Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-07, 22:03   #421
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Nå nødleser jeg (har ikke fått vært på biblioteket enda) "Oscar Wildes heis" av Lars Saabye Christensen. Neste bok ut er Hamsuns "Markens grøde" eller kanskje en Marian Keyes innimellom der. Må fortsatt ofte ty til lettleste bøker (småbarnslivet), men begynner å ane konturene av en tilværelse der jeg kan - av og til - dypdykke ned i en bok i et par timer av gangen. :lengte:

Så morsomt!!!
Må innrømme at jeg nesten begynte å nødlese "Oscar Wildes heis" av Lars Saabye Christensen her en dagen Men fant frem "Markens grøde" i stedet.

Er ikke særlig fristet til å lese " Oscar Wildes heis" (julegave). Du må gi beskjed om den er verd å lese.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 21-02-07, 22:27   #422
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Så morsomt!!!
Må innrømme at jeg nesten begynte å nødlese "Oscar Wildes heis" av Lars Saabye Christensen her en dagen Men fant frem "Markens grøde" i stedet.

Er ikke særlig fristet til å lese " Oscar Wildes heis" (julegave). Du må gi beskjed om den er verd å lese.

Kult!

Det er faktisk andre gang jeg leser den. Jeg liker novellene hans veldig godt, men flere av dem er ganske dystre, synes jeg. Når jeg tenker meg om, liker jeg de enda bedre ved annen gangs lesing.

Gammel 22-02-07, 00:09   #423
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat lest ferdig Thud!, den noen-og-tredevte Discworld-romanen til Terry Pratchett. Mye moro. En av personene i boken blir beskrevet med blant annet disse ordene: "Alcohol didn't seem to go to her head at all. Maybe it couldn't find it. But she was pleasant, easygoing company, if you avoided allusion, irony, sarcasm, repartee, satire and words longer than 'chicken'."

Gammel 22-02-07, 00:30   #424
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

"Perfume" av Patrick Suskind. Ble litt inspirert da jeg akkurat har sett filmen.

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 22-02-07, 10:29   #425
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Alcohol didn't seem to go to her head at all. Maybe it couldn't find it. But she was pleasant, easygoing company, if you avoided allusion, irony, sarcasm, repartee, satire and words longer than 'chicken'."

Tror det må bli mer Pratchett på meg etter Pamuk. For øvrig blir jeg så inspirert av boktrådene her at jeg har ca. 20 bøker på vent, og de stakkars gamlebøkene mine står helt alene og forlatt og har ikke blitt lest på månedsvis.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 22-02-07, 11:55   #426
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Alcohol didn't seem to go to her head at all. Maybe it couldn't find it. But she was pleasant, easygoing company, if you avoided allusion, irony, sarcasm, repartee, satire and words longer than 'chicken'."

Jeg har møtt noen sånne. Jobbet sammen med noen sånne også. Blonde jurister, selvsagt. Det er helt sant at dersom man ikke krever noe mer av dem, eller legger listen for høyt, så går det kjempefint. "Klimakrise? jeg synes det er fint at det blir litt varmere, jeg. Jeg har så mange fine sommerklær." (Sant sitat)

Gammel 22-02-07, 12:00   #427
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Tror det må bli mer Pratchett på meg etter Pamuk.

Hvor langt hadde du kommet i Witches-serien, igjen? Det er en deilig infamt beskrevet isoporhode-blondine i Maskerade. Jeg siterer: "After you'd known Christine for any length of time, you found yourself fighting a desire to look into her ear to see if you could spot daylight coming the other way." Men det morsomste er måten alle Christines replikker blir skrevet med spørsmålstegn og utropstegn etter. Pratchett er god til å bruke typografiske virkemidler.

