Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker folk å spise utendørs?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Måltider på verandaen
Mannen i huset liker å spise utendørs 135 77,59%
Mannen i huset liker ikke å spise utendørs 30 17,24%
Fruen i huset liker å spise utendørs 142 81,61%
Fruen i huset liker ikke å spise utendørs 31 17,82%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-11, 23:31   #61
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker folk å spise utendørs?

Er det veldig varmt og solen steiker, så foretrekker vi begge å spise inne. Men er det parasoll/skygge tilgjengelig så spiser vi helt greit ute.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:42   #62
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Må han spise ute? Jeg slapp heldigvis det som unge, men det var sikkert fordi jeg ble kjempesur om jeg ble tvunget til å sitte ute og spise.

Det er jo litt utrivelig om man samles til middag ute (enten med gjester eller bare familien), og ett barn sitter alene inne?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:46   #63
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her liker alle best å være ute når temperaturen tilsier det, så vi spiser mye ute på gode dager. Noe av det beste jeg vet på varme sommerdager er å tilberede en lett varmrett litt sent på kveld, når sola er på vei ned og det er svalt og deilig på verandaen. Og Chablis.

:håper intenst på en fantastisk sommer:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:53   #64
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Vi liker begge to godt å spise ute når det er fint vær.
(Ungene, de elsker det. )

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:03   #65
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker folk å spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg liker å spise ute så lenge det ikke er for varmt, jeg får sitte i skyggen og ikke har sola i øynene. Men å sitte ute i steiksola og spise, niks. Det er grusomt. Jeg tror mannen min er enig med meg i det.

Og da blir det litt vanskelig å svare i pollen.

Gammel 01-05-11, 00:07   #66
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vi liker å spise ute begge to men må helst ha skygge, enten med parasoll eller i den deilige skyggekroken vår hvor det aldri er sol.

Gammel 01-05-11, 00:09   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spurte mannen nå: Liker du å spise ute?
Han: På restaurant?
Jeg: Nei, i hagen.
Han: Ikke når det er for mye sol, faktisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:20   #68
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VI er pasjonerte utespisere både hjemme og på hytta. Sol i øynene og slikt prøver vi å unngå, og veps liker vi ikke heller. Men vi har våre metoder for bekjemping av dusteveps som prøver å overta spiseplassen vår.
Når vi er på hytta er vi ute stort sett hele tiden, unntatt når det striregner. Folk som kommer på besøk dit, får utdelt fleeceplagg, pledd og vatt-tepper og må pent sitte ute hvis de vil ha selskap av oss. Men de får sove inne, da. :raus:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 00:39   #69
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker folk å spise ute?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg vil sitte godt, med bord i riktig høyde, med riktig fat og bestikk. Jeg vil slippe å skule rundt meg for å se om det kommer edderkopper løpende i flokk for å ta meg.

jeg har også lagt mye tid og penger i vegger og spisebord.....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 01:20   #70
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

VI er pasjonerte utespisere både hjemme og på hytta. Sol i øynene og slikt prøver vi å unngå, og veps liker vi ikke heller. Men vi har våre metoder for bekjemping av dusteveps som prøver å overta spiseplassen vår.
Når vi er på hytta er vi ute stort sett hele tiden, unntatt når det striregner. Folk som kommer på besøk dit, får utdelt fleeceplagg, pledd og vatt-tepper og må pent sitte ute hvis de vil ha selskap av oss. Men de får sove inne, da. :raus:

Folk som kommer på besøk til sommerhuset til pøbelsara er veldig heldige. Der sitter man behagelig beskyttet mot både vær og vind og får servert ypperlig mat og drikke. Dessuten er det liksom inne-ute. Da kan man sitte ute hele natten!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 01:25   #71
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Folk som kommer på besøk til sommerhuset til pøbelsara er veldig heldige. Der sitter man behagelig beskyttet mot både vær og vind og får servert ypperlig mat og drikke. Dessuten er det liksom inne-ute. Da kan man sitte ute hele natten!

Jeg fikk ikke grønnprikket deg fordi jeg akkurat har gjort det, derfor får du en og en invitasjon til å komme igjen istedet for. Jeg vet hvor konjakken er.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 02:10   #72
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg fikk ikke grønnprikket deg fordi jeg akkurat har gjort det, derfor får du en og en invitasjon til å komme igjen istedet for. Jeg vet hvor konjakken er.

Og takk!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 02:12   #73
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me har spist ute fleire gongar i vår allereie. Griller så snart det er vær til det, og har hatt ein omgang med vaffelsteiking og. Handy Manny er ikkje så begeistra for å sitta i solsteiken, men det går det jo ann å gjer noko med.

Gammel 01-05-11, 07:09   #74
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi spiser middag ute når vi griller og det er varmt nok til å sitte ute. Sjelden at vi er plaget av at det er for varmt her vi bor.

Litt frokost og kvelds og sånn tar vi med oss ut av og til.

Om vi er på ferie der det er varmere, foretrekker vi ofte å sitte inne å spise, om alternativet er å sitte i solsteiken.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 09:06   #75
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er jo litt utrivelig om man samles til middag ute (enten med gjester eller bare familien), og ett barn sitter alene inne?

Utrivelig for hvem? Jeg har valgt å sitte inne mange ganger mens resten av familien har spist ute. For min del var det ikke utrivelig i det hele tatt, og foreldrene mine syns det var bedre at de hadde en blid datter som ikke forsuret hele måltidet fordi hun ble tvunget til å sitte ute når hun ikke ville. Dette var vel en kamp de ikke orket å ta, tenker jeg.

Gammel 01-05-11, 09:19   #76
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker å spise ute, helst ikke på verandaen - men ute i skogen, ved stranda eller sånn - men veranda er også supert Lager gjerne maten inne da.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 09:55   #77
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Kan bare svare for meg jeg da, men jeg liker i allefall å spise ute når det er fint vær. Jeg har dessverre bare ikke noen særlig mulighet for det der hvor jeg bor nå.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:04   #78
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke veldig glad i å spise ute - men det er mest pga. veps. Hvis vi griller, spiser vi ute. Hvis det er mye veps, da går jeg inn.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:23   #79
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi spiser gjerne ute, ungene elsker det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 10:37   #80
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Vi elsker begge å spise ute, men ikke midt i solsteika.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.