|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hvordan kjøper du klær (til deg selv)? | |||
| Lite budsjett, handler billig (<840 kr/mnd) |
|
82 | 48,81% |
| Lite budsjett, handler dyre plagg |
|
3 | 1,79% |
| Ligger omtrent på SIFO budsjettet, handler billig |
|
13 | 7,74% |
| Ligger omtrent på SIFO-budsjette, handler dyre plagg |
|
2 | 1,19% |
| Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler billige plagg |
|
11 | 6,55% |
| Ligger litt over SIFO-budsjettet, handler dyre plagg |
|
18 | 10,71% |
| Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler mange billige plagg |
|
5 | 2,98% |
| Vesentlig mer enn SIFO-budsjettet, handler dyrere plagg |
|
24 | 14,29% |
| dustepoll/umulig å svare |
|
10 | 5,95% |
| Deltakere: 168. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?
|
|
|
#42 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Det er umulig for meg å svare på, for jeg bruker aldri penger hver måned på klær. Jeg syr mye av klærne mine selv, og derfor blir de billigere om jeg skulle shoppet de i butikk. Jeg kjøper kanskje klær for 3-4000 i året.
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg har alltid kjøpt relativt dyre plagg. OM-toppene mine er de dyreste jeg har, men jeg har et par i 2000-kr-klassen. Jeg kjøper dog ikke mange plagg, og er mer villig til å betale for funksjon enn for fashion.
|
|
|
#44 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Den OM kjolen jeg har, som jeg
|
|
|
#45 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Mannen har dog erklært at jeg har klær som hobby, og hobbyer er det legitimt å bruke litt penger på.
|
|
|
#47 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Akkurat hobbyen min bruker jeg litt penger på, nemlig å kjøpe stoff å sy klær av.
|
|
|
#48 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Fine mannen
|
|
|
#50 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Summen i løpet av et år blir nok en del høyere enn SIFOs snitt.
|
|
|
#51 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Tror det ligger rundt 2000 pr måned, av og til noen få hundrelapper, av og til 3-4000 pga sko/vintersko/yttertøy.
|
|
|
#52 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Periodeshopper her også, men jeg handler heller rimelig enn dyrt, fordi jeg ikke har økonomi til å lukse meg tøy som koster en tusing og vel så det per plagg. Det finnes selvsagt unntak, men jeg prioriterer reiser og tøy til ungene fremfor å unne meg svindyre enkeltplagg selv.
|
|
|
#53 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg bruker vesentlig mer enn SIFO snittet, kjøper stort sett dyre klær ,men kan absolutt handle på kjedebutikker også.
|
|
|
#54 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Altså med at vi har levd på barnetrygd og manns lønning siden oktober siden NAV knøvler så er mitt kledsbudsett på max 50 kr mnd. Og det skal gå til ting ungene trenger. Eks turbo fikk nye votter her om dagen og de var svindyre.
|
|
|
|
#55 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Er vel en periode kjøper, ser ann budsjettet. Nå som vi har kjøpt hus ligger jeg veldig lavt, men vet at jeg kan bruke mer....
|
|
|
|
#56 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Periodeshopper. Det kan gå flere mnd uten at jeg kjøper noe som helst. Jeg er ikke glad i å kjøpe klær egentlig. Sliter dermed klærne mine ut. Når jeg først handler så betaler jeg gjerne litt ekstra for at de skal sitte fint eller ha god kvalitet. Du finner meg aldri over salgskurven på HM der jeg røsker med meg ti plagg og kanskje bruker et par av de bare en gang eller to. Nå er regnjakken min helt utslitt og det samme med støvlettene mine. Begge deler over fem år gamle og brukt sønder og sammen. Når det nå skal kjøpes inn så gå det fort noen tusen. Sånn fordelt på et par-tre år så tror jeg faktisk ikke at jeg overstiger 840 i mnd. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg sprenger uten tvil SIFO-budsjettet de luxe uten at jeg har laget oversikt over hvor mye som går til klær i løpet av f.eks. et år.
|
|
|
#58 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg sprenger ikke SIFO-budsjettet, ligger omtrent på, eller litt under. Kjøper stort sett på salg eller rimelige plagg. Noe er dyrere som feks ytterjakker og endel sko, men ellers handler jeg sjelden, kan vel egentlig si aldri, dyrt. Handler heller ikke oppimot SIFO-budsjettet hver mnd. Periodekjøper... |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg bruker ikke over 840 kr i md på klær.De siste 3 md har jeg brukt ca 1000 kr. Kjole til dåp,kjole til jul og vinterjakke. Men til ungene derimot.....
|
|
|
#60 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Prøver igjen: hvor stort klesbudsjett har du?Jeg aner virkelig ikke. Ikke snøring overhodet. Derfor ble det "umulig å svare". |
|
|
|
![]() |
|
|