Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken mobiltelefon har det beste kameraet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-11, 23:56   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobiltelefon har det beste kameraet?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hva er android?

Antageligvis ikke noe du vil savne, hvis du ikke vet hva det er. Androide telefoner er mobiler hvor man kan laste ned alle mulige slags programmer og duppeditter på mobilen. Spill, bakgrunner, spotify, wimp, kaloriteller, kokebøker, kindle, vekkerklokker, telefonlåser og ringetoner. For eksempel. Det jeg savner mest fra androidtelefonen er Gule sider sin app. Den gjorde så det poppet opp en boks med navn på den som ringer. Veldig pjaktisk. Ellers får man som sagt lastet ned mange apps på OVI Store som Nokia har også.

Gammel 15-05-11, 00:02   #22
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Den nye Samsung galaxy har fått topp score i flere tester siste uken og det sies den også slår Iphone på en rekke områder. Jeg vurderer denne.
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10093324
Jeg er ute etter godt kamera også og kommer derfor til å droppe SE (som jeg har vært loyal mot i 5 år).

Gammel 15-05-11, 00:08   #23
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da var det nok Samsung galaxy mannen min snakket om tidligere i dag. Det eneste aberet med Samsung er at jeg kjøpte en toppmodell for noen år siden, og den var så tungvinn og tragisk at jeg lovet meg selv å aldri kjøpe telefon fra Samsung igjen.

Utrolig kjipt at iPhone har så dårlig kamera, altså. Den har utrolig kule filtere da. Noen ganger har jeg lurt på om det er for at det skal bli lettere å skjule den dårlige bildekvaliteten.

Gammel 15-05-11, 01:14   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen himler over at jeg ikke vet hva android er, og sier jeg skal ha det. Deksel over kameraet liker jeg - det har SE'en jeg har nå også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 01:20   #25
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Android er et mobiloperativsystem. Med litt attåt, som gjør at de tilbyr små programmer tilsvarende Apples app-'er (som hører til Apples mobiloperativsystem iOS.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 01:21   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jada, jeg spiller jo angry birds og laster ned litt greier på Ipaden, så jeg antar jeg vil ha det. Hvorfor har ikke Nokia det da?

Gammel 15-05-11, 01:22   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg har hatt godt mobilkamera både med og uten deksel, men foretrekker uten.

Gammel 15-05-11, 01:23   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hvorfor foretrekker du uten Irma?

Gammel 15-05-11, 01:23   #29
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jada, jeg spiller jo angry birds og laster ned litt greier på Ipaden, så jeg antar jeg vil ha det. Hvorfor har ikke Nokia det da?

Nokia har angry birds ser det ut til. Se her.

Gammel 15-05-11, 01:27   #30
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg innser jo at jeg kanskje kommer til å følge med i tiden etterhvert. Jeg er jo ikke en steinalderkvinne. Jeg ville jo helst hatt en mobil uten touchscreen også.

Gammel 15-05-11, 01:32   #31
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her skal du få noen knallharde fakta for hvorfor jeg foretrekker HTC fremfor Ipåhne

- Oppdatert HTC tok 3 minutter, mange nye og forbedrede funksjoner ble lastet inn.
- Oppdatert Ipod (ok, ingen påhne, men ett produkt som må synkroniseres mot Itunes) tok 7 timer - og da hadde den slettet hele musikkbiblioteket mitt pga kræsj.

Gammel 15-05-11, 02:43   #32
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

* At den "fryser" og må slåes av innimellom. Gjerne mens jeg skriver sms eller noe.
* At jeg ikke får fatt i oppdatert programvare til den
* At jeg ikke finner de apps-ene jeg trenger til den

Men jeg har som sagt ikke byttet den ut, for jeg finner ingen med kamera som kan måle seg med Satioen sitt. Og så er jeg veldig glad i at det er deksel foran kameraet, og det har visst ingen andre telefoner.

Oh dette med frysingen har jeg ikke opplevd, og jeg har lastet ned mange oppgraderinger til den. Apps bryr jeg meg ikke om, så det er helt greit.
Takk for at du tok deg tid til å svare.

Gammel 15-05-11, 08:13   #33
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Altså, du får angry birds til nokia og. Den fungerer på en annet operativsystem, Symbian, som ikke er like godt utviklet enda som android og apple sitt. Men du får apps til telefonen, bare ikke like godt utvalg (enda)

Gammel 15-05-11, 10:51   #34
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Utrolig kjipt at iPhone har så dårlig kamera, altså. Den har utrolig kule filtere da. Noen ganger har jeg lurt på om det er for at det skal bli lettere å skjule den dårlige bildekvaliteten.

iPhone 4.0 har kjempebra kamera! De tidligere modellene var dårlige på kamera, men 4.0 er helt supert.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 11:44   #35
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Kjempebra sammenlignet med hva?

Gammel 15-05-11, 12:21   #36
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig fornøyd med kameraet på SE-experian,

Opprinnelig lagt inn av SE-hjemmeside

Smarttelefon med video i HD-kvalitet
Ferieminner. Bursdagsfeiringer. Konserter. Få med deg alt. I levende bilder. Med smarttelefonen Xperia X10 kan du filme i HD-kvalitet. Eller ta bilder. Kameraet har hele 8,1 megapiksler.

og på den nye Arc'en er det denda bedre.

Opprinnelig lagt inn av SE

HD-mobil med kamera med 8,1 megapiksler
HD-telefonen har en Sony Exmor R™ CMOS-sensor for mobil som gir film og bilder av høy kvalitet selv når det er lite lys. Så bare knips i vei. Deretter kan du vise resultatene i fantastisk HD direkte på TV-en via HDMI-tilkoblingen

Gammel 15-05-11, 12:34   #37
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempebra sammenlignet med hva?

Sammenlignet med de fleste andre Smartphones, i følge testen til dinside.no.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 13:41   #38
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Sammenlignet med de fleste andre Smartphones, i følge testen til dinside.no.

Sitat:

Bra kamera - strålende HD-video

Glem alt maset om megapiksler. Det har blitt sagt hundre ganger før, men det kan være verdt å nevne en gang til. Hvis ikke sensoren er stor eller god nok, ender du bare opp med store, men støyete bilder. Gjør du derimot de riktige valgene hva megapiksler, sensor og optikk angår, kan resultatet bli så bra som de blir på iPhone 4s beskjedne fem megapiksler.

Det er en økning på to megapiksler, men det er åpenbart gjort forbedringer over hele linja. LED-blitzen gjør dessuten at bilder tatt i dunkle eller mørke omgivelser får seg et ekstra oppsving, ihvertfall så lenge en befinner deg tett nok opptil motivet. Bildekvaliteten ved bra belysning er veldig bra, og selv om du ser åpenbar bildestøy ved innendørsfotografering, spesielt i dårlig lys, er det fortsatt bedre enn kameraene du finner på mange andre smartmobiler.

Videoen er i en klasse for seg. HD-opptakene gjort utendørs er kanskje de beste vi har sett på noen mobil, og med 1280x720 piksler har du imponerende mye å arbeid med hvis du for eksempel flytter videoene over på en Mac eller PC for videre redigering.

Takk, Pepper Lemon. Da var jeg ikke helt på viddene likevel. Og videofunksjonen er super, altså. :fortsatt iPhone-fan:

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:24   #39
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Min iPhone 4 tar mye bedre bilder enn mannens HTC desire.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:03   #40
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Det ble en Nokia. Fordi den er fantastisk mye bedre enn alle andre på bilder, og det er jo egentlig et kamera jeg kan ringe og sende SMS med jeg vil ha.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.