|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
Det kan nok være. Jeg synes dagens gjeveste tidspunkt er ungenes leggetid, det må jeg bare innrømme, så får folk mene hva de vil. Det betyr IKKE at jeg ikke setter pris på tid sammen med dem. Vi gjør mye moro sammen. Men når klokke er halv åtte-åtte er det nok. Jeg har oversosiale og intense barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterFor å presisere: Det er ikke snakk om noe ekstremt voksentid-behov der ungene blir skysset i seng hver lørdag klokka sju og vi voksne henter fram champagnen og kaviaren. Det kan gå måneder imellom hver gang vi har voksenmiddagsgjester nå for tiden - men jeg skal prøve å ha det litt oftere framover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJa, det at maten skal lages er ihvertfall det minste problemet. Barna får enten noe av det vi skal ha, om det er delvis ferdiglaget når de skal spise - eller så får de noe som går fort å lage og som de liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg vil ha begge deler, jeg trenger begge deler.
![]() |
#106 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg skjønner ikke helt problemet, for å være ærlig. Hvis vi har vennemiddager uten barn spiser ungene middag før gjestene kommer, så leker de litt på rommet sitt eller i et hjørne av stua før de legger seg. Barnevakt hadde ikke falt meg inn, med mindre det var skikkelig fest og hæla i taket. Ungene har gode sovehjerter, og sover gjennom det meste av bråk, så vi trenger ikke være stille for deres skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er ikke noe problem. Det var bare så fremmed for meg å gjøre dette, så jeg lurte på hvor vanlig dette var. Og det er visst ganske vanlig.
![]() |
![]() |
#109 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har ikke middagsselskaper særlig ofte (vi burde i grunnen ha det mer), og knapt noen gang uten barn. (Mannen og jeg har forholdsvis ofte egen "voksenmiddag" i ni-ti-tiden i helgene, da.) Men jeg har i alle fall én gang det siste halvåret bedt åtteåringen legge seg tidlig og ligge og lese på sengen en times tid fordi jeg skulle ha venninner på besøk og ville bli ferdig med kveldsstellet i god tid. Han er ikke så interessert i å sitte sammen med oss, da; jeg kjenner jevnaldrende barn som er vesentlig mer selskapssyke og sikkert ikke ville ha funnet seg i et slikt forslag.
![]() |
#110 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterEtter at vi fikk barn så har vi aldri hatt voksenmiddag planlagt etter at han har lagt seg. Jeg har vokst opp i en hippiefamilie hvor barna var med på det meste av selskapeligheter, og for meg er det veldig ukjent å skulle ha et middagselskap etter at barnet var i seng. Det kan jo godt hende det har blitt sånn et par ganger, men ikke så veldig planlagt. Det betyr jo ikke at vi ikke har besøk av andre voksne, både før og etter barnets leggetid. Jeg er ikke spesielt begeistret for å spise i nitiden, egentlig.
![]() |
#111 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har vel bortimot aldri sånne voksenkveldsmiddager. Jeg får helt vondt av tanken på å måtte lage mat etter ungene har lagt seg, og jeg er så kveldstrøtt at jeg ikke liker å prate noe særlig etter halv ti. :festbrems: For oss er det nok mest aktuelt å ha middager med ungene til stede.
![]() |
#112 |
I mål
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg har stadig venninnetreff på kveldstid, men det er ikke noe problem for da tar mannen siste del av legging og evt videre masing fra storebror (og skriking fra lillesøster). Vi har også litt spillkvelder og sånt. For meg er middager med bare voksne på kveldstid selskapsassosiert - i en såpass avansert setting at jeg ikke orker avvikle det med mulighet for at en av oss må løpe opp og ned. Det får bli når ungene er mer forutsigbare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ej ikke møjkets heije
|
Nei, ikke som jeg kan huske.
![]() |
![]() |
#114 |
Originala
|
Nei, vi hadde aldri selskap der det ble formidlet at jeg helst skulle holde meg unna. Likevel var det jo ikke slik at jeg nødvendigvis hang rundt de voksne. Sist redigert av Fadese : 28-02-11 kl 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Kontrollfrik
Til og med vår niåring legger seg klokka 20 en lørdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har ofte middagsgjester både med og uten barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har ikke voksenmiddager etter barnas leggetid. Jeg kan ikke huske at vi har hatt det noen gang. Hvis jeg først skal lage skikkelig god middag må jo ungene få smake. Det er utenkelig at ungene skal være hjemme og våkne og så skal de ikke få sitte ved bordet. Vi kan godt ha besøk av voksne etter at ungene er i seng, men da nyter vi heller noe godt fra barskapet enn mat.
![]() |
#119 |
Originala
|
Åtteåringen vår hadde i alle fall flagget det som KRSIE og den verste dagen i mitt liv! |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Fortynnet
|
Det er utenkelig her også. Men voksenmiddager etter leggetid er da noe helt annet. Og gode middager lager jeg hver dag, så det er ingen krise for dem å ikke spise en ekstra middag etter leggetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|