|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakelotterikaker?Gulrotkake, brownies, muffins, krydderkake og banankake. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
superbruker
|
Sv: Kakelotterikaker?
Hvor mange avføringsbakterier tror du at en som ikke vasker på hendene etter toalettbesøk har? Ganske mange og det er kan helt klart være sykdomsfremkallende.
|
|
|
#63 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kakelotterikaker?Forskjell på "kan" og "blir garantert syk", altså.
|
|
|
#64 |
|
Textrovert
|
Ja, jeg reagerte også på uttalelsen der. Jeg tror vi får i oss andres tarmbakterier mye oftere enn hva vi liker å tenke på. Det betyr ikke at vi blir syke av det hele tiden. Da tror jeg vi ville tilbragt mye av livet som syk.
|
|
|
#65 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kakelotterikaker?Jeg tar aldri kakelodd, men på 17.mai, loppis og skoleavslutninger har jeg kjøpt og spist sjokoladekaker, boller og muffins. Jeg har ikke en gang tenkt på at det kunne være ekkelt, faktisk. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Tittel og tittel....
|
Ja, det syns jeg også. Når jeg var ungdom og vill og gal spiste jeg ofte hos noen som ikke akkurat var så renslig, og jeg ble faktisk aldri syk likevel.
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Kakelotterikaker?I mine studiedager jobbet jeg som servitør både i Oslo og i Trondheim. Hadde folk visst hva som foregikk på kjøkkenet, hadde de garantert ikke villet spist der. Man vet ikke mye om håndhygienen eller kjøkkenhygienen til kokken eller servitøren på selv de beste spisesteder heller. Jeg har forøvrig opplevd å bli matforgiftet på det som den gang var ett av de mest poppe spisestedene i Oslo. Det viste seg at de hadde latt fløtegratinerte poteter stå framme i romtemperatur natta over, varmet det opp igjen neste dag og servert det til et helt selskap. 9 av 12 gjester ble matforgiftet. De tre som unngikk det, spiste pommes frites. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kakelotterikaker?Jeg spiser på kafeer, restauranter, 17.mai arrangement, loppis, skoleavslutninger, vennebesøk,kaker som er laget i bhg osv. Kunne ikke falle meg inn å gjøre noe annet faktisk. Skjønner når det er alvorlig allergi altså, men ellers så synes jeg det er veldig rart å være sååå redd for at den som har laget maten ikke har ypperste hygeniske standard. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kakelotterikaker?Jeg har heller ikke vært så redd for å spise noe som helst som virker ok, hverken hjemmelagde kaker fra lotteri, mat hos gamle folk som ikke ser så godt når de vasker opp |
|
|
|
|
|
#70 |
|
By the Sea
|
Sv: Kakelotterikaker?Akkurat kaker har jeg ingen bekymringer for i forhold til hygiene. Vi er godt beskyttet og bortskjemte når det gjelder mat her i Norge.
|
|
|
#72 |
|
Rockesøster
|
Nei, jeg gjør jaggu ikke det heller. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kakelotterikaker?Foreleseren min sier det hender han klager på mat når han er ute, men han ber aldri om å få laget den på nytt.
|
|
|
#74 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kakelotterikaker?Jeg er vel mer der at det jeg ikke vet, har jeg ikke vondt av. Den eneste gangen jeg ble matforgiftet var faktisk på en restaurant...For meg høres det mildt sagt merkelig ut å ikke kunne spise kaker andre har laget, bakterier slipper vi ikke unna uansett. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kakelotterikaker?Jeg har jo også hørt om folk som ikke spiser ting barna har bakt i barnehagen. Det er jo nesten litt trist. (haha, iPaden vil bytte ut "bakt" med "bakterier".
|
|
|
#76 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|