Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 11:24   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?

Det spørs på forbrytelsen. Hvis det var Baneheia-omfang, så ja. Utvilsomt. Hvis det var snakk om skattesnyteri, så neppe - men jeg ville neppe angitt en nabo for skattesnyteri heller, for den del. (De skulle fått høre det så det sang i veggene, dog.)

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort under "normalt alvorlige omstendigheter". Jeg aner ikke, rett og slett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:19   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror kanskje grensa for meg ville gått på hvorvidt de var en fare for andre rundt seg. Om det var tilfelle håper jeg at jeg ville angitt de.
Andre ting som ikke skader andre men bare er galt tør jeg ikke mene noe om før jeg evt. står i situasjonen.

Men at jeg ville sagt min mening og vel så det, ja det kan du banne på.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:09   #23
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg håper og tror jeg ville angitt de for alvorlige ting. Spesielt om de hadde vært etterlyst.
Dog innrømmer jeg at skattesnyteri nok ikke helt kommer på den lista, om det ikke var i alvorlig omfang vel og merke. (som privatperson er det vel nesten umulig å bedrive storstilt skattesnyteri?)

Gammel 19-01-11, 00:43   #24
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Gammel 19-01-11, 08:43   #25
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer ann på. Er han avhening av narkotika av noe slag, så antagelig, ja. Det er tross alt bedre å sitte i fengsel enn å reke på gata å dope seg. (Dette gjelder om han ikke klarer slutte og jeg har forsøkt med ALT annet først).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:15   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kommer ann på. Er han avhening av narkotika av noe slag, så antagelig, ja. Det er tross alt bedre å sitte i fengsel enn å reke på gata å dope seg. (Dette gjelder om han ikke klarer slutte og jeg har forsøkt med ALT annet først).

Da tror jeg du har litt feil oppfatning av hvor mye dop som finnes i norske fengsler. Jeg tror fengsel er bortimot det verste stedet å havne hvis du er avhengig av dop.

Gammel 19-01-11, 11:17   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men dere som sier at dere neppe ville ha gjort det, er det fordi dere ikke hadde maktet det (men ment at dere burde ha) eller er det fordi dere mener at foreldre ikke SKAL angi sine barn?

Jeg gjentar at det selvfølgelig avhenger av forbrytelsen.

Jeg mener at man burde gjøre det, men ender opp med å ikke gjøre det. Har du et dophue av et barn, så er det siste stedet du ønsker det barnet i fengsel (se mitt forrige svar i tråden).

Gammel 19-01-11, 11:20   #28
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det kommer litt ann på hva mitt barn hadde gjort.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 11:31   #29
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tror det. I Norge, vel å merke. I England ... ehe ... litt mer tvilende. Dere husker den to åringen som ble drept av to 10 åringer. De ble dømt og straffet - og så vidt jeg husker i en "adult trial". Det er helt vanvittig i mine øyne.

Gammel 19-01-11, 11:32   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror fengsel er bortimot det verste stedet å havne hvis du er avhengig av dop.

Jepp.

Gammel 19-01-11, 15:13   #31
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men dere som sier at dere neppe ville ha gjort det, er det fordi dere ikke hadde maktet det (men ment at dere burde ha) eller er det fordi dere mener at foreldre ikke SKAL angi sine barn?

For min del er det nok pga morsinstinktet, at jeg først og fremst ville beskyttet mitt eget barn fremfor hva som er best for samfunnet. Men klart, i ekstreme tilfeller hvor liv hadde liv stått på spill, feks at mitt barn var en farlig morder på frifot hadde jeg klart anmeldt det. Men såpass ille tror jeg faktisk det måtte ha vært før jeg hadde tatt det steget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.