|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Setter dere ut grøt til nissenJada, det gjorde vi rett før storebror la seg. Det var kun fordi bestemora sendte med oss grøt hjem som vi kunne sette ut til nissen, ellers så hadde vi nok ikke gjort det.
|
|
|
|
#22 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Setter dere ut grøt til nissen
Er det "herlighet" at noen gjør det? Eller hadde du ikke hørt om det før? Eller hva? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Setter dere ut grøt til nissen
Jeg synes det er kjempekjipt at eldste ikke tror lenger, så for meg måtte hun gjerne trodd på nisser og tannfeer og alt det der til hun ble 30.
|
|
|
#24 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Setter dere ut grøt til nissenSpøkelser ja. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Setter dere ut grøt til nissenNei, her får vi ikke engang lov å mate småfuglene pga rotteplage i området, så jeg tviler på at det er lov å fore nissen.
|
|
|
#26 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Setter dere ut grøt til nissenVi måtte ringe mirmir for å forsikre oss om at det var en liten rest til nissen hun kunne sette ut, for selv om 03-modellen i utgangspunktet har snakket om at nissen ikke finnes i hele år så er det visst når alt kommer til alt ikke helt sikkert. Så da hun skrev brev til nissen for et par uker siden skjønte jeg at det var litt tro der fremdeles. Og jeg syns virkelig det er en harmløs glede og spenning som jeg håper hun vil la lillebror også få oppleve etterhvert.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Setter dere ut grøt til nissenGrøten er tømt allerede, stod der knapt en time. Skåla er satt ut tom, lyset er slukket, og mannen har satt ut et par gaver. Vi bor sånn til at ingen ser inngangspartiet vårt, så gavene er trygge. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Setter dere ut grøt til nissenNei, vi har kuttet ut grøttradisjonen til oss selv også, fordi vi har en melkeallergiker i familien. |
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Setter dere ut grøt til nissenIkke grøt, men kaker og rød julebrus ved peisen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Setter dere ut grøt til nissenNei, vi setter ikke ut grøt til Nissen. har ingen tradisjon på det - men så får nissen lite fokus hos oss i jula og da.
|
|
|
#31 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Setter dere ut grøt til nissenIKke nå lenger, men vi gjorde det da ungene var små. Nissen brukte alltid å legge igjen en lite pakke eller to. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Setter dere ut grøt til nissenGrøt til nissen og gulerot til Rudolf |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Setter dere ut grøt til nissenNei,har aldri hatt noen tradisjon med å sette ut grøt. |
|
|
|
![]() |
|
|