Gammel 22-02-07, 12:01   #428
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På nattbordet ligger nå "LØFT og narrativer i profesjonelle samtaler" av Kirsti Haaland. Ble så inspirert etter å ha vært på kurs. Jeg blir sikkert kjempe dyktig når jeg blir ferdig

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 22-02-07, 12:02   #429
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har møtt noen sånne. Jobbet sammen med noen sånne også. Blonde jurister, selvsagt. Det er helt sant at dersom man ikke krever noe mer av dem, eller legger listen for høyt, så går det kjempefint. "Klimakrise? jeg synes det er fint at det blir litt varmere, jeg. Jeg har så mange fine sommerklær." (Sant sitat)

det var et godt sitat! Vi har vurdert å skaffe oss en liten jolle og fortøye til terrassen, og når folk spør så skal vi bare svare at vi venter på at havet skal stige.

bina er ikke aktiv  
Gammel 22-02-07, 13:03   #430
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor langt hadde du kommet i Witches-serien, igjen? Det er en deilig infamt beskrevet isoporhode-blondine i Maskerade. Jeg siterer: "After you'd known Christine for any length of time, you found yourself fighting a desire to look into her ear to see if you could spot daylight coming the other way." Men det morsomste er måten alle Christines replikker blir skrevet med spørsmålstegn og utropstegn etter. Pratchett er god til å bruke typografiske virkemidler.

Maskerade er neste på lista, tror jeg. Spørsmålstegn og utropstegn, sier du?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 22-02-07, 15:41   #431
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er det lenge siden jeg har hatt noen bok på nattbordet. Jeg er først og fremst en sommerleser, da sluker jeg bok etter bok. Men jeg leser "Momo eller kampen om tiden" av Michael Ende sammen med datteren min og nå har jeg selv begynt på "Små sitroner gula" av Kajsa Ingemarsson.

Gammel 23-02-07, 00:08   #432
vennen78
Nybegynner

vennen78 sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: det blide sørland:)
vennen78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

akkurat nå ligger DaVinci koden........har ikke fått begynt på den enda men må få begynt nå ikveld

Gammel 23-02-07, 01:43   #433
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Harry Potter and the half-blood prince.

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 23-02-07, 01:45   #434
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Thud! var så bra, leste den for et års tid siden eller så, kanskje på tide igjen.

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 23-02-07, 01:49   #435
lil'c
Passiv

Standard

Forresten må jeg bare anbefalle noen bøker mens jeg er igang.
Marianne Fredriksson.
Simon og Eiketrærne var den første jeg leste av henne, og den er vidunderlig!
Anna, Hanna og Johanna samt Elskede barn leste jeg så, de er bra.
Så leste jeg Hver sin verden som er fantastisk!
Den som vandrer om natten var den siste jeg leste, og den elsket jeg!

lil'c er ikke aktiv  
Gammel 23-02-07, 09:23   #436
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Forresten må jeg bare anbefalle noen bøker mens jeg er igang.
Marianne Fredriksson.
Simon og Eiketrærne var den første jeg leste av henne, og den er vidunderlig!
Anna, Hanna og Johanna samt Elskede barn leste jeg så, de er bra.
Så leste jeg Hver sin verden som er fantastisk!
Den som vandrer om natten var den siste jeg leste, og den elsket jeg!

Jeg likte også bøkene hennes godt.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 23-02-07, 11:36   #437
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder også på med Pratchett, nemlig "Science of the Discworld 3". Morsom bok, men helt annerledes enn jeg hadde tenkt meg (panikkjøp på Stanstead til flyet hjem og litt tyngre enn forventet kan man si). Eller er akkurat Hannibal Rising unnagjort.

Juste er ikke aktiv  
Gammel 23-02-07, 23:50   #438
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser "Historikeren". På norsk. Hjernen min er bomull og takler ikke engelsk nå.

Gammel 26-02-07, 17:16   #439
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Mandel av Merete M. Andersen.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 26-02-07, 20:46   #440
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Her ligger ingen bøker på nattbordet, for når jeg legger meg i senga, så sovner jeg .

Derimot ligger Tyvenes marked av Jan Guillou i sekken. Fikk den av en kollega her om dagen, men har ikke gjort meg opp noen mening om den ennå.

Skytte er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.