|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenEldste skal konfirmeres i mai og jeg sliter med å få menyen på plass.
|
|
|
#3 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenGryte med ris eller hjemmelaget potetmos er god sleskapsmat.
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenTa det som konfirmanten liker best |
|
|
|
|
|
#5 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenTakk for svar, det hadde virkelig vært det enkleste med en gryte.
|
|
|
#6 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkken
Bare gryta inneholder biff er konfirmanten glad.
|
|
|
#7 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenNå begynte jeg plutselig å tenke på alle potetene som må skrelles for å lage potetmos til 40 stykker, kanskje ris ikke er så dumt allikevel.
|
|
|
#8 |
|
tankefull
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenPersonlig så liker jeg ikke potetmosen når den er varmet opp igjen. Men så liker jeg ikke oppvarmet potet heller da. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenTror boeuf bourguignon med ris blir det enkleste og med riskoker holder den seg varm lenge . |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenVi fikk catering til under 150 kr kuverten som studenter (lammestek, fløtegratinerte poter, ratatouile). Vet ikke hvor du holder til, men vi fikk låne lokale gratis og brukte studentkafen som kokker. alle synes det var stor stas! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenJeg ville gått for boeuf bourguignon, jeg synes det er litt mer festaktig enn stroganoff. Personlig sliter jeg litt med ris som festmat. Jeg vet om flere som har serverte boeuf bourguignon kun med brød til. Det hadde ikke vært et alternativ å bake gode hjemmelagde loffer og servert det ved siden av, samt salat? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenPotetmos passer best til biffgryter syns jeg, men oppvarmet potetmos er virkelig ikke godt så jeg ville valgt ris til. Med godt brød og salat blir det sikkert kjempebra.
|
|
|
#13 |
|
Off the map.
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkken
Vi lager en variant av boeuf bourguignon med poteter i . Amadinepoteter som vaskes og kuttes i litt rustikke terninger, freses godt i panna og koker med i gryta en drøy halvtimes tid.
|
|
|
#15 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenJeg ville servert spekemat med godt brød, flatbrød eggerøre og god hjemmelaget potetsalat. Da kan man ordne alt på forhånd og ta med seg. Billig spekemat kan kjøpes i Sverige dersom man har mulighet for en harrytur. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenVi har bestemt oss for at det blir boef bourguignon. Konfirmanten er ikke spesielt glad i spekemat, og koldtbord blir for omfattende når vi blir over 40 stk.
|
|
|
#17 |
|
Rockesøster
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenDu har ikke noe bekjente e.l som kunne tenkes å sitte på muligheten til å låne varmecontainer? Enten fra restaurantkjøkken som driver med catering eller forsvaret (de har berget meg utrolig mange ganger med sine varmecontainere |
|
|
|
|
|
#18 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenDet har jeg ikke tenkt på engang, det skal sjekkes ut.
|
|
|
#19 |
|
På vei
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenSodd, selvfølgelig. :trønder: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meny til konfirmasjon med svært begrenset kjøkkenSpekemat og rømmegrøt. Serveres med salat, eggerøre, hjemmelaget dressing osv. Skikkelig nammis.
|
|
![]() |
|
|