|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Får ungene julesokk og i tilfellet når? | |||
| Ja, julaften morgen |
|
150 | 81,08% |
| Ja, 1. juledag |
|
13 | 7,03% |
| Nei |
|
23 | 12,43% |
| Sur for jeg ikke får selv |
|
10 | 5,41% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 185. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Julesokk/julestrømpeJa. De får det lille julaften. De fikk en melkerull, kvikk-lunsj og en slik tyggisboks, og en DVD hver. |
|
|
|
#42 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk / julestrømpeJa, julaften morgen. Det er julegodt og en liten presang i hver.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Julesokk/julestrømpeStrømpen henges opp natt til julaften, akkurat som jeg er vant med fra jeg var liten jente
|
|
|
#44 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeNissen henger opp strømper på dørhåndtaken natt til julaften, akkurat som jeg er vant til fra barndommen. På julaften ER godteri frokost.
|
|
|
#45 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Julesokk/julestrømpe
|
|
|
#46 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeDette har verken jeg eller mannen vært vant til hjemmefra, så med unntak av én jul er ikke dette noe vi praktiserer. I stedet er kalenderpakken på julaften vesentlig mer innholdsrik enn de foregående dagene, med bl.a. dvd, aktivitetshefte/bok og godteri. Så innholdet ser ut til å matche det man finner i julestrømper rundt om i de tusen hjem, skal man dømme fra det man leser i denne tråden.
|
|
|
#47 |
|
villende
|
Sv: Julesokk/julestrømpeJa, fra og med i år får de. Snupp har oppdaget skikken og var helt hyper over tanken. I år inneholder den en DVD, litt snop og en aktivitetspakke. De får den julaften morgen siden julaften er den dagen vi deler ut pakker. I USA deles den jo ut sammen med resten av pakkene om morgenen. Og jeg tenker at julestrømpen kan være med på å gjøre julaften litt kortere og dempe noe av gavespenningen (som nok uansett er helt uutholdelig med et tre med et lass med gaver under stående midt i stuen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
I mål
|
Sv: Julesokk/julestrømpeMannen og jeg diskuterte akkurat dette, han er vant til julaften, jeg til 1. juledag. Jeg ser fordeler og ulemper ved begge dagene, så akkurat nå er vi ikke sikre på hvordan vi skal gjøre det faktisk. Storebror får i år noen nye perlebrett, flere småperler, en dinosaurSchleich og godis. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk / julestrømpeHer er det julaften morgen. Der får de litt godt å kose seg med + en ting som kan aktivisere de litt gjennom dagen, aktivitetshefte, film, el.
|
|
|
|
#50 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeVåre får julestrømpe på morningen på juleaften. Nissen henger de på døren til ungene |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Julesokk/julestrømpeJepp, de får ordentlig mye kunstige tilsetningsstoffer og sukker, og en morgengave som er et nytt brettspill
|
|
|
#52 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeJulaften morgen med godteri og gave. Hadde julehefte i tillegg tidligere men det ble ikke lest så når jeg tok et prøve år å kutta det ut så hørte jeg ingen klager... Juleheftefrisokk siden. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Julesokk/julestrømpeGuttungen ligger og roterer i senga nå - fast bestemt på ikke å sovne, slik at han kan ta nissen på fersk gjerning når han kommer i natt for å fylle julestrømpa.
|
|
|
#54 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeHer henger barna opp de tomme julestrømpene foran peisen nå ikveld, og da de våkner imorgen tidlig har julenissen vært der og fyllt de med litt godteri, juleblader, klementiner og rosiner |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Sv: Julesokk/julestrømpeMine 3 får strømpe med godteri til frokost på julaften |
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: Julesokk/julestrømpeNå er vårt eneste barn jo i produksjon enn så lenge, men jeg er vant med julestrømpe 1. juledag om morgenen. Vi hengte dem aldri noe sted, de lå på mystefistisk vis utenfor døren på rommet om morgenen. Oppi var det snop, klementiner og blader. Ser for meg at vi kommer til å gjøre noe lignende etterhvert.
|
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Julesokk/julestrømpeDe får julestrømpe i morgen tidlig. Oppi dem er det et lass med godteri og en gave eller to. Så har jeg unger som er hypre på sukker i tillegg til juleforventning. Veldig lurt. |
|
|
|
#58 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesokk/julestrømpeIngen julestrømper her.
|
|
|
#59 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Julesokk/julestrømpeNissen kommer selvfølgelig innm og fyller strømpa i natt.
|
|
|
#60 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Julesokk/julestrømpeNå henger begge strømpene på hver sin dør her nede. Før eldste gikk opp og la seg fikk jeg streng beskjed om hvor jeg skulle henge strømpene og at jeg måtte legge oppi en gave også.
|
![]() |
|
|