|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
I helgene legger ikke snuppa seg før 21. Da blir det skrekkelig seint.
![]() |
![]() |
#22 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi spiser nesten alltid etter at barna er i seng, hvis det ikke er play date. Det er helt uproblematisk med vår 3- og 6-åring.
![]() |
#23 |
Erfaren nok
|
![]() |
#24 |
Glad
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDe gangene vi har voksenbesøk i helgene er det mat rundt kl 20 og barna er i seng rundt kl 19. Vi har samme leggetid helg og hverdag, barna er 2 og 5.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi inviterer gjerne til voksenmiddag av og til, og 5-åringen blir lagt i 19 tiden også i helgene. 12 åringen har fått lovnad om god mat på tv-rommet sitt og synes det er greit å kose seg der når vi underholder gjester. De får selvsagt middag og kvelds før gjestene kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDa barna var mindre, la vi barna før gjestene kom sånn i 20-tiden. Nå som de er 5 og 8 er de enten hos barnevakt (om det er middagsselskap med vin og sånn) eller så inviterer vi rundt 18.00, barna spiser sammen med oss og legger seg når de blir trøtte.
![]() |
#27 |
By the Sea
|
Det høres hyggelig ut, Niobe. Jeg har også lyst til å få til flere hverdagsmiddager med venner, men vi er ikke flinke nok til å få det til.
![]() |
#28 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det funker sikker helt fint når barna er veldig små, men større barn legger seg jo gjerne ganske sent i helgene og å spise middag i ti/elleve tiden er vel et dårlig alternativ for de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDe få gangene det er vennemiddager i vår gjeng er det som oftest med barn.
![]() |
#30 |
I mål
|
Nei, men vi har vel de senere år erfart at de gangene vi har et eller annet etter leggetid snuser storebror det fort opp og er usannsynlig vanskelig å legge akkurat den dagen.
Jeg tror ikke ikke storebror har lagt seg før halv åtte siden han var baby. Den har vel vært kvart på åtte i mange år nå. Det betyr gjerne at han er våken når evt gjester kommer, og det hele blir rimelig fort bare tull - så lenge det er litt større greier både mannen og jeg skal være med på. Venninnebesøk og tebesøk og stikkeinnombesøk og sånt har vi jo stadig vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterDere er nok litt bortskjemte med barnevaktmuligheter. Vi har ingen barnevaktmuligheter, og syns det er helt uproblematisk å invitere til middag etter at barna er lagt. Eventuelt ha middag i femtiden hvis gjestene også har barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fortynnet
|
Jeg føler ikke jeg blir så vill av litt vin at jeg trenger å legge bånd på meg, så det går veldig fint selv om barn ligger og sover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har stadig vekk vennepar paa middagsbesök i helgene. De kommer etter at gutten (7,5 aar) er i seng. Han har kanskje ikke sovnet, og kommer gjerne og hilser paa för han legger seg, men han er ikke med paa besöket. Gjestene (uten barn) kommer ca. 2000. Fullstendig uproblematisk. Jeg har et altfor kontinentalt forhold til alkohol til at jeg i det hele tatt tenker paa at dette kunne vaert noen issue. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har gumora og hennes unge på 7 mnd over på middag 1-2 ganger i uka alt etter som.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 27-02-11 kl 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jeg syns ikke det er en selvfølge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterNår vi har middags gjester så er barna alltid med. De legger seg gjerne litt senere den dagen slik at de får vært med. Etter middagen og dessert så legger de seg og vi fortsetter å skravle.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterNå skal det sies at vist vi har voksen middag med alkohol så skaffer vi barnevakt eller venter med alkoholen til barna har lagt seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, jeg vet alt om unger som ikke sover når man har voksenbesøk. |
![]() |
![]() |