Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HH

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 22:00   #41
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søkkvåt i 15.000 mm-dress fra HH

Lillesøster hadde hatt en fantastisk dag i dag, vannet rant fra alle steder og de hadde lekt med vann, sølt med vann, hoppet i vann og jeg er ganske sikker på at hun hadde badet litt i vann. To stykk regnsett og en dress var klissvåte, det var tomt for skiftetøy og jeg kunne ikke annet enn å flire godt. I morgen tar jeg med enda mer skiftetøy og regntøy og ønsker henne en fabelaktig dag. Denne perioden er så kort at jeg synes de skal få storkose seg.

Gammel 22-03-11, 22:02   #42
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Er det sant?! Det er jo i såfall helt høl i hodet!

Ja, liten vits med 15.000 i vannsøyle når glidelåsen er ubeskyttet tenkte jeg da jeg så det, og kjøpte bare buksa. Jakken hadde jo klaff under glidelåsen, men hvor mye det hjelper vet jeg ikke.

Gammel 22-03-11, 22:06   #43
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sånt faller meg ikke inn å sjekke en gang, når de selger en dress med så høy vannsøyle...

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:11   #44
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

ikke heller de vann ned nakken på hverandre heller.

Det gjorde småungene hos oss... 2 åringen var våt på innsiden av ryggen og foran på magen

Gammel 22-03-11, 22:33   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Lillesøster hadde hatt en fantastisk dag i dag, vannet rant fra alle steder og de hadde lekt med vann, sølt med vann, hoppet i vann og jeg er ganske sikker på at hun hadde badet litt i vann. To stykk regnsett og en dress var klissvåte, det var tomt for skiftetøy og jeg kunne ikke annet enn å flire godt. I morgen tar jeg med enda mer skiftetøy og regntøy og ønsker henne en fabelaktig dag. Denne perioden er så kort at jeg synes de skal få storkose seg.

Hun har hatt en fantastisk dag, ja! Flott!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:39   #46
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg tviler ikke på at Knerten stooooorkoser seg med vannet.

Jeg må bare få litt mer sus på dette ammetåkehodet mitt, så jeg klarer holde tritt med behovet for skifttøy fra innerst til ytterst. (Dog, jeg håper ulldressen hans tørker der den henger i barnehagen, for han har ikke mange hele hjemmestrikkede ulldresser i skift...Men han har andre løsninger tilgjengelig altså.) Med et barn som "svømmer" er de neppe noe stor nytte i å bry seg om hva han har på, men om de hadde brukt reimadressen som i det minste er en hel dress (høst/vårdress) i stedet for den todelte regndressen, var det en plass mindre vannet kunne komme inn idet minste... men våt blir han uansett. Og resten av avdelinga også, det henger i alle fall plastposer tilsvarende den med vått tøy vi har på hans plass, på de fleste plassene i garderoben for tiden.

Men vann er gøy ja, det er det liten tvil om. Vått er ikke negativt. Vått er bare.... vått!

Gammel 23-03-11, 08:06   #47
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mini var også kledd i skalltøy fra HH og var våt fra topp til tå. Og jeg tror virkelig ikke det var tøyet sin feil, altså. Hun hadde badet. Broren, som hadde samme tøy, men som ikke svømmer rundt i nærmeste vannpytt, hadde ikke med noe skift hjem.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 08:28   #48
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Storebror hadde badet i søledammene i går. Han var kun litt våt på beina på ribbebuksa og ullbuksa under. Han hadde Reima-regnsett.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 08:57   #49
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

No har eg lest heile tråden, og eg hadde aldri trudd eg skulle sei at eg er glad for at eg bur på veslandet i ein "vær- tråd". Småskovær i går og duskregn i dag.

:veldig lite hjelpsom, men har ein 5- åring som er djupt misunneleg på deres unger:

Gammel 23-03-11, 09:13   #50
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen av mine hadde skifte-tøy hjem i går. Reflex 2delt regntøy og viking thermo. Ser ut til at det holdt bra. Så da er jeg spent på i dag...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:23   #51
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har lillesøster med sydvest (til når hun finner det for godt å dusje i vannet fra taket, det var hovedgrunnen til at hun ble våt innerst i går, det rant vann nedover ryggen hennes), tre sett med regntøy, et skallsett, tre par sko og mange votter. Nå skal vi være trygge på at hun i det minste har tørt tøy å skifte til.

Barnehagen vår har stort uteområde med mye snø som skal smelte og de er veldig flinke til å være ute, så jeg kan bare ikke regne med at hun skal klare seg uten å bruke minst to sett med yttertøy.

