|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?
De hadde det som sak på FBI her om dagen.
![]() |
#22 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?Jeg har bil med airbag som ikke kan "skrus av".
![]() |
#23 |
maler
|
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?Min niåring får sitte foran, men bare når det er grunn til det (som i fullt bak). I utgangspunktet sitter barn bak. Han er mellom 145 og 150 cm og 40-ish kilo.
![]() |
#24 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?Størsta sitter i passasjersetet når vi kjører mannen sin bil og en av oss har med alle tre ungene, siden det bare er plass til to seter i baksetet. Hun bikker straks 150 cm (var 148,5 i desember) og er vel midt på 30-tallet i antall kilo. Akkurat vokst ut av beltestolene vi har.
![]() |
#25 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?Er også et triks å sikre last i bagasjerommet med stropper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?Nokon som har link til ein filmsnutt eg kan bruke til å overbevise mannen om at 6-åringen ikkje skal sitte framme sålenge airbag'en er aktiv? Gjerne ein link der barnet sitt forovervendt.
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?Jeg sendte e-post til trygg trafikk angående å ha barn i forsetet. De var klare på at barn ikke kan sitte foran hvis man ikke skrur av airbagen.
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?En venninne av meg (i Tyskland) har en nabofamilie der sønnen på 10 år ble drept i en relativt uskyldig trafikkulykke. Han satt litt framoverbøyd over et Nintendo-spill. Plutselig kjørte faren inn i en bil som bråstoppet foran dem. Farten var ikke mer enn ca 40-50 km/t (dette var midt i en by), men airbagen løste ut og guttens nakke ble knekt. Airbagen traff over ham slik at kraften i airbagen trykte ham sammen. Hadde han sittet i baksetet med sikkerhetsbelte (og helst beltestol), hadde gutten kommet fra hendelsen uten skader. Sammenstøtet var ikke hardere enn at bilen var kjørbar etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
trøtt
|
![]() Sv: Kan 8-åringen sitte i passasjersetet?
![]() |
|
|