Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dette har jeg lært av å ha visning og forberede flytting (AKA flytte-tråden)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 15:19   #41
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette har jeg lært av å ha visning og forberede flytting (AKA flytte-tråden)

Vi leide inn arbeidsledig svigersøster med venninne. Drevne husmødre i førtiårene. Beste vaskingen jeg har sett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 16:53   #42
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dette har jeg lært av å ha visning og forberede flytting (AKA flytte-tråden)

Flyttevask og flyttebyrå.

Vi begynte å pakke tidlig, og kjøpte gode esker fra flyttebyrået, både vanlige flytteeske og bokesker. Bruker man vanlige esker til bøker blir det veldig tungt.

Tips: Ikke bare ha 1 uke overlapping, det ble veldig knapt med tanke på maling og overflatepussing. Vi rakk akkurat å male kjøkken og stue, rakk ikke å male trapperom og det er fortsatt lyserosa 3 år senere.

Grattis med nytt hus!

Gammel 12-04-11, 18:00   #43
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vel - om du skal bruke flyttebyrå, sats på et byrå som er Seriøst - ja med stor S.

Da min kjære og jeg flyttet fra 36 kvm i femte etasje uten heis, i en blokk på Sagene, i sin tid, bestilte vi flyttebyrå. Vi avtalte dato og klokkeslett.

En ettermiddag, ca 14 dager før vi skulle flytte, ringte det på døra. "Hei, vi kommer fra flyttebyrået."

"Eh... Vi skal ikke flytte før om 14 dager, vi. Dato og klokkeslett vi har avtalt, er: XXX."

Jadda.

Så opprant den Store Flyttedagen. Dagen kom... dagen gikk... intet flyttebyrå dukket opp... før klokka var 21 på kvelden. Da ringte det på. "Hei, det er fra flyttebyrået. Vi skulle hente den anleggsmaskinen."

"Eh... Anleggsmaskin? Du - vi bor på 36 kvm i femte etasje, uten heis, i ei blokk på Sagene. Hva i all verden gjør at du tror vi har en anleggsmaskin som skal flyttes? Vi har en hel leilighet som skal tømmes, vi!"

Så står det to søte unggutter på døra, med en liten lastebil, og gutta klødde seg i hodet. De hadde da ikke fått noen beskjed om å tømme noen leilighet - de skulle hente en anleggsmaskin, de - det hadde de fått på lappen fra sjefen.

Det skal de ha - de jobba, de gutta. De tok med seg hva de fikk med seg, men det var ikke mye. Og ikke fikk de sikret noe som helst på lasteplanet, for slikt hadde de jo ikke med seg, må vite.

Resten av flyttelasset ble flyttet av god familie og fine hjelpere, og vi hadde en salig runde med krangel og rot og hjelp fra Forbrukerombud før vi endelig fikk avslag på regninga hos flyttebyrået. Ja - for sjefen kunne da slett ikke noe for at vi hadde gitt ham feil opplysninger - hvorfor i all verden hadde vi sagt at vi skulle flytte en annlegsmaskin, liksom!

Oj oj oj, har hørt om noen lignende udugelige flyttebyrå ja..

Gammel 12-04-11, 18:16   #44
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betale noen for å vaske ut, definitivt. Er det ikke godt nok er det byråets problem og dere har nok å tenke på.

Begynne å pakke i tide. Det tar mye lenger tid enn du tror.

Rydde mye mer enn du tror du må. Vi var heldige nok til å ha et mellomlager, ellers er det sikkert en god ide å leie lagerplass for å få ting ut.

Ha en måned eller to mellom med begge husene. Vi hadde to uker og det var veldig knapp tid til oppussing og flytting.

Og lykke til, det er deilig når det er ferdig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:44   #45
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi stylet og bar ut og pyntet med tulipaner og vasket og ordnet og og og for hver eneste visning. Plutselig en dag ringte det på døra midt i hverdagskaoset (megleren hadde glemt å gi beskjed...) og inn ramlet det et par på visning midt i massiv oppvask på kjøkkenet, bunker med blader på bordene, McD-embalsje utover stuegulvet, helt ny bærsjebleiet på badet - og det var det paret som kjøpte leiligheten vår.

Vi kjøpte selv et hus som ikke var stylet på noe som helst vis - jeg har aldri syntes det har vært vanskelig å se potensialet i et hus som ikke nødvendigvis er hvitmalet og ribbet for alt stæsj. Men dette var vel egentlig mer en digresjon enn et råd.

Lykke til med hussalg!

Gammel 12-04-11, 21:08   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg kom forresten på at en gang jeg var på visning i et hus, så luktet det nystekt middag (ikke bra) og attpåtil satt husverten i godstolen sin og rullet seg en røyk og gikk ut på verandaen og tok noen trekk. Sistnevnte var definitivt turnoff, selv om han ikke røkte inne (akkurat da).

Ja, ikke gjør det, missa.

Ellers: når du tror at NÅ er det tømt og ferdig, endelig, nå skal du bare tilbake og hente vaskebøtta og noen tomflasker, da har du ca to bil-lass igjen.

Gammel 12-04-11, 21:48   #47
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller når noen lover at kjellerboden er tømt dagen før du skal overlevere nøkkelen, og du ikke gidder å gå se etter at man har samme definisjon av ordet "tømt".
Det er lurt å forsikre seg om akkurat det. ("tømt"= to billass )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.