|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 22-02-18 kl 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Jeg har alltid tenkt at prisen er irrelevant, og at det er nytten mottaker får av gaven som spiller noen rolle.
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?
BryllupsDAGSgave.
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Mann på bærtur. Det spiller vel ingen rolle hvordan dere har fått tak i det så lenge det er på lovlig vis. Poenget er at det passer mottakeren og ikke bærer preg av resirkulering fordi det er noe dere ikke trenger.
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Mann på bærtur, mener jeg. Min mann ville nok sagt det samme som din mann.
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Helt OK å gi det bort, selvfølgelig, for det er jo en flott gave, men jeg ville nok ha gitt en blomst i tillegg ettersom gaven var gratis for meg. Ergo tenker jeg nok litt som mannen din.
![]() |
![]() |
#10 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Jeg syns det er en flott gave. Hvis dette er noe dere f.eks. kunne funnet på å kjøpe til dem som gave så er det jo bare griseflaks at dere nå har fått dette gratis. Innholdet i gaven er jo det samme uansett om man har betalt for det eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Definitivt HAN. |
![]() |
![]() |
#13 |
intro
|
Nei, naturligvis ikke. Spørsmålet er vel ikke om det i seg selv er kjipt å gi bort et gavekort man selv har fått gratis, men om man skal bruke det som eneste gave, hvis du skjønner, ergo ikke bruke noen penger på presangen.
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
Hvorfor spiller det en rolle om man bruker penger på presangen? Det viktigste må da være at man gir bort noe mottakeren blir glad for, og ikke hvor mye penger man bruker? Blir gaven mindre verdt for mottaker når den koster lite for giveren? Hadde oppholdet på hotellet vært hyggeligere om giveren hadde betalt for gavekortet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
intro
|
Hadde det vært en gave jeg overrakte ut av det blå på en vanlig tirsdag, ville det ikke spilt noen rolle. Hadde det vært snakk om å gi bort noe jeg hadde fått gratis som den eneste julegaven til mora mi, ville det spilt en rolle for meg. Jeg er ikke sikker på om jeg kan forklare det rasjonelt. Jeg tror jeg skjønner hva mannen til hovedinnlegger tenker hvis det er i de baner at han føler seg litt gjerrig ved å gjøre det.
![]() |
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gi bort ting man har fått gratis som gave?Jeg synes det er en kjempefin gave, ettersom de faktisk pleier å dra på nettopp den typen overnatting som gavekortene gjelder for. (Jeg har selv flere ganger gitt bort bøker jeg har fått gratis som gave.) Så lenge det er noe man vet mottageren gjerne vil ha, så spiller det da ingen rolle om man selv har kjøpt eller fått det.
![]() |
|
|