Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en foredragsholder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Holder du gjerne foredrag og blir du ofte bedt om å gjøre det?
Ja, jeg gjør det gjerne og jeg får stadige henvendelser 27 22,69%
Jeg gjør det gjerne men får få henvendelser 23 19,33%
Nei, jeg vil ikke men får endel henvendelser allikevel 6 5,04%
Nei, jeg vil ikke og jeg får ikke henvendelser om det heller 57 47,90%
Noe helt annet/ Vet ikke 6 5,04%
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 20:04   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en foredragsholder

Ja, jeg blir spurt, og synes egentlig det er gøy, selv om jeg alltid gruer meg. Jeg må regne med å bli spurt mye oftere de nærmeste tre årene fordi jeg har byttet jobb. Det synes jeg er greit, jeg liker å formidle det jeg driver med, selv om det er litt skummelt enda. Jeg satser på at øvelse gjør mester.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 20:07   #22
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke en type jobb hvor det er aktuelt, så det er ikke så ofte nei. Hender det er noen presentasjoner på jobb da. Men ikke foredrag i den forstand og ikke eksternt.

Jeg er typen til å kunne gjort noe sånt. Tror det kunne vært veldig artig.

Gammel 31-03-11, 20:08   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det har jeg vel forsåvidt aldri gjort annet enn i skolesammenheng.

Er ikke glad i å snakke foran forsamlinger med mindre det er for å lese opp tekster fra f.eks. bibelen. Så fort det er mine egne ord som skal formidles får jeg prestasjonsangst som dessverre går utover presentasjonen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 20:24   #24
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere gjorde jeg det forholdsvis ofte, og jeg lærte etterhvert å like det. I tillegg tror jeg at jeg var ganske flink!
Men i jobben min nå foregår ting på et helt annet nivå(eller kan det kalles foredrag når jeg holder samlingsstund?).

Gammel 31-03-11, 20:26   #25
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sist jeg holdt foredrag var som student på sykepleierstudiet. Vi måtte alle legge frem diverse temaer for hele forelesningssalen. Jeg grudde meg sånn jeg trodde jeg skulle dø, men det gikk ganske greit likevel. Men det er ikke noe jeg gjør med glede, vil helst slippe.

Gammel 31-03-11, 20:29   #26
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holder sjelden eller aldri foredrag.

Gammel 31-03-11, 20:39   #27
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hater det. Unngår det mer enn gjerne om jeg kan.

Gammel 31-03-11, 20:41   #28
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber jo med undervisning, så sånn sett holder jeg jo foredrag hver eneste dag. jeg liker det godt, men utover den vanlige undervisningen er det ikke så aktuelt i min jobb. Det hender jeg gjør det i andre settinger, holder kurs i håndarbeidsgreier, og har vært i endel barselgrupper og snakket om bæring av barn og sånn. men det er vel kanskje ikke sånne ting du tenker på?

Gammel 31-03-11, 20:45   #29
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

I mitt yrke faller det seg ikke naturlig å skulle holde foredrag så jeg blir følgelig ikke bedt om det, men jeg gjør det gjerne om jeg skulle bli bedt, og jeg synes det kan være gøy.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 20:46   #30
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke slik som det tenkes her, men har gjort det en del før. Men har vel ca ett foredrag i uken i klasserommet.

Gammel 31-03-11, 21:10   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en foredragsholder?

Jeg syns det er kjempegøy å holde foredrag, og gjør det veldig gjerne igjen om anledningen dukker opp. Har faktisk holdt foredrag to ganger nå, på engelsk, for medisinstudenter på Rikshospitalet, om hvordan det er å leve med et barn som har en sjelden genfeil med utviklingshemming. Fantastisk gøy å være med på.

Gammel 31-03-11, 21:15   #32
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Nei,jeg holder ikke foredrag. Det har jeg ikke nerver til,jeg hadde store problemer med å kontrollere skjelvningene ved muntlig fremføring på skolen,så jeg innser at jeg nok aldri blir noen foredragsholder.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:21   #33
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg jobber jo med undervisning, så sånn sett holder jeg jo foredrag hver eneste dag. jeg liker det godt, men utover den vanlige undervisningen er det ikke så aktuelt i min jobb. Det hender jeg gjør det i andre settinger, holder kurs i håndarbeidsgreier, og har vært i endel barselgrupper og snakket om bæring av barn og sånn. men det er vel kanskje ikke sånne ting du tenker på?

Tenker på og tenker på.. Jeg har også jobbet som lærer tidligere og jeg leder mye grupper i jobben min i dag samt at jeg har ledet mange møter.
Nå får jeg endel forespørseler om å holde foredrag i all mulige slags jobbrelaterte sammenhenger uten at det henger direkte sammen med jobben min. Da type temakvelder for foreninger, samlingspunkter her og der, fremlegg for biskopen og kulturelle begivenheter jeg egentlig ikke har noe forhold til.

Det er jo sjarmerende nok å ha rykte på seg som en god foredragsholder all den tid jeg egentlig aldri har holdt ett foredrag, men jeg vet da sannelig ikke om jeg kjenner meg selv helt igjen i det. Foreløpig er det utenfor komfortsonen min kjenner jeg.

Gammel 31-03-11, 21:37   #34
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Ja. Det er deler av jobben min. Ikke store variasjonen i temaet, så det dreier seg mye om å trykke på play og snakke i en time.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:49   #35
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder kurs og greier på jobben stadig vekk da, jeg svarte mer ut i fra hva jeg gjør på fritiden.

Gammel 31-03-11, 21:52   #36
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, det skjer ikke ofte, men jeg har ingen problemer med det så jeg takker som regel ja når jeg blir spurt. Det neste foredraget/veiledningen/kursingen jeg skal holde er på en plattform så det tror jeg blir spennende!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:58   #37
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Gjør det aldri, kun nå et par ganger ifbm utdanning, men jeg skulle gjerne gjort det oftere.
Gjør meg ingenting,.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:01   #38
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det pleier jeg ikke å gjøre. Jeg underviser til daglig, og har i tillegg jobbet litt med kunstformidling, så jeg liker jo i utgangspunktet å snakke foran grupper med mennesker.

(Taler er jeg derimot ikke så glad i)

Gammel 31-03-11, 22:13   #39
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har forelest en del opp igjennom og synes det for det meste er moro - i hvert fall når jeg får snakke om noe jeg kan godt og settingen er kjent. Det er ikke like moro når man må i ilden på engelsk og i mer ufamiliære sammenhenger, men skumlest er det å rekke opp hånden for å kommentere noe andre foredrar om.

Sist redigert av Tangina : 01-04-11 kl 14:12.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:44   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stadig vekk.
Og jeg synes jeg bare blir bedre og bedre til å gjøre det.
Akkurat nå er jeg litt smårusten, men jeg holder presentasjoner omtrent daglig - og da om ting jeg bare kan sånn delvis, så det går helt fint.

Forventningsavklaring er en veldig viktig del, for min del i hvert fall. Om jeg ikke er v e l d i g tydelig på hva jeg skal snakke om, så har jeg et par grupper som lett kan fly i taket.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.