Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Tid for middagsgjester

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 18:54   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor kan dere ikke spise etter barnas leggetid? Jeg mener ikke å være frekk, altså! Jeg skjønte det bare ikke helt.

I helgene legger ikke snuppa seg før 21. Da blir det skrekkelig seint.

Jeg har bare aldri tenkt på å invitere middagsgjester hit uten at ungene skulle spise samme middag som oss. Det er derfor jeg spør.

Gammel 27-02-11, 18:59   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser nesten alltid etter at barna er i seng, hvis det ikke er play date. Det er helt uproblematisk med vår 3- og 6-åring.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:00   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Når vi har vennemiddager og når vi er på vennemiddager:

1) Venner uten barn: Gjester kommer rundt 1930. Da er barna på vei i seng eller er allerede i seng.
2) Venner med barn medbragt: Gjester kommer rundt 17. Barna har middag sammen og legger seg rundt 19. Voksenkvelden starter rundt 20.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:01   #24
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De gangene vi har voksenbesøk i helgene er det mat rundt kl 20 og barna er i seng rundt kl 19. Vi har samme leggetid helg og hverdag, barna er 2 og 5.

Gammel 27-02-11, 19:10   #25
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi inviterer gjerne til voksenmiddag av og til, og 5-åringen blir lagt i 19 tiden også i helgene. 12 åringen har fått lovnad om god mat på tv-rommet sitt og synes det er greit å kose seg der når vi underholder gjester. De får selvsagt middag og kvelds før gjestene kommer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:13   #26
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da barna var mindre, la vi barna før gjestene kom sånn i 20-tiden. Nå som de er 5 og 8 er de enten hos barnevakt (om det er middagsselskap med vin og sånn) eller så inviterer vi rundt 18.00, barna spiser sammen med oss og legger seg når de blir trøtte.

Gammel 27-02-11, 19:16   #27
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har middagsgjester ofte. Minst en gang i uken, så sant ingen er syke.

Det høres hyggelig ut, Niobe. Jeg har også lyst til å få til flere hverdagsmiddager med venner, men vi er ikke flinke nok til å få det til.

Gammel 27-02-11, 19:18   #28
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor kan dere ikke spise etter barnas leggetid? Jeg mener ikke å være frekk, altså! Jeg skjønte det bare ikke helt.

Det funker sikker helt fint når barna er veldig små, men større barn legger seg jo gjerne ganske sent i helgene og å spise middag i ti/elleve tiden er vel et dårlig alternativ for de fleste.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:21   #29
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

De få gangene det er vennemiddager i vår gjeng er det som oftest med barn.

Ellers blir man invitert til "fest" av noe slag, og da er selvfølgelig ingen barn med.
Gjerne med middag også, men det blir gjerne litt alkohol og greier. Da passer det seg ikke med barn synes jeg. Jeg må innrømme at jeg nok ville lagt litt bånd på meg selv om barna var hjemme ved et sent middagsbesøk.

Altså om det ikke serveres alkohol og man kjører hjem etter middagen har det jo ikke noe å si. Vi har igrunn ikke noen tradisjon for slike vennemiddager, så det blir litt vanskelig å svare skikkelig.

Gammel 27-02-11, 19:28   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men hvis barnet likevel skal legge seg/er lagt på den tiden gjestene kommer, så er det jo ikke nødvendig med blad og godteri og at det skal være stas med besøk?

Nei, men vi har vel de senere år erfart at de gangene vi har et eller annet etter leggetid snuser storebror det fort opp og er usannsynlig vanskelig å legge akkurat den dagen.

Jeg syntes det var lettere før, jeg. Da de var små. Da sovnet de tidligere og lettere og det var mulig å ha besøk i halv åttetiden uten at ungene var våkne.

Jeg tror ikke ikke storebror har lagt seg før halv åtte siden han var baby. Den har vel vært kvart på åtte i mange år nå. Det betyr gjerne at han er våken når evt gjester kommer, og det hele blir rimelig fort bare tull - så lenge det er litt større greier både mannen og jeg skal være med på. Venninnebesøk og tebesøk og stikkeinnombesøk og sånt har vi jo stadig vekk.

Det må sies at storebror har alltid våknet så tidlig at tanken på utstrakt middagsbesøk på kveldstid når han er hjemme, ikke har vært det mest nærliggende, også fordi det ikke har vært en greie i venneflokken. Vi har hatt mest sånn enten middag og opplegg med barn tidligere på ettermiddagen, eller mer festpreg.

Jeg ser imidlertid at det absolutt er noe jeg har tenkt å ha sånn etterhvert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:31   #31
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Dere er nok litt bortskjemte med barnevaktmuligheter. Vi har ingen barnevaktmuligheter, og syns det er helt uproblematisk å invitere til middag etter at barna er lagt. Eventuelt ha middag i femtiden hvis gjestene også har barn.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:33   #32
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Gjerne med middag også, men det blir gjerne litt alkohol og greier. Da passer det seg ikke med barn synes jeg. Jeg må innrømme at jeg nok ville lagt litt bånd på meg selv om barna var hjemme ved et sent middagsbesøk. .

