Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reiser dere til syden hvert år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 23:46   #141
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Hvor lang tid tar Kreta-Tromsø, Vimjer?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:51   #142
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Ja vi pleier å reise til syden. Etter vi fikk barn har vi valg Sunwing/Blue Village opplegg.

I år skal vi ikke til syden i sommer men til Danmark.
Satser på at været blir bra! Sist vi var der (2004) så var det kaldt og dårlig vær.

Gammel 06-02-11, 23:53   #143
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor lang tid tar Kreta-Tromsø, Vimjer?

Det tar 4 timer og tre kvarter. Litt avhengig av om det er med- eller motvind. Helt greit, synes vi. Flytidene herfra er også gunstige. Flyet til Kreta går lørdag morgen kl 9, og vi kommer tilbake lørdag kveld kl. 20.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:56   #144
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så greit! En time mer enn fra Sola, da. Egentlig rart at ikke forskjellen er større.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 23:57   #145
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri vært på charterferie, og det frister ikke heller. Jeg synes strand og basseng er kjedelig i lengden, og for varmt.

Storesøster vil gjerne til syden, så vi tar sikkert en tur innen rimelig tid. Helst på senvinteren hvis jeg kan velge.

Jeg vil på museum, fornøyelsesparker og litt shopping.

Gammel 07-02-11, 00:21   #146
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som familie var vi første gang på Sydenferie mars i fjor. Det var moren min som betalte turen. (Foreldrene mine og søsteren min med mann var også med).

Vi har vært i Legoland og Vimmerby. Dette ble kombinert med familiebesøk etterpå. Før det var ferie å besøke familie/svigerfamilie. Mannen min ønsket seg en sommer med sol og varme i år så da blir det Sydenferie. Dette blir første gangen vi ikke drar på noen "Norge rundt-turne" før eller etter.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 00:28   #147
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg elsker ikke syden. På sommeren er det bare mas, synes jeg og på vinterstid har jeg tideligere ikke følt behovet for ferietur. Helt til i år. Nå er jeg alvorlig møkklei det håpløse været som har regjert midt norge de siste årene. Det føles ut som om jeg har gått rundt i tåka i årsvis og sola er bare ett vagt minne . Så i år kunne jeg faktisk vurdert en skikkelig sydentur bare for å få litt sol og varme i kroppen.
Men jeg gjør det ikke

Gammel 07-02-11, 00:48   #148
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvert år?

Jeg har ikke vært på charterferie siden russeturen i 1989.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 02:27   #149
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, første sydentur var vel i 2001, og vi har vært på 6 sydenturer. Mulig det blir en tur i år også.

Gammel 07-02-11, 07:50   #150
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, absolutt ikke. Men vi ferierer hvert år, men gjerne i norge og gjerne masse småturer. Dyrt må det heller ikke være. Skog og mark er supert

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 10:18   #151
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke engang med de mest generøse definisjoner av "Syden". Vi reiste på all inclusive-chartertur til Tyrkia for noen år siden, i mars eller deromkring, men det var for å se på en total solformørkelse. :OK, litt nerd: I år skal vi til Hellas i juli, riktignok ikke med charter, men det er nå like varmt likevel, og sommer og bading er helt klart mye av poenget (særlig for Poden, som kan trenge en gulrot etter evindelige svømmekurs).

Gammel 07-02-11, 10:22   #152
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært på "sydentur" de siste tre årene. Årene før der var det mer sporadisk.

Vi liker å ha en uke i vegetativ tilstand med tilgang til både stort basseng og strand. Vi liker også liv og røre rundt oss, og har null problemer med arrangerte aktiviteter i bassenget.

Vi drar på slike turer for å slappe av, ikke gjøre noen ting og bare tømme hodet for absolutt alt. Sol, vann, mat og drikke. Opplevelsesturer tar vi andre steder.

Gammel 07-02-11, 10:32   #153
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi reiser sydover hvert år. Til Vesterålen.

Gammel 07-02-11, 10:33   #154
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei. Jeg er som Elinblu. I tillegg er det svindyrt å reise fra Tromsø, og svært begrensede muligheter. Og vi har en toåring som går amok hver gang han kommer inn i et fly.
Vi burde dratt 2 ganger i året, minst, pga. Storesøsters leddgikt, men jeg har ikke lyst.

Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 10:49   #155
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja - vi har feriert ved Middelhavet stort sett hver eneste sommer de ti siste årene (alle turene med barn)

Gammel 07-02-11, 11:01   #156
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så langt har vi vært på sånne typiske charter-ishe turer når vi har vært på ferie i sydligere strøk. Det er egentlig ikke helt min greie selv om den tema-turen jeg var på i sørfrankrike pre-barn var noe jeg godt kunne gjentatt, det samme var seiltur sammen med flust av briter.

Men jeg er litt nysgjerrig - dere som bestiller feriehus, hvor finner dere dem? Jeg har allerede begynt å tenke på ferien neste år, og da er det min tur å bestemme. Barna fikk så til de grader viljen sin i år.

Gammel 07-02-11, 11:03   #157
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Vi er aldri i syden. Jeg har vært nedover tre ganger i mitt liv, Spania, Italia og så Spania igjen. Siste turen var i 1987.
Testet ut tre ganger, liker ikke. Jeg trives best i Norge, på hytta eller i campingvogna. Der slapper jeg skikkelig av, og gubben er heldigvis enig.

Gammel 07-02-11, 11:06   #158
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestilte via en nettside som heter homeaway.no

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 11:07   #159
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vist noen kan fortelle meg hvor de finner rimelige reiser til Spania i Juli blir jeg utrolig glad for de prisene jeg har sett fra Sola til Alicante med Norwegian og SAS nå er ikke mye hyggelige.

Men det kan jo være at det er blitt så pass populært at jeg bare må rekne med å betale mellom 16000 og 30000 for oss 4. Vi bor jo gratis da, men jeg synes det er dyrt for det om.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 11:14   #160
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vist noen kan fortelle meg hvor de finner rimelige reiser til Spania i Juli blir jeg utrolig glad for de prisene jeg har sett fra Sola til Alicante med Norwegian og SAS nå er ikke mye hyggelige.

Men det kan jo være at det er blitt så pass populært at jeg bare må rekne med å betale mellom 16000 og 30000 for oss 4. Vi bor jo gratis da, men jeg synes det er dyrt for det om.

Du er nok dessverre altfor sent ute for å få tak i rimelige billetter i juni Har du sjekket Ryan Air fra Haugesund?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.