Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvordan kjøper du klær (til deg selv)?
Lite budsjett, handler billig (<840 kr/mnd) 82 48,81%
Lite budsjett, handler dyre plagg 3 1,79%
Ligger omtrent på SIFO budsjettet, handler billig 13 7,74%
Ligger omtrent på SIFO-budsjette, handler dyre plagg 2 1,19%
Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler billige plagg 11 6,55%
Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler dyre plagg 18 10,71%
Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler mange billige plagg 5 2,98%
Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler dyrere plagg 24 14,29%
dustepoll/umulig å svare 10 5,95%
Deltakere: 168. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 20:01   #41
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det finnes det vel ingen fasit på, siden det vil føles individuelt vil jeg tro?

For meg er det uaktuelt å bruke 2-3000 kr på en bluse. Jeg synes 1500 kr for en jakke/tunika/kjole jeg virkelig liker er akseptabelt, men det er jo dyrt. Det er ikke billig. Men det er et valg jeg tar. Jeg synes feks Cream sine underkjoler til 400 kr er i dyreste laget, samtidig ser jeg at jeg virkelig bruker de mye. Og da er det verdt det. Jeg har kjøpt alt for mange plagg i mitt liv fordi de er billige.

Det er det jeg mener. Ja, jeg syntes 800,- for en bh er dyrt. Men for andre så er 800,- lommerusk f.eks.

Gammel 17-01-11, 20:04   #42
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Det er umulig for meg å svare på, for jeg bruker aldri penger hver måned på klær. Jeg syr mye av klærne mine selv, og derfor blir de billigere om jeg skulle shoppet de i butikk. Jeg kjøper kanskje klær for 3-4000 i året.

Gammel 17-01-11, 20:04   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid kjøpt relativt dyre plagg. OM-toppene mine er de dyreste jeg har, men jeg har et par i 2000-kr-klassen. Jeg kjøper dog ikke mange plagg, og er mer villig til å betale for funksjon enn for fashion. Jeg bruker dog vesentlig mindre penger på klær enn min søster som bunkrer klær på salg og har leiligheten som klesskap. Hun kunne ikke drømme om å kjøpe et plagg til mer enn 300 kr, men når man kjøper 20 bukser i slengen blir det jo penger av det også. Og nei, hun bruker ikke alt hun har. Jeg synes ikke det er noe moral i det her i det hele tatt, er bare nysgjerrig på shoppemønsteret til folk.

Gammel 17-01-11, 20:07   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den OM kjolen jeg har, som jeg , koster ny 2500 kr sånn ca. Det hadde jeg nok likevel aldri kjøpt den til. Men halv pris gikk. Men det er en kjole jeg bruker mye da, og jeg bruker heller penger på klær jeg bruker mye, enn en fin gallakjole jeg bruker 1 gang har jeg funnet ut.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:08   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har dog erklært at jeg har klær som hobby, og hobbyer er det legitimt å bruke litt penger på.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:09   #46
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg svarte «litt over SIFO», men jeg er redd det er blank løgn.

Gammel 17-01-11, 20:10   #47
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Mannen har dog erklært at jeg har klær som hobby, og hobbyer er det legitimt å bruke litt penger på.

Akkurat hobbyen min bruker jeg litt penger på, nemlig å kjøpe stoff å sy klær av.

Gammel 17-01-11, 20:11   #48
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er det jeg mener. Ja, jeg syntes 800,- for en bh er dyrt. Men for andre så er 800,- lommerusk f.eks.

En god BH skal holde hva genseren lover. Da kan man enten punge ut innenlands, eller ta fly til Utlandet for å få dem litt billigere. Bare velg!

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:12   #49
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Fine mannen

Det hadde kanskje vært en idé å føre regnskap...
Til nå i januar har jeg brukt 875 kroner på klær. Da har jeg kjøpt en OM-topp brukt her inne, en Sub Culture-kjole på halv pris, og en Sub Culture-bukse på halv pris.
Jeg tipper det er nokså likt andre måneder, men andre ganger kommer det på sko/støvletter/ytterplagg som drar vesentlig opp.
Og ja, klesskapet er temmelig fullt...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:14   #50
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Summen i løpet av et år blir nok en del høyere enn SIFOs snitt.
Sko trekker opp summen alvorlig!

