Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Leggings, Jeggings, Treggings og tights - hva er forskjellen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-11, 15:17   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Leggings, Jeggings, Treggings og tights - hva er forskjellen

I min jakt etter nye klær er jeg litt vilsen i leggings-jungelen. Hva er forskjellen, egentlig, på leggings, jeggings, treggings og helt vanlige tights?

Gammel 23-03-11, 19:49   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leggings, Jeggings, Treggings og tights - hva er forskjellen

Abbonerer. Avhengig av slike ting. Men vet ikke hva som er hva. Jeg har lest at det blir UT i vår. Men det blåser jeg i.

Gammel 23-03-11, 19:53   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeggings er sånne som ser ut som olabukser tror jeg. Ellers har jeg null peil, jeg driver ikke med sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:54   #4
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg ante ikke at det hadde flere navn.

Gammel 23-03-11, 20:05   #5
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg ante ikke at det hadde flere navn.

Trodde tights og leggings var det samme jeg. Og at de bare er laget i forskjellig materiale.

Gammel 23-03-11, 20:20   #6
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg har sett på både tights og treggings på hm, synes de ser helt like ut.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:26   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forskjellen mellom leggings/tights og treggings/jeggings er at de førstnevnte er av jerseystoff, mens de sistnevnte er vevet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:51   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leggings og tights: tynt jerseystoff.
Treggings: trouser leggings, ser mer ut som bukser.
Jeggings: jeans leggings, ser mer ut som jeans.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:17   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Leggings og tights: tynt jerseystoff.
Treggings: trouser leggings, ser mer ut som bukser.
Jeggings: jeans leggings, ser mer ut som jeans.

Gammel 23-03-11, 21:18   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Abbonerer. Avhengig av slike ting. Men vet ikke hva som er hva. Jeg har lest at det blir UT i vår. Men det blåser jeg i.

UT? nehehei, det går jeg ikke med på, jeg har jo nettopp funnet ut at jeg kan bruke det.

Gammel 24-03-11, 10:26   #11
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker de masse. På leggings er det søm langs innersiden av beina, det er det ikke på tights. Men i England nylig kaldtes strompebukser for tights og det som man kaller tights her kaller de leggings. Veldig forvirrende, ja. Men plaggene er veldig praktiske for en kjoleglad frysepinn/snerpefrøken som meg.

Gammel 24-03-11, 11:11   #12
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg bruker å si tights. Har aldri hørt om jeggings og treggings.

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg bruker de masse. På leggings er det søm langs innersiden av beina, det er det ikke på tights. Men i England nylig kaldtes strompebukser for tights og det som man kaller tights her kaller de leggings. Veldig forvirrende, ja. Men plaggene er veldig praktiske for en kjoleglad frysepinn/snerpefrøken som meg.

Liten avsporing. Jenta mi på 4 år elsker å bruke tights. Her en dag etter skolen kunne hun fortelle at hun elsker strømpebukse litt også, for strømpebukse er jo tights på engelsk.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 20:57   #13
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva har dere på føttene når dere har på tights/leggings? Nylonstrømper, sokker, barbeint? Hva er lov eller påkrevd?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:25   #14
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Høye strømper. Helst over kneet.

Gammel 25-03-11, 11:05   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hva har dere på føttene når dere har på tights/leggings? Nylonstrømper, sokker, barbeint? Hva er lov eller påkrevd?

Jeg har bare Jeggings, og de har jeg vanlige sokker til og sko. Men de er lange som vanlige bukser.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.