|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
maler
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Det eneste er hvis den ene stolen kan stå i midtsetet og at man da fortsatt kan bevege sidesetet - det går i touran. Men zafiraen er noe smalere, så det er mulig det ikke går selv om det er smale duologicer.
|
|
|
#63 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Jeg tror jeg ville gått for en Maxi Cosi Cabriofix uten base til lillebror, siden den rekker til han er 13 kg. Heller det enn å snu han så tidlig i alle fall. Den er lett å montere/demontere hver gang man bruker den omså, og det løser etter det jeg forstår kabalen med å få de andre barna ut og inn? |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!
Enig.
|
|
|
|
#65 |
|
can-jur
|
Problemet er at det ikke lar seg gjøre, dessverre. Nettopp fordi seteryggen da ikke lar seg legge ned.
I så fall må begge airbaggene kobles ut, permanent og det er en løsning vi
|
|
|
|
#66 |
|
maler
|
Spørsmålet er hva slags muligheter du egentlig har. Selv om jeg ikke tenker optimal, men bare lovlig sikring trenger du minst 2 sitteputer og 2 bilstoler baki der, for nestminste er vel også for liten til å sitte på pute/beltestol? Du kan ikke ha de to minste barna bakerst. Ergo må de fremover i bilen. Så du må enten få inn to bilstoler på rad 2 eller koble ut airbaggen foran. Eller bytte bil, det kan du evt få utsatt et års tid med en større babystol.
|
|
|
#67 |
|
can-jur
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!En skal ikke bli klok på dette. Instruksjonsboka sier at bilseter i gruppe 1 ikke kan monteres bakerst, men 2 og 3 kan monteres bakerst...
|
|
|
|
#68 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Tenker at de mener 2 og 3 forovervendt da.
|
|
|
|
#69 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sjekket instruksjonsboka til min toyota i dag tidlig, og det er akkurat det som står om min bil og. Ikke babyseter, men de to neste gruppene kan stå bakerst i min bil.
|
|
|
#70 |
|
can-jur
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Det ser ut til at vi muligens har funnet en løsning.
|
|
|
|
#71 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det en Zafira model eldre enn 2006 dere har siden det ikke er isofix?
|
|
|
#72 |
|
can-jur
|
Ja, er en 2000 model. Og det er verkstedet som sier at begge airbaggene må kobles ut, manuelt på verksedet. Så vi antar jo at det stemmer.
|
|
|
|
#73 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha! Jammen da stemmer nok det. Er nok forskjell på bilene da, er jo en del som er endret fra den modellen til modellene etter 2006.
|
|
|
#74 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Så bra. Håper dere får det til.
|
|
|
|
#75 |
|
can-jur
|
Vi løste det sånn før minstemann ble født, så det skal gå greit.
|
|
|
|
#76 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Nestminste forovervendt og minste i billigsete fra Coop Bygg? Jeg må innrømme at jeg undres. Tror jeg skal holde meg unna denne tråden fremover.
|
|
|
|
#77 |
|
Er frisk!
|
Dette går. Vi har tre barn. Minsten sitter i midten i Acta Graco Cosmic XTP, det to eldste på sidene i beltestoler. Det hadde ikke vært noe problem å ha en til i beltestol bakerst med inngang fra bagasjeluka. Vet om flere som har to bakovervendte og en beltestol i rad 2 også!
|
|
|
|
#78 |
|
can-jur
|
Ja, det hadde vært innmari fint
|
|
|
|
#79 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Jaja, tydelig at vi er forskjellige og tar forskjellige valg.
|
|
|
#80 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsetefrustrasjoner igjen!Duo Logic er smalere enn beltestol inn mot sete når den er montert. Tror du skal få plass til en DL bakover i midten, og så en beltestol og mellomste fremover på sidene. DL er nemlig veldig smalt inne ved sete. Det som er genialt med bakovervendt. Det er i veldig mange biler BEDRE plass med 2 fremover og 1 bakover enn 3 fremover. Min bror måtte ha en frem i fremsete når han gikk fra bakovervendt til fremovervendt på minste. |
|
|
|
![]() |
|
|