|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Laseroperasjon av øynene
Men er det ikke sånn at man istedenfor å oppheve nærsyntheten når man blir eldre blir både nærsynt og langsynt på en gang? Spør gjerne pappaen din, for dette lurer jeg på.
![]() |
![]() |
#62 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øynene
Jeg prøvde å få min legemann til å forklare dette her uten at jeg ble så mye klokere.
![]() |
#63 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg har bestilt meg tur til Vilnius med Lasikreiser.no . |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg har ingen problemer ellers. Bare at jeg er nærsynt. Men jeg har begynt å merke alderen. Det tar ørlite grann lengre tid å fokusere langt unna om jeg slår blikket opp fra en bok fx, enn det gjorde da jeg var ung og sprek. Men spesielt plagsomt er det ikke.
![]() |
#65 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneGammelmannslangsynt har ingen relasjon til nærsynt. Den aldersbetingede betyr at øyet blir stivere, og har ikke noe å gjøre med brytningen inne i øyet i den forstand hvis jeg har forstått det rett. En i familien er øyenkirurg, og har vært det i snart 20 år og har sin egen klinikk. Han sier at han selv ALDRI ville foretatt en slik operasjon bare pga vanlig synskorreksjon/ for å slippe briller. En mikromillimeter feil vei, og du er blind, lissom. Anbefalingen hans var ca som over - hvis du er nærmest blind som en flaggermus i utgangspunktet er balansen mellom risiko og gevinst annerledes. Har hørt ca 7, men det er jo i landet Synnemor nevner... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg kan bidra med at jeg var på etterkontroll i dag. Jeg har nå perfekt syn - sånn som F16-piloter ønsker seg. Jeg kunne lese den minste tall-linja som bare en liten prosent av befolkningen kan. Han kunne heller ikke se på øyet at jeg hadde tatt operasjonen og han mente at det var så absolutt vellykket som det kunne bli.
![]() |
#67 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Laseroperasjon av øynene |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneLitt skrekkblandet fryd her i gården nå... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneOi dette blir spennnede Lommelun, håper du får en god opplevelse. Regner med at du oppdaterer denne tråden etter operasjonen.
![]() |
#70 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneSkal bli.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneHar -5,75 og -6,00 og skulle gjerne tatt en laseropperasjon. Synet mitt blir dog verre ved hver kontroll og jeg fikk høre at jeg må burde ha stabilt syn et år før jeg kan ta laseropperasjon. Så får vel bare vente til synet roer seg litt |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneDet stemmer ivertfall overens med hva jeg har blitt fortalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øynenePå tirsdag bærer det avgårde... Sommerfuglene var absolutt på plass og en god del skepsis... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneNå sitter jeg på hotellrommet i Vilnius. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneNå sitter jeg på hotellrommet, 3,5 timer siden operasjonen og nå begynner ting å bli MYE bedre.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øynene5 timer etter operasjonen var alle spor borte. Øyet føltes normalt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneNoen måneder etterpå: |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg har vært til forundersøkelse i dag og har fått operasjonsdag i oktober. Jeg har valgt LASEK selv om det er mer ubehag med denne typen inngrep. Grunnen til valget mitt er at jeg ikke ønsker å snitte i hornhinna, da det er større infeksjonsfare med LASIK. Øyenlegen anbefalte også LASEK, men poengterte at det er svart sjelden komplikasjoner med noen av inngrepene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Laseroperasjon av øynene007: Det er den typen operasjon jeg også tok. Det er smertefullt i noen dager. Men jeg var mentalt forberedt, og da gikk det greit. Du velger en god årstid for operasjon. Det er greit at det ikke er så altfor mye sollys på dagtid når man opereres.
![]() |
![]() |
|
|