Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook – fine ord i statusfelt

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-11, 15:19   #341
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook – fine ord i statusfelt

Den likte jeg. Jeg har lenge lurt på hva som er vitsen med alle de "Tenn et lys for..."-meldingene. Det hjelper jo ingen om jeg tenner på omså hvor mange. Men noen vil kanskje mene at jeg fremstår som et empatisk menneske om jeg skriver det på fb-statusen min. Njah.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 13-03-11, 15:30   #342
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg kan være ganske så empatisk av meg, men jeg må innrømme at jeg aldri heller har skjønt helt greiene med lystenning. Mulig det er fordi jeg knytter lystenning til død og sorg (evt. hygge rundt middagsbordet), ikke til bønn og håp?

Engleskolen har visstnok også hatt noen fine statuser på FB:

Sitat:

Send englene til katastrofeområdene for å gi sitt lys, sin frekvens, sin tone slik at Moderjord kan komme i balanse så fort som mulig

Etter litt pes skrev de følgende:

Sitat:

For å presisere: Dette er en stor tragedie og ofrene trenger all den hjelp og støtte de kan få både fysisk, mentalt og åndelig. En mulighet er derfor å gi vår kjærlighet fra hjertet i samklang med englene.

Jeg synes liksom jeg kjenner kvalmebølene presse på. Men for all del. Bedre at folk gir kjærlighet fra hjertet i samklang med englene, enn at de gir blanke f.

Gammel 13-03-11, 15:36   #343
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror jeg kan være ganske så empatisk av meg, men jeg må innrømme at jeg aldri heller har skjønt helt greiene med lystenning. Mulig det er fordi jeg knytter lystenning til død og sorg (evt. hygge rundt middagsbordet), ikke til bønn og håp?

Engleskolen har visstnok også hatt noen fine statuser på FB:

Etter litt pes skrev de følgende:

Jeg synes liksom jeg kjenner kvalmebølene presse på. Men for all del. Bedre at folk gir kjærlighet fra hjertet i samklang med englene, enn at de gir blanke f.

Jeg ble litt kvalm av den statusen der, speielt det med at det er en velsignelse i alt som står på samme siden.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 13-03-11, 15:40   #344
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg ble litt kvalm av den statusen der, speielt det med at det er en velsignelse i alt som står på samme siden.

Jepp. Den var virkelig drøy. Etter at jeg skrev forrige innlegg så vurderte jeg å trekke tilbake det at det er bedre å ville dele på englene enn å gi blanke f. Jeg må tenke på saken.

Denne var også fin.

Sitat:

Englene ber oss være åpne og på vakt nå når store katastrofer skjer i verden slik at vi kan få med oss innsiktene og veksten som skjer med oss som menneskehet og individuelt i møte med dette.

Du og du.

Gammel 13-03-11, 15:41   #345
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Tove hadde en fin en;
"Det hjelper ingen å tenne stearinlys. Leger uten grenser er på plass i Japan, og kontonummeret er 5010.05.47500!"

Den likte jeg. Men jeg kan ikke bruke den uten samtidig å tråkke på en jeg liker veldig godt. Hun inviterte meg til å tenne et lys. Jeg har tenkt å avslå.

Gammel 13-03-11, 16:51   #346
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Messing om velsignelse og engler og sitt indre jeg i slike situasjoner vitner om særdeles dårlig dømmekraft og liten forståelse for andres tragedie. Men så er jeg såpass enkel at jeg gjerne dedikerer kveldens tente lys til ofre etter slike tragedier. Ikke fordi jeg tror det hjelper noen som helst, men fordi jeg synseføler at det er godt å gjøre noe. (I tillegg til å bidra med økonomisk støtte da, det ser jeg nærmest på som en selvfølge.)

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 13-03-11, 17:08   #347
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den likte jeg. Men jeg kan ikke bruke den uten samtidig å tråkke på en jeg liker veldig godt. Hun inviterte meg til å tenne et lys. Jeg har tenkt å avslå.

Jeg kjente også litt på den. Derfor laget jeg min egen variant som var litt rundere i kantene. Og som inkluderte engleskolens engler.