Jeg føler ikke jeg blir så vill av litt vin at jeg trenger å legge bånd på meg, så det går veldig fint selv om barn ligger og sover.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:36   #33
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi har stadig vekk vennepar paa middagsbesök i helgene. De kommer etter at gutten (7,5 aar) er i seng. Han har kanskje ikke sovnet, og kommer gjerne og hilser paa för han legger seg, men han er ikke med paa besöket. Gjestene (uten barn) kommer ca. 2000. Fullstendig uproblematisk. Jeg har et altfor kontinentalt forhold til alkohol til at jeg i det hele tatt tenker paa at dette kunne vaert noen issue.

Har vi besök av gjester med barn, kommer de selvsagt tidligere og alle er med og spiser.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:39   #34
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har gumora og hennes unge på 7 mnd over på middag 1-2 ganger i uka alt etter som.
Hun er her som oftest hver fredag.Og da spiser vi etter at mann er hjemme. Alle sammen.
For hun må hjem å legge lille mann i 19-20 tiden.
Men ligger hun over her lørdag til søndag. Så bruker ungene ofte å få eks hjemmelaget hamburger til middag rundt barnetv så spiser vi ofte noe mine unger ikke liker.Eks biff,sterk mat,taco osv. Etter at lillemann er lagt.
Da har unge kost seg hele ettermiddagen ilag med gudmoren og lillemann og se der ofte på tv eller film når vi spiser og bryr seg ikke om at vi spiser noe da. Vi spør de ofte om de vil smake men nei. De vil ike ha sånn voksen mat
Av og til er de tilogmed lagt når vi spiser,men sover gjør de neppe med at de må ligge på samme rom og ikke er vant med det ,så de holder hverandre våkne
Da får vi voksne spist litt i fred uten for mye mas og gud det er godt

Skal vi(jeg) drikke alkohol til maten så er ofte ungene borte, de ligger over hos min mamma og pappa eller svigermor.
Ja jeg er sær og liker ikke å drikke med ungene i hus, eller med ungene atmed middags bordet men så drikker jeg ikke så ofte,og jeg blir ofte dårlig av eks et glass rødvin.
Men vet hvorfor nå.
Men ofte når vi har vin/øl til maten så blir det litt mere utover kvelden og singstar og det funker ikke med ungene i hus. Det har vi prøvd. ædru, og alle 3 våkent
Og det er ikke så ofte så synnes det er greit å ha ungene ut av hus og kan kose seg i fred og ro.
Man trenger det av og til.

Mann tar av og til en øl til maten på lørdagene,ikke fredagen når vi spiser alle ilag med at det er midt på ettermiddagen.

Vi har bare 1vennepar med unger plus da gudmora til ungene som har en gutt.
Så er ikke så ofte vi har par med unger på middag uten lillegutt og mammaen.

Sist redigert av Honda : 27-02-11 kl 19:53.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:40   #35
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men som sagt i alle vennemiddager der vi begge er tilstede er det en selvfølge for oss at LilleVenn også er med og spiser om hun ønsker. Hun synes igrunnen det er litt stas med voksenfest som hun kaller det, men hun gidder ikke være med lenge.

Jeg syns ikke det er en selvfølge.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:41   #36
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Når vi har middags gjester så er barna alltid med. De legger seg gjerne litt senere den dagen slik at de får vært med. Etter middagen og dessert så legger de seg og vi fortsetter å skravle..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:42   #37
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns ikke det er en selvfølge.

Nei, jeg har jo skjønt at det ikke er det for alle. Men for oss er det en selvfølge!

Gammel 27-02-11, 19:43   #38
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg føler ikke jeg blir så vill av litt vin at jeg trenger å legge bånd på meg, så det går veldig fint selv om barn ligger og sover.

Jeg er til og med så vill og gal at jeg gjerne tar litt vin mens barnet er våkent også

Gammel 27-02-11, 19:43   #39
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Nå skal det sies at vist vi har voksen middag med alkohol så skaffer vi barnevakt eller venter med alkoholen til barna har lagt seg.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:46   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det funker sikker helt fint når barna er veldig små, men større barn legger seg jo gjerne ganske sent i helgene og å spise middag i ti/elleve tiden er vel et dårlig alternativ for de fleste.

Ja, jeg vet alt om unger som ikke sover når man har voksenbesøk. Jeg lurte bare litt da Tjorven skrev at hun håpet det blir bedre etterhvert som ungene blir eldre. Jeg synes det har blittt "verre". Eller vanskeligere, er vel bedre å si.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.