|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Hertuginne
|
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHLillesøster hadde hatt en fantastisk dag i dag, vannet rant fra alle steder og de hadde lekt med vann, sølt med vann, hoppet i vann og jeg er ganske sikker på at hun hadde badet litt i vann. To stykk regnsett og en dress var klissvåte, det var tomt for skiftetøy og jeg kunne ikke annet enn å flire godt. I morgen tar jeg med enda mer skiftetøy og regntøy og ønsker henne en fabelaktig dag.
|
|
|
#42 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HH
Ja, liten vits med 15.000 i vannsøyle når glidelåsen er ubeskyttet tenkte jeg da jeg så det, og kjøpte bare buksa. Jakken hadde jo klaff under glidelåsen, men hvor mye det hjelper vet jeg ikke.
|
|
|
#44 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det gjorde småungene hos oss... 2 åringen var våt på innsiden av ryggen og foran på magen
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hun har hatt en fantastisk dag, ja! Flott! |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHJa, jeg tviler ikke på at Knerten stooooorkoser seg med vannet.
|
|
|
#47 |
|
villende
|
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHMini var også kledd i skalltøy fra HH og var våt fra topp til tå. Og jeg tror virkelig ikke det var tøyet sin feil, altså. Hun hadde badet. Broren, som hadde samme tøy, men som ikke svømmer rundt i nærmeste vannpytt, hadde ikke med noe skift hjem. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHStorebror hadde badet i søledammene i går. Han var kun litt våt på beina på ribbebuksa og ullbuksa under. Han hadde Reima-regnsett.
|
|
|
|
#49 |
|
|
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHNo har eg lest heile tråden, og eg hadde aldri trudd eg skulle sei at eg er glad for at eg bur på veslandet i ein "vær- tråd".
|
|
|
#50 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHIngen av mine hadde skifte-tøy hjem i går. Reflex 2delt regntøy og viking thermo. Ser ut til at det holdt bra. Så da er jeg spent på i dag... |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Hertuginne
|
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHI dag har lillesøster med sydvest (til når hun finner det for godt å dusje i vannet fra taket, det var hovedgrunnen til at hun ble våt innerst i går, det rant vann nedover ryggen hennes), tre sett med regntøy, et skallsett, tre par sko og mange votter. Nå skal vi være trygge på at hun i det minste har tørt tøy å skifte til.
|
|
|
#52 |
|
Hertuginne
|
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHOg hvis noen lurer på hvorfor jeg pakker med så mye skiftetøy så ser dere svaret her:
|
|
|
#53 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHI forrige uke, da det begynte å smelte for alvor, tok barnehagen rett og slett regnbukser utenpå Reima-dressen på begge ungene. Regnbuksen var våt utenpå og litt nederst på innsiden, der vannet trakk noe inn, men ellers var ungene og Reima-dressen knusk tørr!! Kanskje DET er trikset!?
|
|
|
#54 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Etter at både åtteåringen og tiåringen kom hjem fra skolen våte til pelsen, og med to våte skift hver, fikk de beskjed om at det går an å leke uten å bade i vanndammene. Det funker!!
|
|
|
#55 |
|
Står på egne ben
De store skole ungene skjønner det, men 2, 3 og 4-åringer hører visst ikke på det øret har jeg erfart. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHJeg vet ikke hva som hjelper jeg, når de sitter i dammene, og fyller bøtter med vann som de tømmer over hverandre? Det er nemlig den virkelighetsbeskrivelsen jeg fikk av en ansatt i barnehagen ved levering i morges. (det var nemlig hun som faktsik tar seg tid til å møte ungene i garderoben som var der i dag) Som hun sier er det jo bedre å få hjem unger som åpenbart har hatt det gøy, en rene, tørre barn som bare har sittet pent stille hele dagen.
|
|
|
#57 |
|
Hertuginne
|
Men hvorfor skal de det? Så lenge vannet ikke er så dypt som det gullet beskriver så ser jeg virkelig ingen god grunn til å nekte å leke med vannet.
|
|
|
#58 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Står på egne ben
Selvfølgelig får de leke i vannet, men det var sånne forhold som gullet beskriver som jeg måtte be barnehagen vår om det var mulig å unngå. De trenger ikke akkurat la ungene svømme på 30-40 cm dypt vann. Det kan være farlig også og det kan fort skje som som ikke skal skje om en unge blir liggende under vannet med en annen unge oppå seg. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HHOg P.OP-buksa, nyinnkjøpt i går, hang urørt i garderoben i barnehagen i dag. Jenta mi var ikledd tynn regnbukse, fra barnehagens lånekasse, fordi han som kledde på mente at P.OP-en ikke var vanntett.
|
![]() |
|
|