Gammel 13-03-11, 17:10   #348
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker den som inkluderer englene og lysene, men som likevel gir et lite spark om at det faktisk er Leger uten grenser som er på plass der, jeg.

Gammel 13-03-11, 18:13   #349
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Den mammagreia får jeg litt spytendenser av, kjenner jeg.

Enig. Skjønner meg ikke på alle disse "copy-and-paste"-statusene. Vet ikke om jeg har sett en eneste bra enda. Motstatusene kan være morsomme da.

Gammel 14-03-11, 10:00   #350
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Lo litt da jeg leste denne i Aftenposten i dag, den oppsummerer godt hva jeg mener om folk som bruker FB til å fortelle verden at de er flinkiser

http://www.aftenposten.no/kul_und/article4058049.ece

Jeg lo godt av artikkelen, men jeg er ikke umiddelbart enig i at det er bevisst imagebygging for alle, altså. Jeg lever et kjedelig A4-liv og legger ut det som faller meg inn. Avogtil er det skryt av mannen som lager god middag, andre ganger av barnet som har sagt noe morsomt. (andre ganger igjen er det direkte krangler og oppgjør omkring kjedestatuser ). Jeg synes ikke vi skal glemme at veldig mange kun bruker Facebook som lettbent underholdning heller.

(og Engleskolen orker jeg ikke engang å kommentere. Fy pokker så usmakelig)

Gammel 14-03-11, 10:03   #351
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I'm an angel, the broom is just in case if my wings get tired.

Gammel 14-03-11, 10:04   #352
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

I'm å angel, the broom is just in case if my wings get tired.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 14-03-11, 10:24   #353
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det motsetning mellom å tenne lys og gi penger, altså?

rine er ikke aktiv  
Gammel 14-03-11, 10:51   #354
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De englegreiene er vel ikke verre enn når folk sier de skal be for ofrene o.l? Eller tenne et lys? Det hjelper jo like lite alt sammen. Poenget er vel at folk bryr seg og tenker på dem i tillegg til at de burde donere penger hvis de har mulighet. Blir litt lei av all englekritikken, er det så mye verre enn å tro på jomfrufødsler eller at folk står opp fra de døde? Uansett, jeg tror tanken er god til de som tenner lys, ber eller vil sende engler.

Gammel 14-03-11, 11:36   #355
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Husk at det alltid er en skjult velsignelse i alt... Se lyset i alle muligheter!

Sitat:

Englene ber oss være åpne og på vakt nå når store katastrofer skjer i verden slik at vi kan få med oss innsiktene og veksten som skjer med oss som menneskehet

Det der er ikke uskyldigheter, altså! Det er nesten ondskap!!!

Gammel 14-03-11, 12:36   #356
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det der er ikke uskyldigheter, altså! Det er nesten ondskap!!!

Jepp. Jeg tror at kristne som oppfører seg på lignende måte som Engleskolen får like mye tyn som de det gjør, altså. Heldigvis er det ytterst få kristne som oppfører seg like tullerusk. Det er stor forskjell på å be om at Gud, Allah eller englene gir de rammede styrke, og det å snakke om Vekst™ og se velsignelsen i en pågående enorm humanitær katastrofe.

Gammel 14-03-11, 19:35   #357
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De uttalesene der hadde jeg ikke fått med meg. Det er såklart langt over streken og fryktelig provoserende når de prøver å finne noen mening med slike katastrofer.

Gammel 14-03-11, 22:13   #358
M&M
Superduper

M&M sin avatar

M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som motsvar til det å ikke fylle bensin på en gitt dato så jeg i dag denne;
"La være å gå på do Fredag 18.03.11 i protest mot høye kommunale avgifter!"

Gammel 14-03-11, 22:19   #359
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Angående "ikke fyll bensin"-greia, så så jeg hos et vennepar av meg at hun hadde meldt seg på eventen, og han hadde kommentert det med "Husk å fylle på ekstra disel på torsdag, da."

Gammel 14-03-11, 22:27   #360
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Som motsvar til det å ikke fylle bensin på en gitt dato så jeg i dag denne;
"La være å gå på do Fredag 18.03.11 i protest mot høye kommunale avgifter!"

Den var kul.

Emneord
facebook staus, facebookstatus, status på facebook

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.