Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Tid for middagsgjester

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 19:47   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Nå skal det sies at vist vi har voksen middag med alkohol så skaffer vi barnevakt eller venter med alkoholen til barna har lagt seg.

Jøss. Fordi alkohol = fyll eller fordi det er et prinsipp?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:49   #42
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Når vi inviterer vennepar uten barn tar vi det etter leggetid (hun er 2 år og legger seg kl 19). Når vi inviterer venner med barn så inviterer vi senest til kl 16 sånn at barna også får vært med og likevel være i seng i nogenlunde normal tid.

Vi gjør det også sånn. Har et barn som sover hele natta (såfremt hun ikke er syk).

Gammel 27-02-11, 19:51   #43
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Nå skal det sies at vist vi har voksen middag med alkohol så skaffer vi barnevakt eller venter med alkoholen til barna har lagt seg.

Fordi?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:51   #44
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi har stadig vekk vennepar paa middagsbesök i helgene. De kommer etter at gutten (7,5 aar) er i seng. Han har kanskje ikke sovnet, og kommer gjerne og hilser paa för han legger seg, men han er ikke med paa besöket. Gjestene (uten barn) kommer ca. 2000. Fullstendig uproblematisk. Jeg har et altfor kontinentalt forhold til alkohol til at jeg i det hele tatt tenker paa at dette kunne vaert noen issue.

Har vi besök av gjester med barn, kommer de selvsagt tidligere og alle er med og spiser.

da har det nok ganske mye med leggetider å gjøre, Det er helt utopisk å ha besøk som kommer etter snupsens leggetid, hun legger seg ikke kl 2000, for å si det sånn. Eller, hun kan jo sikkert det, men da må jeg stå opp kl 0400, og da utgår middagsgjester uansett.

Gammel 27-02-11, 19:52   #45
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

De vi inviterer har ikke barn selv. Som regel kommer de 18.30, så får Junior pratet litt fra seg før han legger seg mellom 19 og 19.30. Så spiser vi.

Gammel 27-02-11, 19:54   #46
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har som regel med barn når vi inviterer til middag. Da har vi gjerne middag rundt 17.
De gangene det ikke er med barn så har vi barnevakt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:59   #47
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine to eldste legger seg ikke hvis vi inviterer til middag 19-1930. Men vi har folk nesten hver helg og ber som regel mellom 16-18. Spiser og legger unga til omtrent vanlig leggetid.

Gammel 27-02-11, 20:02   #48
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var på en middag med venner og barn igår. Barna hadde spist først og fikk sitte i loftstuen med film og snacks. Jeg og mine barn overnattet der, et par skulle hjem og la barnet sitt vogn som de trillet hjem på natten. Det ble nytt alkohol selv om barna var våkne, det er helt vanlig i min omgangskrets. Festrøykerne derimot, kom ikke frem før alle barn var i seng.

Gammel 27-02-11, 20:21   #49
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden vi stort sett har fjøs så begynner slike middager kl 19-20 uansett.
Eneste gangene ungene ikke er med er om det er møte som avholdes.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:53   #50
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en på snart tre og jeg synes det er helt uproblematisk å ha folk på middag e.l. etter leggetid. Går faktisk enda an å ta han med bort på middag for å så legge han der. Gjorde det for et par uker siden og han våknet ikke i det vi lempet han inn i bilen og ut av bilen og oppi senga hjemme.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 21:04   #51
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har stort sett ikke noe problem med å nyte en øl eller et glass vin mens ungene er våkne og tilstede. Ikke mannen heller. Jeg er bare ikke like trygg på alle andre som oss selv.

Og jeg husker godt at mamma og pappa hadde voksenmiddager som utartet seg til skikkelig fest. Det var stort sett ikke de, men besøket som gjorde mye ut av seg for å si det sånn. Det satte spor, og jeg har bestemt meg for at den utryggheten jeg følte, den skal ungene mine få slippe å oppleve.

Derfor har vi barnevakt om vi inviterer til sånn type middag.

Vennemiddager med barn derimot er veldig hyggelig. Så får ungene lekt sammen og vi voksne får skravlet.

Gammel 27-02-11, 21:08   #52
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Min eldste er bare snart seks, men vi har i alle år hatt besøk med mat uten han. Vennemiddager, venninnekvelder osv. Nå har flere av våre venner fått barn etterhvert så det hr blitt litt dårligere med voksenmiddager, men det hender. Vi har også hatt gutten vår med ut på diverse hos andre der han feks har fått mat og så lagt seg der vi er.

