Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-11, 10:29   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?

Jeg syns det er intet mindre enn pyton å komme til en by uten å ha en eneste idé om hva jeg kan gjøre der, og så bare tusle rundt på måfå. Det har jeg gjort en gang, i Paris, og det ga meg omtrent hjerteinnfarkt og et ganske intenst hat for byen.

Kjenner jeg byen godt krever det mindre planlegging selvsagt, eller om jeg skal være der kjempelenge.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 10:44   #62
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Når mannen og jeg reiser på tur er det ikke mye planlegging. Jeg leser gjerne litt om byen på forhånd for å vite hva vi kan finne på, men vi planlegger ingenting. Vi tar det som det kommer, får vi lyst og tid til å gjøre det vi tenkte på før vi reiste så gjør vi det, hvis ikke så er det helt greit. Vi liker å bare gå rundt i byen på måfå og se hva som dukker opp. Mannen leser ikke om byen før vi drar.

Da jeg skulle til London med jenta mi hadde hun en klar formening om hva hun ønsket å se. Vi leste litt om det på forhånd og bestemte hvilke ting vi skulle prøve å få med oss, men vi sa ingenting om hva vi skulle hvilke dager, det tok vi som det passet seg. Det er den mest planlagte turen jeg har vært på.

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Du høres ut som meg. Venninnen min spurte lattermild om jeg kom til å få sammenbrudd om vi endte opp å spise middag et annet sted en det som sto i planen. Selvfølgelig ikke, men hvorfor skal vi egentlig finne på å spise et annet sted enn det som er planlagt?

Fordi man er et annet sted enn planlagt på den tiden man er sulten, eller fordi man går forbi en restaurant som man bare må prøve. Jeg får panikk med tanken på så detaljert planlegging.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det beste med å være i storbyer er at man kan gå seg vill og på den måten oppdage de merkeligste ting, og plutselig har "bare tilbake til den baren" blitt "fem timer tusling fordi vi ikke aner hvor vi er, men ser mange fine båter!".

Det er det beste med storbyferier.

Gammel 10-03-11, 10:52   #63
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av en eller annen grunn fikk denne tråden meg til å tenke på dette diktet av Falkeid:

ET MØTE

Jeg reiste til Afrika
med fem bøker om verdensdelen.
Tenkte jeg var godt forberedt.
På veien møtte jeg en mann fra Tchad
som skulle til England.
Han hadde fem bøker om Europa
og tenkte han var godt forberedt. Ingen av oss sa noe morsomt,
men plutselig satte vi oss ned
og lo.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ferieplanlegging

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.