|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fjerne maling fra fleeceklærNoen som har gode råd her? Ser fra en gamlere tråd at noen anbefaler gallesåpe, hvor får man kjøpt det? Sist redigert av Luvi : 17-03-11 kl 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærGallesåpe får du på ClasO, ellers har jeg ingen tips dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærBeen there, done that, måtte gi tapt. Prøvd alt tenkelig og utenkelig for å bli kvitt flekkene.
![]() |
#4 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærEnig, yttertøy kan bli møkkete og slitt, men å få maling på det er vel ikke noe man bør forvente? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
En anelse distre
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærGuttemammis: Dette var inneklær i fleece, men jeg mener like fullt at dette burde de kunne forhindre skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En anelse distre
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærHeiko: Nei, jeg mener vel egentlig at jeg skulle ønske de brukte maling som lett lot seg fjerne fra klærne, eller at de ta kunne tatt av de slik at de evnt satt i undertøyet siden malingen ikke lar seg fjerne. Uansett, skjedd er skjedd og jeg håper nå å kanskje finne noe som kan hjelpe til å fjerne malingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En anelse distre
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærFikk litt lyst til å skrive litt til i denne tråden om maling på klærne, for nå er jeg ganske frustrert. Jeg har akkurat kjøpt et sett til snuppa i ullfrotte som hun fikk ha på seg i bhg i går. Litt ironisk tenkte jeg at det skulle tatt seg ut om hun kom hjem med maling på dette da det gjerne har skjedd de gangene hun har hatt på noe nytt, men ikke ellers. Skulle ikke tenkt den tanken. For disse klærne har nå så mye maling på seg som jeg aldri har sett før på noe klesplagg. Skulle tro jenta faktisk har ligget og rullet i maling. Hele magen på genseren var dekt av grønn maling, og det var store flekker på armer og ben. Den går selvsagt ikke av klærne så de er nå blitt skikkelig stygge, de var lys grå. Det etter en gangs bruk. Svaret fra bhg var at hun selv hadde gått og begynt å male på egenhånd sammen med andre barn som holdt på å male. Synes i grunn bare hele greia er litt trist jeg. Tenkte å dra å kjøpe gallesåpe nå, men ser dere skriver noen andre plasser at den sjeldent fungerer om klærne allerede er vasket så da er det vel ingen vits i å prøve å redde dette settet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
En anelse distre
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærDet vet jeg dessverre ikke. Vannmaling vil jeg tro, men mer spesifikt enn det aner jeg ikke. Det er ikke oljemaling, og de bruker vel ikke acrylmaling, heller vil jeg tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tankefull
|
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærMen hvis detteer maling som ikke gåt bort fra klær så burde jo barnehagen enten bruke maleklær når de maler, eller bytte til en annen type maling.
![]() |
#12 |
En anelse distre
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklær
Joda, de bruker egne maleklær, men jenta mi hadde visstnok bare tatt saken i egne hender da hun hadde gått inn til en gjeng som allerede var i gang med å male. Hun var visst ikke en av de i utgangspunktet, hun ville vel bare være med hun også. Bare så utrolig kjedelig at ingen la merke til det, for hun må ha vært der en stund slik som hun så ut. Men som sagt, de bruker i utgangspunktet egne maleklær altså, selv om malingen burde gå lettere av i vask for uhell skjer jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklærJeg ville prøvd å løse opp malingen med olje (matolje).
![]() |
![]() |
#14 |
En anelse distre
![]() Sv: Fjerne maling fra fleeceklær
|
![]() |
![]() |
![]() |
|