul arkitektur og kule museumer. Sønnen min elsket det. Og så er det en nydelig strand der, som gjør at du både får kultur, shopping og badeliv. Det kan jo være digg i høstferien. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie med 6-åringVi hadde med ungene til London i fjor ( de er dog noe eldre) og det var helt ypperlig. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie med 6-åringVi vurderer også en tur til london med gutta på 7 og 9 år. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Storbyferie med 6-åring
Nei, de er stengt om høsten og vinteren unntatt desember - i alle fall var de stengt da jeg var der i oktober for noen år siden. På websiden ser det ut til at de har sommeråpent frem til 25. september, Halloween 14.-23. oktober og juleåpent fra 11. november og frem til nyttår. Og så åpner de igjen 14. april.
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Storbyferie med 6-åringSier meg enig med Skilpadda i det å dra fram "klisjeene." Er det en ting Guttungen virkelig gleder seg til, så er det å se - og ikke minst gå under - Brandenburger Tor.
|
|
|
#27 |
|
Stiv
|
Sv: Storbyferie med 6-åringVi reiser til Stockholm med en 4-åring og en 7-åring om to dager. Vi har tenkt å se på barnevennlige attraksjoner (Grøna Lund, Junibacken, osv), samt å la dem oppleve "voksenting" som matfestival, men i deres tempo og deres varighet. Man innstiller seg naturlig nok på å følge barnas tempo, og jeg ser for meg en del lunsjpauser i en park og is-spising på en benk, på en annen måte enn ved voksenferie. I tillegg "motiverer" vi på ting som vil fascinere dem og virke spennende, som å sove på hotell, reise med fly osv
|
|
|
|
#28 |
|
villende
|
Sv: Storbyferie med 6-åringSnupp og jeg skal til London i høstferien og både han og jeg gleder oss. Han har vært der flere ganger, så jeg vet at han er et finfint reisefølge. Nå skal vi besøke familie, noe som gjør overnattingen litt enklere, men bortsett fra det så blir det mye lekebutikk, parker, busser, London Eye, akvarium og kafébesøk. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie med 6-åringJeg skal til London med 5 åring i høst, vi skal besøke bestevenninnen hennes i Wimbeldon, og se byen. Kanskje barnemusical, eller dans.
|
|
![]() |
|
|