Gammel 23-03-11, 09:32   #52
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg pakker med så mye skiftetøy så ser dere svaret her:

Bildet er riktignok to år gammelt, men jenta har ikke endret personlighet.

Gammel 23-03-11, 09:43   #53
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

I forrige uke, da det begynte å smelte for alvor, tok barnehagen rett og slett regnbukser utenpå Reima-dressen på begge ungene. Regnbuksen var våt utenpå og litt nederst på innsiden, der vannet trakk noe inn, men ellers var ungene og Reima-dressen knusk tørr!! Kanskje DET er trikset!?

Gammel 23-03-11, 10:56   #54
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

I fjor så måtte jeg be barnehagen om at det var vel ikke nødvendig å la alle ungene svømme i de aller største vanndammene så fort de var utenfor døra. Greit at ungene skal få utfolde seg, men det får da faktisk være måte på noen ganger mener nå jeg. Etter det så har de ofte passet på å rydde de stedene for vann hvor det blir enorme vanndammer. De trenger liksom ikke å svømme på dypt vann. Unger kan faktisk drukne i de dammene også. Det er nok av små vanndammer og takrenner å leke med.

Etter at både åtteåringen og tiåringen kom hjem fra skolen våte til pelsen, og med to våte skift hver, fikk de beskjed om at det går an å leke uten å bade i vanndammene. Det funker!!

På jobb har vi stengt av store deler av uteområdet fordi vanndammene er så store og dype. Det er opptil en meter tæle i bakken og smeltevannet renner ikke unna. Slukene som er plassert rundt omkring er også frosne.

Jeg imprignerer utetøyet vårt, men det er ikke mange som gjør det av de jeg har i barnehagen. Spesielt nå etter en lang vinter er det lurt.
Og å passe på at det er strikker på buksene. Strikk som er passe stramm/slakke.

Gammel 23-03-11, 11:07   #55
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Etter at både åtteåringen og tiåringen kom hjem fra skolen våte til pelsen, og med to våte skift hver, fikk de beskjed om at det går an å leke uten å bade i vanndammene. Det funker!!

De store skole ungene skjønner det, men 2, 3 og 4-åringer hører visst ikke på det øret har jeg erfart.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:09   #56
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke hva som hjelper jeg, når de sitter i dammene, og fyller bøtter med vann som de tømmer over hverandre? Det er nemlig den virkelighetsbeskrivelsen jeg fikk av en ansatt i barnehagen ved levering i morges. (det var nemlig hun som faktsik tar seg tid til å møte ungene i garderoben som var der i dag) Som hun sier er det jo bedre å få hjem unger som åpenbart har hatt det gøy, en rene, tørre barn som bare har sittet pent stille hele dagen.

Knerten stortrives jo, og liker åpenbart vannlekene, så da får jeg heller bare sende med skifttøy, så han har noe tørt å ta på når han kommer inn. Men smilet hans når han kom inn i barnehagen og fortalte henne at "det regner ute, vi blir våte" når jeg hadde fått ham til å forte seg inn for at vi ikke skulle bli så våte, indikerer absolutt at våt ikke er noe negativt i hasn hode.

Gammel 23-03-11, 11:11   #57
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

De store skole ungene skjønner det, men 2, 3 og 4-åringer hører visst ikke på det øret har jeg erfart.

Men hvorfor skal de det? Så lenge vannet ikke er så dypt som det gullet beskriver så ser jeg virkelig ingen god grunn til å nekte å leke med vannet.

Gammel 23-03-11, 11:18   #58
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Men hvorfor skal de det? Så lenge vannet ikke er så dypt som det gullet beskriver så ser jeg virkelig ingen god grunn til å nekte å leke med vannet.

Tenkte det samme.
Poden her storkoser seg i vanndammene å jeg ser ingen grunn til å nekte han å leke med vannet nei.
De største dammene er selvsagt mest gøy.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:18   #59
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig får de leke i vannet, men det var sånne forhold som gullet beskriver som jeg måtte be barnehagen vår om det var mulig å unngå. De trenger ikke akkurat la ungene svømme på 30-40 cm dypt vann. Det kan være farlig også og det kan fort skje som som ikke skal skje om en unge blir liggende under vannet med en annen unge oppå seg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 15:28   #60
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Og P.OP-buksa, nyinnkjøpt i går, hang urørt i garderoben i barnehagen i dag. Jenta mi var ikledd tynn regnbukse, fra barnehagens lånekasse, fordi han som kledde på mente at P.OP-en ikke var vanntett.
Hun var drivende våt fra midjen og ned i skoa, helt plask, kunne vri ull-longsene. Mulig hun hadde blitt det med sin egen bukse også, men han kunne jo latt henne få tatt den på først, da.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.