Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gi bort ting man har fått gratis som gave?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 13:59   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 22-02-18 kl 00:00.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:00   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?

Mannen din er på bærtur, i alle fall hvis dette er noe foreldrene dine ville like å få. Hva dere betalte eller ikke betalte for tingen, er totalt irrelevant.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:01   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid tenkt at prisen er irrelevant, og at det er nytten mottaker får av gaven som spiller noen rolle.

Så dette kunne jeg godt finne på å gi bort.

Gammel 20-05-11, 14:01   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bryllupsgave? Skal de gifte seg?

Gammel 20-05-11, 14:02   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bryllupsgave?

BryllupsDAGSgave.

Autofil: Gir du presang til foreldrene dine ved hver bryllupsdag eller er det et spesielt rundt tall i år?

Gammel 20-05-11, 14:02   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mann på bærtur. Det spiller vel ingen rolle hvordan dere har fått tak i det så lenge det er på lovlig vis. Poenget er at det passer mottakeren og ikke bærer preg av resirkulering fordi det er noe dere ikke trenger.

Gammel 20-05-11, 14:03   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mann på bærtur, mener jeg. Min mann ville nok sagt det samme som din mann.

Gammel 20-05-11, 14:04   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Aha.

Gammel 20-05-11, 14:10   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt OK å gi det bort, selvfølgelig, for det er jo en flott gave, men jeg ville nok ha gitt en blomst i tillegg ettersom gaven var gratis for meg. Ergo tenker jeg nok litt som mannen din.

Gammel 20-05-11, 14:10   #10
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er en flott gave. Hvis dette er noe dere f.eks. kunne funnet på å kjøpe til dem som gave så er det jo bare griseflaks at dere nå har fått dette gratis. Innholdet i gaven er jo det samme uansett om man har betalt for det eller ikke.

Men jeg skjønner litt hvordan du/dere tenker også. Jeg var på loppemarked for et par år siden, og jeg hadde sett meg ut en gammel singer symaskin som skulle gå på auksjonen. Jeg hadde på forhånd åpnet kofferten og sett på den, og maskina var i strålende god form. Planen var å gi den i julegave til søstra mi som liker sånne ting, og på finn går disse maskinene for tett opp i tusenlappen. Jeg hadde bestemt meg for å by inntil tre hundre kroner hvis det ble nødvendig, litt gnien er man jo. Men så varte auksjonen så lenge at de avsluttet før maskina mi kom fram, og jeg gikk da fram og spurte om jeg kunne få kjøpe den. Det sto en ungdom der, og han sa; jada, er 50 kroner passe? Jeg bukket og takket og sa ikke et ord til protest . Men - jeg følte meg gnien da jeg gav bort symaskina, utelukkende fordi jeg visste at jeg hadde fått den så billig...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:12   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er en strålende gave om det er noe man mener mottaker vil sette pris på. Jeg ville nok slengt på en vin og noe blomster i tillegg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:17   #12
Left
Passiv

Standard

Definitivt HAN.
Jeg gjorde noe tilsvarende for noen år siden. Jeg hadde fått spa-behandling i gave, og i den lå det farging av vipper og bryn. Neket som gjorde det på meg, var så opptatt av å tygge tyggis, at hun klarte å få sånn væske inn på øyet mitt. Jeg fikk derfor som plaster på såret, nytt gavekort på valgfri behandling til verdi av 800,-
Det kortet ga jeg min mor julegave. Hun ble storfornøyd, og det ble jeg også.
Jeg kunne jo ha brukt det selv, men valgte å gi det bort - er det kjipt?

Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:22   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg kunne jo ha brukt det selv, men valgte å gi det bort - er det kjipt?

Nei, naturligvis ikke. Spørsmålet er vel ikke om det i seg selv er kjipt å gi bort et gavekort man selv har fått gratis, men om man skal bruke det som eneste gave, hvis du skjønner, ergo ikke bruke noen penger på presangen.

Gammel 20-05-11, 14:22   #14
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde glatt både gitt dem bort i gave og solgt dem om jeg ikke fikk brukt alle selv.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:26   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, naturligvis ikke. Spørsmålet er vel ikke om det i seg selv er kjipt å gi bort et gavekort man selv har fått gratis, men om man skal bruke det som eneste gave, hvis du skjønner, ergo ikke bruke noen penger på presangen.

Hvorfor spiller det en rolle om man bruker penger på presangen? Det viktigste må da være at man gir bort noe mottakeren blir glad for, og ikke hvor mye penger man bruker? Blir gaven mindre verdt for mottaker når den koster lite for giveren? Hadde oppholdet på hotellet vært hyggeligere om giveren hadde betalt for gavekortet?

Ingen hadde vel ment at det trengtes en blomst sammen med gaven om man hadde kjøpt den, og da skjønner jeg ikke hvorfor det trengs en blomst når man ikke har betalt for den.

Gammel 20-05-11, 14:28   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvorfor spiller det en rolle om man bruker penger på presangen? Det viktigste må da være at man gir bort noe mottakeren blir glad for, og ikke hvor mye penger man bruker? Blir gaven mindre verdt for mottaker når den koster lite for giveren? Hadde oppholdet på hotellet vært hyggeligere om giveren hadde betalt for gavekortet?

Hadde det vært en gave jeg overrakte ut av det blå på en vanlig tirsdag, ville det ikke spilt noen rolle. Hadde det vært snakk om å gi bort noe jeg hadde fått gratis som den eneste julegaven til mora mi, ville det spilt en rolle for meg. Jeg er ikke sikker på om jeg kan forklare det rasjonelt. Jeg tror jeg skjønner hva mannen til hovedinnlegger tenker hvis det er i de baner at han føler seg litt gjerrig ved å gjøre det.

Gammel 20-05-11, 14:28   #17
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hallo, selvsagt kan det gis bort. Mann gått seg bort i lyngen.

Gammel 20-05-11, 14:29   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen din kan begynne å plukke bær umiddelbart.

Gammel 20-05-11, 14:34   #19
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kjempeflott gave! (Så hadde jeg bestilt en flaske champagne og/-eller fruktkurv på hotellrommet, for å gjøre litt ekstra stas på dem )

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:45   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en kjempefin gave, ettersom de faktisk pleier å dra på nettopp den typen overnatting som gavekortene gjelder for. (Jeg har selv flere ganger gitt bort bøker jeg har fått gratis som gave.) Så lenge det er noe man vet mottageren gjerne vil ha, så spiller det da ingen rolle om man selv har kjøpt eller fått det.

Hvis jeg skulle gitt bort et gavekort i gave, er det mulig at jeg ville kjøpt en blomst også. Ikke nødvendigvis, men kanskje - for å ha en liten ting som de får der og da, liksom, og for at gaven skal se litt finere ut. Og hvis jeg skulle gitt bort gavekort jeg selv hadde fått gratis, er sjansen større for at jeg ville lagt litt penger i en blomst. Ikke fordi jeg syntes jeg måtte, men fordi jeg ville synes det var hyggelig å ha råd til det også. Så sånn sett forstår jeg litt den følelsen av at man synes man bør legge til noe annet også. Men jeg synes absolutt ikke man må.

Du kan jo ellers spørre mannen din om han ville synes det var greit å kjøpe gavekort til foreldrene dine dersom det var penger han hadde arvet fra onkelen sin - og hvis svaret er ja, kan du spørre ham hva som egentlig er forskjellen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.