Lørdagsmiddagen er forresten også forbeholdt meg og mannen, etter leggetid. Da får vi skravlet og kost oss.

Når man har barnevakt sånn ca en gang i året, så må man være kreativ om man fortsatt ønsker et sosialt liv uten barn.

Gammel 27-02-11, 21:23   #53
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har middagsgjester iblant, og da er som oftest barna med og vi inviterer til kl. 16 eller 17 (hverdager). Skal vi ha et "skikkelig" middagsselskap, ville vi nok helst skaffet barnevakt utenfor huset, ja. Ungene våre er sjelden i seng før 20.30, og da begynner det å bli litt seint å invitere folk. Å få besøk rundt leggetid ville garantert føre til en del uro og barn som nekter å legge seg. Det er for så vidt ingen katastrofe (sant å si opplevde vi det vel så seint som for to dager siden), men aller mest avslappende er det når barna er ute av huset.

Det med alkoholen anser jeg for øvrig ikke som noe problem.

Gammel 27-02-11, 21:26   #54
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble også litt sånn "å, jøss, går det an, ja!" av den tråden du nevner, Tjorven. Her har det aldri vært påtenkt engang, å ha middagsbesøk til sene kvelden mens ungene er her. Det nærmeste vi kommer er vel at jeg har hatt klubb og styremøter her hjemme, med en liten tanke servering. 5-åringen her ligger lenge våken hver eneste kveld, og blir ikke spesielt grei å ha med å gjøre når det er andre folk her og hun tror det er spennende, selv om hun har soverom i andre enden av huset, en etasje over.

Hadde vi bare hatt yngste kunne vi nok tatt den skikkelig ut fra klokka var 19.15 tenker jeg, mens med eldste blir det bare kaos hvis det skjer noe ekstraordinært før klokka er 21.30 eller noe.

Men men... Vi har ikke middagsbesøk MED barn heller vi, da.

Gammel 27-02-11, 22:01   #55
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi som regel både store og små gjester når vi inviterer til middag, men de gangene vi har "voksenmiddag", så legger vi det til et tidspunkt der barna kan være med. Om noen reagerer på det, så er det selvsagt synd, men for oss blir det helt feil å ekskludere barna så lenge de er hjemme. En venninnekveld hadde gått, fordi da kan barna være et annet sted i huset sammen med pappaen. Og da tror jeg ikke de hadde sittet med en opplevelse av å skulle holde seg unna. Istedet har vi invitert til middag rundt kl 19, barna har vært klar over at det er "selskap" og at de må være litt rolige, de har sittet med oss en stund og så har de lagt seg til vanlig leggetid. Vi serverer alkohol til maten selv om barna er til stede.
Å legge en middag til etter leggetid ville vært helt fåfengt ettersom barna får være oppe en god stund i helgene. Og be dem ta tidlig lørdagskveld fordi vi skal ha barnefri middag er rimelig uaktuelt.

Men for all del, vi er bortskjemt med barnevakt. Kanskje hadde vi ikke vært så nøye på å overholde de prinsippene om så ikke hadde vært tilfelle.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:18   #56
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner heller ikke helt problemstillingen. Hvis jeg ikke skulle hatt venner på middag etter at vesla hadde lagt seg ville jeg hatt et ganske stusselig og ensomt liv. Eller kanskje det er snakk om annen type mer formell "middag" en det jeg legger i begrepet her?

For meg handler det om bare god mat og gode venner, ikke noe party faktor i det hele tatt

Sist redigert av Lisa : 27-02-11 kl 22:27.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:21   #57
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner heller ikke helt.
Vi har ikke OFTE middagsgjester på kveldstid, men det er fordi de aller fleste av våre venner har barn som oss, og da krever det barnevakt. Men jeg har aldri sett det på som et problem å HA gjester etter barna er lagt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:22   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skjønner heller ikke det der. Selv om man har småbarn så går det jo an å (en gang i blant) gjøre ting som de ikke er med på. I eget hus.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:26   #59
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det deiligste er jo lørdagsmiddagene, etter barna er lagt.
Vi må nyte det nå tenker jeg, før barna blir værende oppe like lenge som oss. ()

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:27   #60
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det deiligste er jo lørdagsmiddagene, etter barna er lagt.
Vi må nyte det nå tenker jeg, før barna blir værende oppe like lenge som oss. ()

Jaa! De er hellige her også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.