Gammel 17-01-11, 20:18   #51
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Tror det ligger rundt 2000 pr måned, av og til noen få hundrelapper, av og til 3-4000 pga sko/vintersko/yttertøy.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:26   #52
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Periodeshopper her også, men jeg handler heller rimelig enn dyrt, fordi jeg ikke har økonomi til å lukse meg tøy som koster en tusing og vel så det per plagg. Det finnes selvsagt unntak, men jeg prioriterer reiser og tøy til ungene fremfor å unne meg svindyre enkeltplagg selv.

Gammel 17-01-11, 20:29   #53
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg bruker vesentlig mer enn SIFO snittet, kjøper stort sett dyre klær ,men kan absolutt handle på kjedebutikker også.

Gammel 17-01-11, 20:33   #54
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Altså med at vi har levd på barnetrygd og manns lønning siden oktober siden NAV knøvler så er mitt kledsbudsett på max 50 kr mnd. Og det skal gå til ting ungene trenger. Eks turbo fikk nye votter her om dagen og de var svindyre. Hvorfor er ingen ting av det jeg trenger på salg? salg nå for tiden suger lut

Men ellers kjøper jeg det jeg trenger,eller vi trenger når det trengs. Og jeg liker ikke kjøpe dyre klær. handler på HM,lindex osv. Handlet en del på zizzi? og det er jo litt dyrere,men hun har brukt og ha ok klær på salg og så da har det gått opp i opp.men nå skal den legges ned

Gammel 17-01-11, 20:37   #55
mami
Aktiv

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er vel en periode kjøper, ser ann budsjettet. Nå som vi har kjøpt hus ligger jeg veldig lavt, men vet at jeg kan bruke mer....

Har vel ligget på ca 800 siden litt før jul.

Gammel 17-01-11, 20:46   #56
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Periodeshopper. Det kan gå flere mnd uten at jeg kjøper noe som helst. Jeg er ikke glad i å kjøpe klær egentlig. Sliter dermed klærne mine ut. Når jeg først handler så betaler jeg gjerne litt ekstra for at de skal sitte fint eller ha god kvalitet. Du finner meg aldri over salgskurven på HM der jeg røsker med meg ti plagg og kanskje bruker et par av de bare en gang eller to. Nå er regnjakken min helt utslitt og det samme med støvlettene mine. Begge deler over fem år gamle og brukt sønder og sammen. Når det nå skal kjøpes inn så gå det fort noen tusen. Sånn fordelt på et par-tre år så tror jeg faktisk ikke at jeg overstiger 840 i mnd.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:48   #57
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sprenger uten tvil SIFO-budsjettet de luxe uten at jeg har laget oversikt over hvor mye som går til klær i løpet av f.eks. et år.

Er veldig glad i klær og shopping, og har en del favorittmerker jeg handler mye av. Kjøper mye og dyre klær da jeg synes mange av billigmerkene har elendig stoffkvalitet og ikke sitter pent (med noen hederlige unntak, har f.eks.en topp kjøpt for 129,- på HM som fattig student i 1994 og den er like fin ennå)

I tillegg trener jeg mye utendørs og har derfor masse plagg til slikt bruk, både for fjellturer, sykling, langrenn og slalom. Treningsklær, godt fottøy og goretex drar mye penger, men det er verdt det.

Jeg pleier å forsvare klesbudsjettet mitt med at jeg har et pub-budsjett som er totalt fraværende.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:57   #58
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sprenger ikke SIFO-budsjettet, ligger omtrent på, eller litt under. Kjøper stort sett på salg eller rimelige plagg. Noe er dyrere som feks ytterjakker og endel sko, men ellers handler jeg sjelden, kan vel egentlig si aldri, dyrt. Handler heller ikke oppimot SIFO-budsjettet hver mnd. Periodekjøper...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:00   #59
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker ikke over 840 kr i md på klær.De siste 3 md har jeg brukt ca 1000 kr. Kjole til dåp,kjole til jul og vinterjakke. Men til ungene derimot.....

Gammel 17-01-11, 21:04   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner virkelig ikke. Ikke snøring overhodet. Derfor ble det "umulig å svare".

For mange år siden førte vi budsjett og tok vare på samtlige kvitteringer. Det var samme år som jeg nettopp hadde født og følte meg feit og ble deppa av å gå inn i et prøverom. Det året lo til og med mannen av klesbudsjettet mitt. Det var på 2180 kroner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.