|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor ille er banan?Det kan da ikke være så vanskelig å slenge ut noen matpakker. I vår bhg har de en plastkasse stående i kjøleskapet med alle matpakkene fra frokosten i. Så er det bare å slenge den på bordet ved frukttiden.
|
|
|
#22 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvor ille er banan?Jeg synes det høres fornuftig ut å kjøre matpakke til mellommåltid. Først frukt som mellommåltid i barnehagen og deretter mer frukt før middag hadde nok jeg syntes var i det meste laget. Iallefall som en daglig greie.
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Hvor ille er banan?Det er i og for seg det jeg gjør når jeg er bevisst om morgenen
|
|
|
#24 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Hvor ille er banan?Jeg må visst være verdens verste mamma, for i min bok så er frukt sunt. Også banan. Dersom frukten fortrenger annen mat, begrenser jeg, men jeg ser ikke problemet med å gi en banan både til fruktmåltidet i barnehagen og en før middag, så sant barnet spiser middag. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor ille er banan?Når ble frukt usunt? |
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor ille er banan?Jeg er litt med FoF her. Det er jo ikke is han ber om, og er man skrubbesulten så er banan noe som funker. Banan etter barnehagen hver enda dag hadde jeg glatt latt ham få all den tid han ikke lever på bananer alene, men spiser det i tillegg. |
|
|
|
#28 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ille er banan?Signerer de siste over her. Så lenge det ikke går på bekostning av annen mat, så hadde jeg glatt gitt 1-2 bananer om dagen, med tanke på at det er en periode. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor ille er banan?Jeg har da nettopp påtatt meg det ærefulle oppdraget å veie en ganske stor banan uten skall. |
|
|
|
#31 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ille er banan?Jeg hadde latt ungen spise banan som en apekatt, så fremt han spiste godt med annen mat i tillegg. Matdiller går over, og banan er slett ikke det verste han kunne hatt dilla på. Det er sikkert plenty av andre kamper som er viktigere å ta i løpet av dagen. :har også viljesterk toåring:
|
|
|
#32 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ille er banan?
Det samme tenker jeg.
|
|
|
#33 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor ille er banan?
Ingen har vel sagt at banan er usunt? Og alt er jo usunt i store mengder, vann også. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvor ille er banan?Jeg har satt 2 bananer om dagen som grense, og 3 epler.
|
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor ille er banan?For å svare på spm: Jeg synes en stor banan om dagen er nok, men dersom han også spiste variert og mye av annen mat, kunne jeg nok gitt to i perioder. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor ille er banan?Banan er ikke usunt. Men jeg ser godt at minsten spiser seg veldig mett på banan, så jeg begrenser hvor mye banan han spiser i løpet av en dag. En banan utgjør en hel lunsj for ham.
|
|
|
|
#37 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor ille er banan?Delt banan er øydelagt banan her i heimen også.
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor ille er banan?De kan ikke leve på bananer. Det mener ikke jeg heller altså. : presiserer: Men når bananvanen ikke trasher resten av kostholdet som hos HI så er det ikke det verste tilleggsforet. Jeg ser stadig unger med hånda full av bolle eller is på vei hjem fra barnehagen - det er verre. |
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor ille er banan?Jeg har aldri satt begrensninger på mengden frukt ungene mine spiser. Om det så i perioder går med fem bananer om dagen, så tenker jeg at det er noe i bananen kroppen til ungen trenger. Diller går over, og om de ikke gjør det, tenker jeg rolig på min bror som var hyperkresen og knapt spiste annet enn banan eller havregryn med melk og rosiner i årevis. Han ble stor og sterk allikevel, og slett ikke overvektig eller rammet av mangelsykdommer. |
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ille er banan?Tja, hadde vel kanskje begrenset det til maks 3 bananer jeg da, plustelig går det over så spiser de det ikke mer - sånn er det med Vetle ihvertfall. I en liten periode nå har han sikkert spist rimelig mange cherrytomater, til alle måltider - nå er den over og gått over til skiver med agurk. Jeg har ingen begrensninger på det. |
|
|
|
![]() |
|
|