|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Drømmer
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Jeg har en som er aktiv,han har gått i naturbarnehage og hengt mye i trær osv, han har ikke fått hull i annet enn enn i en av skogstad buksene han har hatt. Sist redigert av Chablis : 04-03-11 kl 15:06. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Hertuginne
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Jeg synes ikke HH-skallsett dugde som regntøy, storebror ble kliss klass gjennom etter kun kort tid ute i regnvær. Det er mye mulig at dyrere skallsett holder vannet ute bedre, men jeg tviler på at jeg er interessert i å betale så mye for klær som jeg kan risikere blir ødelagt eller borte på skolen. Ting ble brått mye vanskeligere etter at han ble skolegutt, for i barnehagen hadde vi mye bedre kontroll på klær. På skolen er garderoben mer uoversiktilig og de ansatte mye mindre interessert i å forsøke å finne rett eier av klær som tilfeldigvis ligger og slenger, alt kastes i restekassen om det er merket eller ei.
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Det er det, Adrienne.
|
|
|
#24 |
|
Hertuginne
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Jeg kan gå over regntøyet, hvis jeg finner det, og sjekke merke og størrelser. For det finnes til så store barn som ditt gutt, min er jo også lang for alderen.
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Mine bruker veldig sjelden regnbukser, det er bare når de trenger reservebukse i løpet av skoledagen fordi de har badet i første utepause eller noe sånt. Det er skallbukser som gjelder, og mine har aldri vært våte gjennom POP. De har regntøy i tillegg som reserveløsning.
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?http://www.stormberg.no/no/Produkter...-8-14/Regntoy/
|
|
|
#28 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?
Ja, hadde nok heller ikke kjøpt HH for å bruke som regnsett, selvom jeg ikke har prøvd det i regnvær, så er jeg litt tvilsom. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hertuginne
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Men Lijlekonvall, det er faktisk forskjell på skole og barnehage i forhold til hva man tør å ha med av ting. Ting forsvinner mye lettere på skolen, og ikke pokker om jeg kjøper Isbjørnklær til flere tusenlapper, risikoen for at det blir borte er for høy.
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Ja takk, det hadde vært fint. Da kan jeg spisse letingen min.
Ja, det er nok det at jeg ikke vet hvor jeg skal lete. Jeg syns liksom alt regntøyet jeg finner i 134 og oppover er sånn tynt, som ikke er holdbart nok til et barn som herjer og leker.
|
|
|
#31 |
|
Hertuginne
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Jeg må få legge til at jeg kjøpte ikke HH skalljakke for at han skulle ha det som regntøy, det var ment å bruke som vanlig ytterjakke, men jeg har lite kontroll over hva en svimete syvåring bestemmer seg for å ta på en dag det tilfeldigvis regner på skolen.
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Eldstemann hos meg har Reima i str 140. Den buksa har imponert meg i slitestyrke, det er ei helt vanlig regnbukse (ala refleks i stoffet), den har ikke seler og den er veldig ok. Han har en HH jakka, også vanlig regnjakke kjøpt på obs. Obs og XXL har blitt stedene jeg går etter regntøy til han nå som han har passert str 140.
|
|
|
#33 |
|
etterpåklokest
|
Jeg synes Troll har en fin kombinasjon av ganske tynt og lett, men likevel slitesterkt regntøy. Men jeg klarer ikke google fram hvor langt opp de går i størrelse. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har hatt skall klær til eldste i flere år og nå som minste går på skolen, har hun også skall klær der. Men klart det er forskjell på oss. Har aldri opplevd klær som blir borte (jo, forresten en ullbukse i barnehagen) på skolen, mulig vi er heldige. Kanskje jeg hadde tenkt annerledes om vi hadde opplevd klær som stadig ble borte, men sånn det er her, så foretrekker jeg at ungene har gode ytterklær og at de holder seg tørre, varme og ikke blir klamme. Sist redigert av Liljekonvall : 04-03-11 kl 22:10. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Liljekonvall, det foretrekker vi nok alle, altså. Men jeg må veie bruk, pris, slitestyrke og vanntetthet opp mot hverandre. Noen sesonger har han brukt regntøy fire ganger, og da kjøper ikke jeg noe i tusenkronersklassen hvis noe annet holder ham tørr nok.
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Det kommer vel litt an på skolen også hva som er nok. De er veldig mye oppe i skauen på den skolen vår, derfor må de ha skikkelig yttertøy av typen skallklær. Regntøyet er det ikke så ofte de bruker, men de må ha det likevel til de dagene de skal bade i gjørme først med skolen og så med SFO.
|
|
|
#37 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Jeg har selv hatt HH tech og det fungerer i allefall ikke som regntøy. Reflex sin tekniske med 5000 vannsøyle har overrasket meg i positiv retning; Tåler en støyt, holder mer vann ute enn jeg ventet meg og har blitt brukt i vinter på våte dager med ullbukser under. Reflex sitt gummi regntøy for 134+ er i det minste vanntett, men man blir jo klam. Her vi bor nytter det ukke med annet enn gummitøy de dagene det regner oppover og nedover og bortover osv...... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Nå har jeg vært rundt og tittet, og skallklærne varierte mellom 2000 og 8000 i vannsøyle. Jeg sjekket Stormberg, HH, nordheim, didrikssons, og noen mer ukjente. Stallojakka til bergans kostet 1500, og det er helt uaktuelt.
|
|
|
#39 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Hvordan greier de å bade i søledammer uten å bli våte? Min blir våt uansett hva han har på seg. Han blir på ingen måte mer våt med skallklær enn regntøy, men han blir våt uansett. Det trekker opp forbi støvlene og vottene.
|
![]() |
|
|