|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
Jøss. Fordi alkohol = fyll eller fordi det er et prinsipp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Vi gjør det også sånn. Har et barn som sover hele natta (såfremt hun ikke er syk).
![]() |
#44 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
da har det nok ganske mye med leggetider å gjøre, Det er helt utopisk å ha besøk som kommer etter snupsens leggetid, hun legger seg ikke kl 2000, for å si det sånn. Eller, hun kan jo sikkert det, men da må jeg stå opp kl 0400, og da utgår middagsgjester uansett.
![]() |
#45 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDe vi inviterer har ikke barn selv. Som regel kommer de 18.30, så får Junior pratet litt fra seg før han legger seg mellom 19 og 19.30. Så spiser vi.
![]() |
#47 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterMine to eldste legger seg ikke hvis vi inviterer til middag 19-1930. Men vi har folk nesten hver helg og ber som regel mellom 16-18. Spiser og legger unga til omtrent vanlig leggetid.
![]() |
#48 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg var på en middag med venner og barn igår. Barna hadde spist først og fikk sitte i loftstuen med film og snacks. Jeg og mine barn overnattet der, et par skulle hjem og la barnet sitt vogn som de trillet hjem på natten. Det ble nytt alkohol selv om barna var våkne, det er helt vanlig i min omgangskrets. Festrøykerne derimot, kom ikke frem før alle barn var i seng.
![]() |
#49 |
can-jur
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterSiden vi stort sett har fjøs så begynner slike middager kl 19-20 uansett.
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har en på snart tre og jeg synes det er helt uproblematisk å ha folk på middag e.l. etter leggetid. Går faktisk enda an å ta han med bort på middag for å så legge han der. Gjorde det for et par uker siden og han våknet ikke i det vi lempet han inn i bilen og ut av bilen og oppi senga hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg har stort sett ikke noe problem med å nyte en øl eller et glass vin mens ungene er våkne og tilstede. Ikke mannen heller. Jeg er bare ikke like trygg på alle andre som oss selv.
![]() |
#52 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterMin eldste er bare snart seks, men vi har i alle år hatt besøk med mat uten han. Vennemiddager, venninnekvelder osv. Nå har flere av våre venner fått barn etterhvert så det hr blitt litt dårligere med voksenmiddager, men det hender. Vi har også hatt gutten vår med ut på diverse hos andre der han feks har fått mat og så lagt seg der vi er.
![]() |
#53 |
intro
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har middagsgjester iblant, og da er som oftest barna med og vi inviterer til kl. 16 eller 17 (hverdager). Skal vi ha et "skikkelig" middagsselskap, ville vi nok helst skaffet barnevakt utenfor huset, ja. Ungene våre er sjelden i seng før 20.30, og da begynner det å bli litt seint å invitere folk. Å få besøk rundt leggetid ville garantert føre til en del uro og barn som nekter å legge seg. Det er for så vidt ingen katastrofe (sant å si opplevde vi det vel så seint som for to dager siden), men aller mest avslappende er det når barna er ute av huset.
![]() |
![]() |
#54 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg ble også litt sånn "å, jøss, går det an, ja!" av den tråden du nevner, Tjorven. Her har det aldri vært påtenkt engang, å ha middagsbesøk til sene kvelden mens ungene er her. Det nærmeste vi kommer er vel at jeg har hatt klubb og styremøter her hjemme, med en liten tanke servering. 5-åringen her ligger lenge våken hver eneste kveld, og blir ikke spesielt grei å ha med å gjøre når det er andre folk her og hun tror det er spennende, selv om hun har soverom i andre enden av huset, en etasje over.
![]() |
#55 |
Originala
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi som regel både store og små gjester når vi inviterer til middag, men de gangene vi har "voksenmiddag", så legger vi det til et tidspunkt der barna kan være med. Om noen reagerer på det, så er det selvsagt synd, men for oss blir det helt feil å ekskludere barna så lenge de er hjemme. En venninnekveld hadde gått, fordi da kan barna være et annet sted i huset sammen med pappaen. Og da tror jeg ikke de hadde sittet med en opplevelse av å skulle holde seg unna. Istedet har vi invitert til middag rundt kl 19, barna har vært klar over at det er "selskap" og at de må være litt rolige, de har sittet med oss en stund og så har de lagt seg til vanlig leggetid. Vi serverer alkohol til maten selv om barna er til stede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg skjønner heller ikke helt problemstillingen. Hvis jeg ikke skulle hatt venner på middag etter at vesla hadde lagt seg ville jeg hatt et ganske stusselig og ensomt liv. Eller kanskje det er snakk om annen type mer formell "middag" en det jeg legger i begrepet her?
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 27-02-11 kl 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJeg skjønner heller ikke helt.
![]() |
#59 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDet deiligste er jo lørdagsmiddagene, etter barna er lagt.
![]() |
#60 |
Elsker gamlis- godis
Jaa! De er hellige her også.
![]() |
|
|