|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?Det spørs på forbrytelsen. Hvis det var Baneheia-omfang, så ja. Utvilsomt. Hvis det var snakk om skattesnyteri, så neppe - men jeg ville neppe angitt en nabo for skattesnyteri heller, for den del. (De skulle fått høre det så det sang i veggene, dog.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?Jeg tror kanskje grensa for meg ville gått på hvorvidt de var en fare for andre rundt seg. Om det var tilfelle håper jeg at jeg ville angitt de.
![]() |
#23 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?Jeg håper og tror jeg ville angitt de for alvorlige ting. Spesielt om de hadde vært etterlyst.
![]() |
#24 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?Nei, det ville jeg ikke gjort.
![]() |
#25 |
Pauset
|
![]() Sv: Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?Kommer ann på. Er han avhening av narkotika av noe slag, så antagelig, ja. Det er tross alt bedre å sitte i fengsel enn å reke på gata å dope seg. (Dette gjelder om han ikke klarer slutte og jeg har forsøkt med ALT annet først). |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?
Da tror jeg du har litt feil oppfatning av hvor mye dop som finnes i norske fengsler. Jeg tror fengsel er bortimot det verste stedet å havne hvis du er avhengig av dop.
![]() |
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg gjentar at det selvfølgelig avhenger av forbrytelsen.
![]() |
![]() |
#29 |
Leser
|
![]() Sv: Ville du ha anmeldt/angitt barnet ditt?Ja, jeg tror det. I Norge, vel å merke. I England ... ehe ... litt mer tvilende. Dere husker den to åringen som ble drept av to 10 åringer. De ble dømt og straffet - og så vidt jeg husker i en "adult trial". Det er helt vanvittig i mine øyne.
![]() |
#31 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For min del er det nok pga morsinstinktet, at jeg først og fremst ville beskyttet mitt eget barn fremfor hva som er best for samfunnet. Men klart, i ekstreme tilfeller hvor liv hadde liv stått på spill, feks at mitt barn var en farlig morder på frifot hadde jeg klart anmeldt det. Men såpass ille tror jeg faktisk det måtte ha vært før jeg hadde tatt det steget.
![]() |
|
|