|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Peppy!
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Sagene er korrekte mødres mekka, altså? Interessant. Sikkert derfor jeg reagerte da et par foreldre foreslo at sønnen deres på 2 skulle få en latte i stedet for kakao, som han ville ha selv. Men dette var på Bislet, de er sikkert ikke så korrekte der.
|
|
|
#43 |
|
intro
|
Ja.
|
|
|
|
#44 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Var det ikke ganske vanlig før i tiden (1800-tallet?) at barn drakk kaffe blandet med melk?
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Tja, om hun en sjeldent gang drikker brus i bursdag, så hender det vel hun drikker cola. Det er snakk om så små mengder at jeg ikke bekymrer meg. Vi har ikke brus hjemme. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Hvis vi har brus i hus, så er det av typen solo eller "med fruktsmak/sjampanje". Er vi borte får de velge. Ofte blir det cola. Men velger de lightbrus overstyrer jeg som regel, da det gir dem en meget aktiv blære.
|
|
|
#47 |
|
saftig
|
Og omtrent 150 år etter også.
|
|
|
#49 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Hos oss er cola voksenbrus, men det hender de får en liten smak. Jeg er stygt redd for at jeg dermed har gjort dem til evige colaelskere når de nå en gang får velge selv.
|
|
|
#50 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Når mine får brus får de velge selv, det er ikke så ofte uansett. Eldste drikker te innimellom også, og det har jo en del koffein i. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
He he, ikke bare i bondesamfunn. Mine har fått svart te med melk og sukker fra de var en neve stor, og storesøster får gjerne 1dl melk og 1dl kaffe når vi har besøk. :barnevernet neste:
|
|
|
#52 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ja det gjør vi. Cola, pepsi, urge. Men ikke energidrikker. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Nei, men de drikker ikke brus i det hele tatt heller.
|
|
|
|
#54 |
|
Glamorøs
|
Du er sikkert bonde i hjertet ditt.
|
|
|
#55 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Brus har vi nesten aldri i hus, kun til bursdager, og da serveres bl.a. cola. Ingen av mine barn har forøvrig likt brus før de ble 4-5 år gamle. Storesøster har alltid likt kaffe. Hun var vel et par år første gang hun smakte, og da lot jeg henne få smake for å få henne til å slutte å mase, jeg regnet jo med at hun ikke ville like det ... En svært sjelden gang har hun fått bittelitt kaffe i en lite kopp når mannen og jeg har drukket kaffe, og hun har spurt om. Og tidligere i vår fikk hun en kaffedrikk (med melk og diverse smaker) på en kaffebar da hun var med meg. De andre ungene har også fått smake på kaffe, men ikke likt det. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Guttungen får brus på lørdager, om vi husker å kjøpe, vel og merke - og så får han brus ved "anledninger." Da kan han like gjerne drikke cola som annen brus, det varierer litt hva han har lyst på.
|
|
|
#57 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Niåringen drikker såpass sjelden brus at jeg har ingen skrupler med å la ham velge Cola de gangene han gjør det. Som regel velger han Solo. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#59 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Lar dere barna drikke koffeinholdig drikke?Ungen liker ikke kullsyre, så han drikker ikke brus. Han foretrekker vann, saft og milkshake.
|
|
|
#60 |
|
Personlig pessimist
|
Da jeg var baby spanderte mamma en sigarett på barnevakten før hun gikk hjem. De satt på trappen og røykte og pratet, barnevakten snakket med mamma om voksenting, og begge husker dette som veldig koselig. Synd om det skulle bli ødelagt av hysterisk kreftfaresnakk..?
|
|
![]() |
|
|